Ootko miettinyt omassa kodissasi pakoreittejä siltä varalta jos taloosi tunkeutuisi joku aseen kanssa? Onko tämä normaalia?
Onko normaalia, että olen suunnitellut joka kerroksesta ja huoneesta mitä kautta pakenisin ulos ja millaiset selvitytysmahdollisuudet mulla olisi mistäkin huoneesta. Sekä minne tarvittaessa voisin piiloutua parhaiten. Olen myös harkinnut salaove tai huoneen rakentamista :O mietin onko tämä nyt ihan normaalia. Mitään tosiasiallista syytähän minulla ei ole. Asun ihan ok rauhallisella alueella, eikä tänne ketään tuu. Tai todennäköisyys on ainakin hyvin hyvin pieni.
Kommentit (39)
Kyllä ne velanperijät ovat varautuneet pakoyrityksiin, eivätkä ne yksin tule. Ei kannata olla velkaa väärille tahoille, eikä oikeastaan edes käydä kauppaa koska velkaa saattaa syntyä ihan itsestään jos ei olla asioista yhtä mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mattoveitsi oven vieressä hyllyllä. Sillä isken, jos ovesta yrittää tulla sisään.
Mitä jos se on joku muu? Eikä ole hyökkäämässä kimppuusi. Vaikka muuten voi olla mietittynä mitä tekee.
Siis mitä tarkoitat joku muu? Jos joku yrittää tulla, niin on kyllä tunkeilija sitten.
Huoltomies, sukulainen, perheenjäsen tai joku vahinko, että asunnosta erehdytty tai ovi oli auki. Murtovaras ei käy automaattisesti asukkaan päälle, jos vain luulee ettei siellä ole ketään kotona ja erehtyi. Osa voi.
Reitit on tsekattu ja taloa ympäröi kahdeksan kameraa. Makkarissa on ilmapistooli käden ulottuvilla, myös kivääri löytyy. Puukkoja toistakymmentä.
Vierailija kirjoitti: Nykyajassa ihan normaalia. Kun työpaikkoja ei ole enää ja ihmisillä ei ole rahaa, ja samaan aikaan miljonäärien määrä ja kuilu rikkaiden ja köyhien välillä on isompi, niin tulee olemaan enemmän rikollisuutta. Varsinkin omakotitaloihin tullaan murtautumaan yhä suuremmassa määrissä
Minkä turvalaitefirman myyjä olet suomessa?
Vierailija kirjoitti: Nykyajassa ihan normaalia. Kun työpaikkoja ei ole enää ja ihmisillä ei ole rahaa, ja samaan aikaan miljonäärien määrä ja kuilu rikkaiden ja köyhien välillä on isompi, niin tulee olemaan enemmän rikollisuutta. Varsinkin omakotitaloihin tullaan murtautumaan yhä suuremmassa määrissä
Älä höpötä, Suomessa on ihan kattava sosiaaliturva. Valtion piikkiin ei kuulu elää koko elämäänsä.
Mun mielestä tuollaiset suunnitelmat on vaan viisaita. Ihmiset jotka eivät yhtään mieti tällaisia, ovat mielestäni vähän tyhmiä ja yksinkertaisia.
Onko sinulla lapsia? Kun minun lapset olivat pieniä, suunnittelin tarkkaan mitä heitän portaista tunkeutujan päälle, miten käsken lapset vessaan ja oven lukkoon vanhimman toimesta. Tai jos juoksevat ulos, kenelle naapurille mennä että ovat tarpeeksi kaukana ja saavat varmasti apua. Tulipalon takia suunnittelin miten tullaan parvekkeelta tai ikkunasta alas.
Nyt kun ovat isoja olen rauhoittunut huomattavasti.
Olen ja on. Ihan normaalia. Toimin näin kaikkialla mussä yövyn koska nukkuva ihminen on nikn suojaton. Varaudun.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla lapsia? Kun minun lapset olivat pieniä, suunnittelin tarkkaan mitä heitän portaista tunkeutujan päälle, miten käsken lapset vessaan ja oven lukkoon vanhimman toimesta. Tai jos juoksevat ulos, kenelle naapurille mennä että ovat tarpeeksi kaukana ja saavat varmasti apua. Tulipalon takia suunnittelin miten tullaan parvekkeelta tai ikkunasta alas.
Nyt kun ovat isoja olen rauhoittunut huomattavasti.
On. Olen miettinyt näitä pakoreittejä juurikin siten, että pitääpä sanoa lapsille, että tuolta pääsee ulos ja tuonne pääsee pakoon.
No, en todellakaan ole miettinyt.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuollaiset suunnitelmat on vaan viisaita. Ihmiset jotka eivät yhtään mieti tällaisia, ovat mielestäni vähän tyhmiä ja yksinkertaisia.
Mutta entä suunnitelma kadulle, miten juosta pakoon hyökkääjää, väistellä tai torjua. Tai autoliikenne pihoihin, kadulla ja aura-autojen äkkikäännökset? Mikä suunnittelu voisi parantaa turvallisuutta vai sovellukset?
Olen miettinyt tuon kaiken, mutta etenkin sen, miten pakenen, jos pihapiiristä pitää päästä pois. Ja erikseen vielä talvella ja kesällä. Mistä pääsee ryömimään joelle, missä piiloutua siltarumpuun jne. Ensimmäinen asia mennessäni johonkin tapahtumaan on tarkistaa, mistä ja miten sieltä pääsee pakoon.
Oon lapsesta asti miettinyt kaikista paikoista pakoreitit. Kotoa, koulusta, työpaikalta, hotellista. Mielessä pyörii erilaisia skenaarioita. Aina mietin entä jos. Ikinä en juo alkoholia niin paljon että en pystyisi toimimaan hätätilanteessa. Ei tämä ajattelumalli minua häiritse vaan antaa mielenrauhaa, kun asia on mietittynä. On ollut lapsuudesta asti mahdollista että tilanne tulee, mutta vielä ei ole tullut.
Vierailija kirjoitti:
Olen ja on. Ihan normaalia. Toimin näin kaikkialla mussä yövyn koska nukkuva ihminen on nikn suojaton. Varaudun.
Onko teillä oviketjua (helppo repäistä irti tosin) tai murtosuojarautaa ovissa? Toisaalta kerroksillakin on väliä. Matala kerros voi olla riski ikkunoineen tai yläkerros jos ei pääse ulos.
Olen miettinyt ja erilaisia turvajärjestelmiä on kameroista alkaen aseeseen. On käynyt pari juttua, joita en viitsi tässä kertoa, koska niistä tunnistaisi, mutta jotka vaikuttavat edelleen pelkoja aiheuttaen.
Minulla on pistooli tyynyn alla. Ammun sillä ja jatkan unia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lähde mihinkään. On se nyt p*rkele, jos ei oma kotikaan ole enää tihulaisilta vapaata vyöhykettä. Taistelisin viimeiseen asti.
Meillä on metsästysaseita, en osaa ladata mutta osoitella voin, jospa sitä pelästyisivät
Olen ajatellut näin.
Sama täällä minä ammun ensin .
En ole. Jos joku yrittää tunkeutua niin olen vastassa joko ladatun jalkajousen tai taljajousen kanssa. Jos joku yrittää tulla kun en ole kotona niin piilossa olevat kamerat kuvaa tunkeilijan.
Tuli mieleen että nuorena näitä kävi enemmän läpi ja kaikkia skenaarioita, joita ei tapahdu todennäköisesti, ainakaan kaikille. Keski-ikäisenä miettii enemmän kauppakeskusten varauloskäyntejä tai muiden rakennusten. Sekä paloturvallisuutta. Vaikka voisihan sitä joskus pohtia taas, jos keksii uusia ratkaisumalleja.