Paljonko teillä on metsää?
Kommentit (41)
Ei ole kuin puoli hehtaaria, peltoa on ollut aiemmin aika paljon, myin pois
5 hehtaaria ikivanhaa metsää jonka jo isoisän äiti halusi pitää edelleen luonnontilassa koska siellä perimätiedon mukaan ns. muinaisia pyhiä, mitä sitten lienevätkään. Silloin tällöin jotain pientä omatarvepuuta sieltä haen mutta muuten on ihan oman onnensa varassa.
Metsäsuunnitelman mukaan näyttäisi olevan 11000 m3 myytävää puuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa te, joilla on metsää, kannattaako sitä omistaa? Ajatus kiehtoo, ja sijoittaminen kiinnostaa (rahastoja ym. toki onkin jo). Mutta en aja autoa, joten palstoille olisi hankala päästä, ja olen luonnonsuojeluhenkinen joten voisi olla raskasta tehdä hakkuupäätöksiä. Miten neuvoisitte minua?
Olen perinyt metsää. Tämän vuoden tulot tulee olemaan noin 80 000 euroa, mutta on myös menoja. En ole ikinä käynyt osalla palstoilla vaan metsänhoitoyhdistys hoitaa hommat puolestani. Tietysti maksan siitä heille.
Kuinka suuresta pläntistä tulee noin paljon tuloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa te, joilla on metsää, kannattaako sitä omistaa? Ajatus kiehtoo, ja sijoittaminen kiinnostaa (rahastoja ym. toki onkin jo). Mutta en aja autoa, joten palstoille olisi hankala päästä, ja olen luonnonsuojeluhenkinen joten voisi olla raskasta tehdä hakkuupäätöksiä. Miten neuvoisitte minua?
Olen perinyt metsää. Tämän vuoden tulot tulee olemaan noin 80 000 euroa, mutta on myös menoja. En ole ikinä käynyt osalla palstoilla vaan metsänhoitoyhdistys hoitaa hommat puolestani. Tietysti maksan siitä heille.
Tulot nyt jokaisella on tuon 80 000 euroa, mutta paljonko sait kaadetusta metsästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulot nyt jokaisella on tuon 80 000 euroa, mutta paljonko sait kaadetusta metsästä?
No tuo on arvio harvennuksista. Noin 50 000 euroa on jo maksettu, mutta vielä tehdään töitä ja loppuvuoden tulos pitäisi olla noin 80 000 euroa.
Täysin omaa 240 hehtaaria. Porukan metsiä n.350 ha.
Mulla on noin 50 hehtaaria ja miehelläni suurinpiirtein saman verran.
Oletteko kaikki perineet ne metsänne?
Miehen perintötila 135ha, Isä osti minulle mökkipaikaksi 4 ha rantakiinteistön. Omakotitalon tontti n 5000 neliötä.
Möin aikaisemmin tänä vuonna metsäni pois. Oli toistakymmentä hehtaaria. Ostin alunperinkin sijoitusmielessä ja osoittautui hyväksi ratkaisuksi.
Vierailija kirjoitti:
Puoli Suomea. Olen melko pompöösi.
Minulla myös. Se toinen puoli. Lisäksi vielä takametsät. Ollaan me aika pompöösejä. Ja leivän päällä kolmea eri leikkelettä.
Metsän istuttaminen on sijoitus, metsän omistaminen sen sijaan ei ole.