Yle ja IS: Viranomaiset pyytävät suomalaisia ilmiantamaa työttömiä
Jos tunnette jonkun joka on työttömänä niin nytten voitte anonyymisti ilmoittaa nimettomänä tämän henkilön viranomaisille. Pyrkimys on selvittää työttömyysetuuksien väärinkäytöksiä ilmiantojen avulla.
Kommentit (1374)
Tämähän on mainio uudistus, ilmiannan jokaisen poliitikon, joka joskus sairaana/työttömänä nostaa mitään tukia.
Mä ilmiannan tässä nyt itseni. Olen työtön ja luulin että kela ja kaikki muutkin virkahenkilöt tiesivät jo sen. Olen työtön, työtön, työtön ja haen myös tt-tukea kun perusraha on niin pahuksen pieni.
Vierailija kirjoitti:
MENKÄÄ TÖIHIN
OTTAKAA TÖIHIN!! Joka vuosi yt yt yt yt yt
siellä kerätään nimiä ketkä lähetetään leirille orpon junalla.
Onko tää vähän niin kuin sellainen huoli-ilmoitus, mutta ei lapsesta vaan työttömästä?
Kyllä Suomi on näköjään kaikilta osin menossa kohti ammoista DDR:ää, ihmisen paras ystävä onkin viranomainen, jolle sitten käydään juoruamassa kaikki tiedetyt tavallisuudesta poikkeavat asian oman elämän merkittävistäkin ihmisistä. Ei hel..
Tuossa on sellainen mahdollisuus, että viaton joutuu loputtomaan selvitysrumbaan
Taidanpa ilmiantaa naapurin salametsästyksestä ja laittomien kasvien viljelystä (mä ku melkein luulin -periaatteella) ei se välttis paikkaansa pidä, mutta kun kehoitaan kaikkea ilmiantamaan...niin ja voisin sanoa samalla, että se nostelee lapsilisiä, vammaisavustuksia ja työttömyysetuutta, meneekö nää kaikki samalla lomakkeella, vai pitääkö soittaa nimetön puhelu? Kellään kokemusta?
-nimim. Kiusa se on pienikin kiusa-
miten tämän eroaa itä-saksan stasista?
itse en näe eroa
Vierailija kirjoitti:
Onko tää vähän niin kuin sellainen huoli-ilmoitus, mutta ei lapsesta vaan työttömästä?
Huoli ja lastensuojelu ilmoituksia käytetään törkeällä tavalla väärin. Tehdään ilmoituksia kiusantekona ja kostona. Se on kaikki pois oikeasti apua tarvitsevilta. Tahallaan tehdyistä vääristä ilmoituksista pitäisi antaa tuntuvat sakot. Ehkä se vähentäisi niiden kiusaus tarkoituksella tehtyjen ilmoitusten tekemistä.
Niin kauan kun laki ei sano että työttömyys olisi rikos Suomessa niin en aio ilmiantaa yhtäkään työtöntä.
Onko sellaisia ihmisiä paljonkin jotka yrittävät saada työttömyysturvaa, mutta on palkka tai ansiosidonnainen tms? Tai mistä sitä epäillään?
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on mainio uudistus, ilmiannan jokaisen poliitikon, joka joskus sairaana/työttömänä nostaa mitään tukia.
Uudistus? Tämä on ollut jo Tarja Filatvin (SDP) työministeriajoilta eli noin 25 vuotta. Nyt vasta joku sitä kysyi ja asia tuli esille.
Jotenkin jännä kuinka ala-arvoiseksi meininki on mennyt, täysin mielisairasta kyttäämistä. Suoraa seurausta näistä sekopäistä kuten Purra joka heiluu kiimassa saksien kanssa leikkaamassa ja huutelee toreilla 'menkää töihin'. Purra, nainen joka ei ole tehnyt päivääkään oikeita töitä, loisinut työttömänä lähes koko aikuisikänsä. Suomen historian kyvyttömin hallitus, joka ei pysty luomaan Suomeen työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun laki ei sano että työttömyys olisi rikos Suomessa niin en aio ilmiantaa yhtäkään työtöntä.
Työttömyys ei ole rikos, työttömyysetuuden nostaminen ei-työttömänä on.
Missä tämä osoite on mihin voi ilmoittaa nyt lähtee monen tutun tiedot
Minä olen työtön, mihin pitää ilmoittautua?
Eiku tämä koskikin työttömyysetuuden väärinkäyttäjiä. Eri juttu.