Paljonko teillä on metsää?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kaikki perineet ne metsänne?
On perittyjä ja ostettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa te, joilla on metsää, kannattaako sitä omistaa? Ajatus kiehtoo, ja sijoittaminen kiinnostaa (rahastoja ym. toki onkin jo). Mutta en aja autoa, joten palstoille olisi hankala päästä, ja olen luonnonsuojeluhenkinen joten voisi olla raskasta tehdä hakkuupäätöksiä. Miten neuvoisitte minua?
Olen perinyt metsää. Tämän vuoden tulot tulee olemaan noin 80 000 euroa, mutta on myös menoja. En ole ikinä käynyt osalla palstoilla vaan metsänhoitoyhdistys hoitaa hommat puolestani. Tietysti maksan siitä heille.
Tulot nyt jokaisella on tuon 80 000 euroa, mutta paljonko sait kaadetusta metsästä?
No tuo on arvio harvennuksista. Noin 50 000 euroa on jo maksettu, mutta vielä tehdään töitä ja loppuvuoden tulos pitäisi olla noin 80 000
Verot on sitten 30 000 euroon asti 30% ja sen ylimenevältä osalta 34%. Työmarkkinatuen , toimeentulotuen yms. saajat kiittää veroeuroistasi :)
Ei oo enää kuin metsänpohjaa,tauti vei.T.Sofia
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa te, joilla on metsää, kannattaako sitä omistaa? Ajatus kiehtoo, ja sijoittaminen kiinnostaa (rahastoja ym. toki onkin jo). Mutta en aja autoa, joten palstoille olisi hankala päästä, ja olen luonnonsuojeluhenkinen joten voisi olla raskasta tehdä hakkuupäätöksiä. Miten neuvoisitte minua?
Myy pois.
Vierailija kirjoitti:
5 hehtaaria ikivanhaa metsää jonka jo isoisän äiti halusi pitää edelleen luonnontilassa koska siellä perimätiedon mukaan ns. muinaisia pyhiä, mitä sitten lienevätkään. Silloin tällöin jotain pientä omatarvepuuta sieltä haen mutta muuten on ihan oman onnensa varassa.
Nostan sinulle hattua korkealle. Oman metsän suojelua arvostan. Silloin on jätettävä mahdollisesta puunmyynnistä saatavat tulot ottamatta, joten halua suojella metsä tulee todellakin sydämestä.
Toisten metsien suojelun vaatiminen taasen on äärimmäisen helppoa, kun siinä ei ole senttiäkään kiinni. Jokainen joka oikeasti haluaa suojella metsiä ostaa sitä ja jättää luonnotilaan.
M48
Mulla on 2 hehtaaria metsää parvekkeella.