Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teille jää rahaa vuokran jälkeen?

Vierailija
07.09.2025 |

Erosin, olen töissä mutta muuton vuokralle 41v nainen. Ei lapsia. En halua ostaa vaan vuokrasin asunnon. Minulle jää vuokran, sähkön jälkeen 1000€:kk. Onko se vähän vai paljon?

Paljonko teille muille jää?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain milli. Annan vuokran mennä aina ulosottoon kun en välitä. 

rokkikukko

Vierailija
42/71 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain milli. Annan vuokran mennä aina ulosottoon kun en välitä. 

rokkikukko

Pistän paremmaks

Mulla jää kaks

Velat kasvaa silti hurjemmaks

-räppikukko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko naisen maksaa vuokraa? Muuttaa vain miehen taloon ilmaiseksi.

mihkä se mies sieltä laitetaan?

Vierailija
44/71 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

687 €, olen eläkkeellä

Vierailija
45/71 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autotallin mancaveen

Vierailija
46/71 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotiaan lapsen kanssa meille jää yhteensä 860 e vuokran jälkeen. Se sisältää lapsilisän ja elatustuen. Lapsi on minulla koko ajan ei tapaa isäänsä.

Olen työtön ja näillä tuloilla olemme olleet jo 2 vuotta. Tuet on kuulemma liian isot. Se vaan on erikoista että kun kävin työhaastattelussa viime viikolla koulunkäynninohjaajaksi bruttopalkka oli siinä 2150 e kk siitäkin jäisi reilusti enemmän vuokran jälkeen kun lapsilisä ja elatustuki tulisivat siihen päälle. Eli silloin  jäisi n 1100 e kk vuokran jälkeen  meille lapsen kanssa. Kyllä se on monta sataa enemmän kuin nyt.

Vierailija
47/71 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en asu vuokralla, mutta lainan lyhennyksen jälkeen jää 2680 e. Muita kuluja on kuitenkin sen verran, ettei montaa satasta jää säästöön.

Vierailija
48/71 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokran (ei sis. sähköä) jälkeen jää 700 euroa, kahdelle.

Tekö siis todella lähdette maksamaan sähkö-, puhelin- ym. laskuja tilanteesta että henkilöä kohden on 350 eur käytettävissä ja ruokaakin pitäisi vielä saada ostettua?

Vierailija
49/71 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vuokraa lainkaan, kun on oma talo.

Vierailija
50/71 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastikkeen puolikkaan jälkeen 290. Olen työtön. En saa toimeentulotukea, koska mulla on perintömökki, jota ei saa myytyä, mutta on siis mun omaisuutta. Ottaisin duunia vaikka 8e/h mutta kukaan ei halua melkein 60 ämmää.

Pane mökki oikotielle myyntiin. Kyllä sen joku ostaa kun hinta on kohdallaan. Itse sain myytyä rantatontin. Luulin, että kukaan ei sitä osta. Niin vain kaupat tuli oikotien kautta. Todella monta kyselijää oli ja yksi oli ostohousut jalassa onneksi.

Se on oikotiä.

Vierailija
51/71 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autotalliin, runkatkoon siellä autoja ja itseään. Oven alta kun sujauttaa kirjekuorellisen seteleitä viikottain.

Vierailija
52/71 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 650, olen kuntoutustuella pitkän sairasloman takia. Syön koko ajan vähän säästöjäni, koska toi ei ihan riitä. Mitä tahansa ekstraa kun tulee (imuri hajoaa, hampaasta irtoaa paikka tms) niin pitää ottaa säästöistä, että saa kuntoon. Mulla on pieni koira, se lisää vähän kuluja. Tonni on yhdelle ihan ok.

Vierailija
53/71 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 800e. Työssäkäyvä, asun yksiössä huonolla alueella.

Vierailija
54/71 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 700e. Se olisi arkeen ihan riittävästi, mutta yritän saada joka kk 200e säästöön joten aika tiukaksi pitää budjetti vetää. 

Vierailija
55/71 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

4400€

Vierailija
56/71 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa vuokraa enkä vastikkeita. Oma tupa oma lupa.

Vierailija
57/71 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

600€

Vierailija
58/71 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainan jälkeen käteen jää 2600€. On useampi lapsi. Puolisollani on parempi palkka ja hänellä jää lainanlyhennyksen jälkeen 3500€. Sitten on tietty vakuutusmaksut, ruoat, omat ja lasten harrastukset, autojen maksut ja bensat. Jotain jää säästöönkin.

Vierailija
59/71 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokran (ei sis. sähköä) jälkeen jää 700 euroa, kahdelle.

Tekö siis todella lähdette maksamaan sähkö-, puhelin- ym. laskuja tilanteesta että henkilöä kohden on 350 eur käytettävissä ja ruokaakin pitäisi vielä saada ostettua?

Mikä on vaihtoehto? Olla maksamatta sähköä ja puhelinlaskuja? Muihin pakollisiin menoihin menee noin 200€/kk eli siitä jää ruokaan ja päivittäistavaroihin 500€/kk.

Vierailija
60/71 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12 vuotiaan lapsen kanssa meille jää yhteensä 860 e vuokran jälkeen. Se sisältää lapsilisän ja elatustuen. Lapsi on minulla koko ajan ei tapaa isäänsä.

Olen työtön ja näillä tuloilla olemme olleet jo 2 vuotta. Tuet on kuulemma liian isot. Se vaan on erikoista että kun kävin työhaastattelussa viime viikolla koulunkäynninohjaajaksi bruttopalkka oli siinä 2150 e kk siitäkin jäisi reilusti enemmän vuokran jälkeen kun lapsilisä ja elatustuki tulisivat siihen päälle. Eli silloin  jäisi n 1100 e kk vuokran jälkeen  meille lapsen kanssa. Kyllä se on monta sataa enemmän kuin nyt.

Kyllähän tuo on helvetisti vuokran jälkeen tukiloiselle. Töissä käyvä korkeakoulutettu joka tienaa sanotaan 5500€/kk jää tonnin vuokran jälkeen käteen n. 2500€/kk. Eli alle kolme kertaa sen mitä tukiloiselle ja joutuu töissäkin käymään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan