Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetteko romanttisia kirjoja vai dekkareita?

Vierailija
07.09.2025 |

Itse molempia.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi eniten tulee luettua dekkareita ja rikoskirjoja. Välillä on fantasiaa ja elämäkertoja, mutta huomaan aina palaavani rikosten äärelle. 

Vierailija
42/47 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dekkareita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen kauhua, trillereitä ja kaunokirjallisuutta (literary fiction). Voin lukea romantiikkaa sisältävää kirjaa, jos ei ole sellaista hattaraisen imelää genrehömppää, kun varsinaiset romanssigenren kirjat tuppaavat olemaan ärsyttävän kaavamaisia ja liian epäuskottavia.

Vierailija
44/47 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään lähinnä tietokirjallisuutta, vaikea keskittyä kunnon kaunokirjallisuuteen, vaikka sitä on ennen ahminut. Dekkareissa on hyviä ja huonoja. Romantiikkahömppä ei uppoa. 

Vierailija
45/47 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossako olivat vaihtoehdot? Lukekaa hyvät ihmiset kaunokirjallisuutta. Kun pääsette hyvän kirjallisuuden makuun, eivät dekkarit tai angelikat enää kelpaa. 

Tottahan ymmärrät, että myös dekkarit ja romantiikka kuuluvat kaunokirjallisuuteen. Jos luet niin paljon ja hyvää kirjallisuutta, kuten viestissäsi annat ymmärtää, luulisi sinun tämän asian tietävän.

Niin, ja itse luen mieluusti dekkareita, romantiikka ei sykähdytä yhtään, ei kirjoissa eikä elokuvissa. Toki tykkään lukea myös ajankohtaisia kirjoja kuten Finlandia- ja Nobel- ehdokkaita (esim. mainitsemasi Hang Kanin kirjoja olen lukenut pari) sekä tietokirjoja (viimeksi IRA:sta kertovan Älä sano mitään), mutta kaikkein rentouttavinta on uppoutua kunnon murhastooriin.

Vierailija
46/47 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanssia mielummin kuin rikoksia. Niitä rikoksia on muutenkin tosielämässä kasvavassa määrin.

Vierailija
47/47 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen romanttisia kirjoja ja dekkareita, fantasiaa ja scifiä, elämäkertoja ja tietokirjoja, sarjakuvia ja klassikkoja. Eli kaikkea mahdollista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan