Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinkahan paljon kasvisten kulutus lisääntyisi, jos kassoilla olisi pienten karkkiaskien sijaan kasviksia?

Vierailija
07.09.2025 |

Toki on kaupalle taloudellisesti kannattavaa myydä sokeria 40 €/kg pieniin askeihin pakattuna, mutta kansanterveyden kannalta se kaikkein matalakynnyksisin ostospaikka olisi hyvä pyhittää terveelliselle vaihtoehdoille. 

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei herättänyt keskustelua. En yllättynyt. Vaatisi edes hiukan älyä keskustella tästä eikä siitä mitä paha exä on muka tehnyt. 

Vierailija
2/48 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan väittää, että myynti ei kasvaisi juuri lainkaan. On vain fakta, että kasvikset eivät ole mitenkään hyvän makuisia erityisesti jos on tottunut sokeripitoiseen ruokavalioon. Sokeriahan tungetaan nykyään joka paikkaan makua parantamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lähikaupassa on noin 2 metrin päässä kassasta hedelmiä. Varmasti siitä joku niitä nappaa mukaansa jonottaessaan. 

Vierailija
4/48 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskallan väittää, että myynti ei kasvaisi juuri lainkaan. On vain fakta, että kasvikset eivät ole mitenkään hyvän makuisia erityisesti jos on tottunut sokeripitoiseen ruokavalioon. Sokeriahan tungetaan nykyään joka paikkaan makua parantamaan.

Suolakurkku on hyvää. Siinä missä on lottokupongit voisi olla astiallinen suolakurkkuja josta voi napsia odotellessa.

Vierailija
5/48 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse saattaisin ottaa kuorittavan hedelmän matkaevääksi. Ei kannattaisi olla pestäviä kasviksia koska luulen että siitä otetaan heti syötäviä herkkuja.

Vierailija
6/48 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tarjolla vois olla fruit cup-tyyppisiä pikkukulhoja joissa pilkottuja hedelmiä. Mutta ei mitään mauttomia ja raakoja meloninpaloja puolta litraa, vaan esim. 1,5dl tuoretta ananasta kuutioina. Hinta pitäisi saada jonnekin 1-1,5€ tuntumaan, niin kävisivät kaupaksikin. 

Vierailija
7/48 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ne kuihtuisivat . 

Vierailija
8/48 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko että porkkana ja suklaapatukka painii samassa sarjassa.

Varmaan kukaan ei sitä olis irtokarkkihyllyilläkään vaan vihannesosastolla.

Vierailija
9/48 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pitäisi olla enemmän sellaisia hedelmälajitelmabokseja, valmiiksi kuorittu ja silputtu sen kun vaan syö. Esim. Italiassa ja Ranskassa näitä oli kaikkialla mitä erilaisempia lajitelmia.

Kasviskin kävisi, näille vaikka joku hummusdippi mukana.

Vierailija
10/48 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen espanjalainen tapas-kulttuuri makeiden tilalle. Pala juustoa ja näin.

Vierailija
11/48 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osta edes karkkia siitä kassoilta. Vertailen aina hintoja, niin ei tulisi ostettua. Ainakin oletan, että kassoille laitettaisi kalleimpia tuotteita. Missä nämä punnittaisiin? Kassajonossa aletaan vielä sekin hoitamaan?

Vierailija
12/48 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä myi minikasviksia kaupan kassan vieressä sanoi että olen kaunein kaupan kassa mitä on nähnyt kuuna kullanvalkeana. Ei sillä ikinä riittäisi rahkeet kassatyöhön mitä itsekin epäili ennen kuin hu*ritteli

Vierailija
13/48 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskallan väittää, että myynti ei kasvaisi juuri lainkaan. 

Uskallan väittää, että olet täysin väärässä.

Vierailija
14/48 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko et juur mitekää koska se kaikki on jo lapsesta asti opetettu niin että se sokeri on se palkinto ja ns hyvä mistä tulee hyvä ja kiva olo ja millä voi lohduttaa itseä. Se vaatii kokonaan mielenmaiseman muutoksen, esim mulla herkku meinaa nykysin kunnon pihviä tai lohipalaa viikonloppusin, eikä pellillistä pizzaa tai sokerileivoksia niiku ennen. Se on mielen asia

Vierailija
15/48 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suolakurkku on hyvää. Siinä missä on lottokupongit voisi olla astiallinen suolakurkkuja josta voi napsia odotellessa.

Ranskanperunat, perunalastut ja popcornit ovat maittavia kasviksia. Niitä varmaan menisi jos olisi kassoilla. 

Vierailija
16/48 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen espanjalainen tapas-kulttuuri makeiden tilalle. Pala juustoa ja näin.

Ne, jotka haluavat makeaa, eivät ryhdy ostamaan juustoja ja oliiveja. 

Vierailija
17/48 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lähikaupassa on noin 2 metrin päässä kassasta hedelmiä. Varmasti siitä joku niitä nappaa mukaansa jonottaessaan. 

Ok. Uskon. Mikä kauppa on kyseessä? 

Vierailija
18/48 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein usko että porkkana ja suklaapatukka painii samassa sarjassa.

Varmaan kukaan ei sitä olis irtokarkkihyllyilläkään vaan vihannesosastolla.

Varmaan kukaan mitä? 

Vierailija
19/48 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkiaski?? En muista nähneeni pitkään aikaan. Suklaapatukoita kyllä kassoilla. 

Valmiiksi paloitellut hedelmät muovipakkauksessa on kyllä aika epäekologinen idea. Eikö valmiiksi kuoritulle ja viipaleiksi leikatulle, muoviin pakatulle banaanille naurettu jo 30 vuotta sitten?

Vierailija
20/48 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Uskon. Mikä kauppa on kyseessä? 

Alepa Helsingissä. Varsinainen hedelmätiski alkaa noin 5 metrin päästä, mutta lähempänä kassoja on erillinen "laatikko" (metallia), jossa tarjoustuotteita. Kieltämättä siinä on joskus myös sateenvarjoja tai hävikkiruokaa, mutta usein juurikin hedelmiä.