Miksi olet lapseton?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
En edelleenkään osaa mieltää itseäni lapsettomaksi vaikka sellainen olen ja tulen sellaisena myös pysymään. Niin pahasti se sotii omaa minäkuvaa ja identiteettiäkin vastaan etten tiedä voinko sitä ikinä hyväksyä.
Sen varmasti voisin ainakin ajan kanssa hyväksyä, jos lapsettomuudelleni olisi jokin biologinen syy enkä yrittämisestä ja hoidoista huolimatta olisi ikinä tullut raskaaksi mutta tämä, etten ikinä päässyt edes yrittämään on jotenkin ihan toinen juttu.
Tällainen sosiaalisen lapsettomuuden aiheuttama suru on myös paljon näkymättömämpää kuin lääkärin toteaman lapsettomuuden aiheuttama.
Vanhemmuus ei ole koskaan kiinnostunut.
Vauvakuumetta ei ole ikinä ollut.
Elämässä on 10000000 muutakin mielenkiintoista asiaa, jota teen/harrastan ja en aio luopua vapaudestani sellaisen asian vuoksi, joka ei ole ikinä kiinnostanut.
Olemme mieheni kanssa yrittäneet monta vuotta. Minulla säännöllinen kierto ja miehen spermassa ei mitään vikaa.
Syytä ei olla vielä löydetty ja hoidoissa ollaan. Äidin siskolla oli ollut myös vaikeuksia niin ehkä geenit vaikeuttaa.
Ei auta sanoa "älä stressaa" kun en ole edes kovin helposti stressaavaa sorttia.
Miksi sinä ap olet yhä hengissä muiden ihmisten riesana ja rasitteena? Mikä siihen on syynä? Silkka vttupäisyytesi?
Jouduin lapsena huolehtimaan vuositolkulla juovista ja riitelevistä vanhemmista. Aikuisena ei sitten enää jaksanut huolehtia kenestäkään, saati lapsesta.
Olisin nuorena voinut tehdä lapsen/lapsia, jos olisin silloinkaan tuntenut edes jonkun ihmisen, joka olisi onnellinen elämässään. Minusta täällä on jo tarpeeksi onnettomia ihmisiä, jotta niitä tarvitsisi enää lisää tehdä.
Ai, tänne Suomeen työttömäksi kärsimään, koulkiusatuksi ja. m amujen potkittavaksi ym. . EI IKINÄ. Rakastan lastani jo niin paljonr, että säästän hänet tältä kaikelta. p AC kalta. Herrat tehkää kakaranne. Pac kaduuneihinne itse.
Koska lapsi ei ole ensisijainen tavoite.