Muita, jotka eivät syö joka päivä?
On todella vieras ajatus, että moni todella syö joka ikinen päivä. Olen siitä melkein vähän kateellinen: minulle tulee syömisestä niin huono omatunto, etten kestäisi kokea sitä monta kertaa viikossa. Löytyykö muita? Jotenkin tuntuu, että syömiseen pitäisi olla oikeutus.
Olisi kiva kuulla ajatuksia!
Kommentit (48)
On todella vieras ajatus, että moni todella syö joka ikinen päivä.
syöt joka päivä, muttet lämmintä ateriaa.
En mitenkään jaksa uskoa että kukaan pystyy lenkkeilemään ja tekemään pihahommia päivittäin jos suuhunsa ei laita mitään useampaan vuorokauteen. Se ei vain ole fysiologisesti mahdollista!
Vierailija kirjoitti:
On todella vieras ajatus, että moni todella syö joka ikinen päivä.
syöt joka päivä, muttet lämmintä ateriaa.
Kuten kirjoitin edellä, tuo pitkähkö luetelma sapuskasta ei ole minun kirjoittamani.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön kyllä joka päivä jotain, mutta en aina välttämättä sellaista ruokaa, mitä muut voisivat ateriaksi nimittää. Saatan napata lounaaksi 4-5 kirsikkatomaattia, suippopaprikan, pätkän kurkkua ja muutaman kylmän siivun kanafilettä, syödä jälkkäriksi annoksen kreikkalaista jogurttia, marjoja ja siemeniä. Ei vaan joka päivä tee mieli mitään lämpimiä ruokia eikä huvita kokkailla. Olen normaalipainon sisällä, en lähelläkään BMI alarajaa pituuteen nähden. Aika harvinaista varmaan on, jos ei mitään söisi, sehän on täyspaasto.
Onko tämä ap:n teksti?? Tätä en ole ikinä ymmärtänyt, miten ihmeessä tuon listan mukaan ei syö edes joka päivä ????? Syöthän sinä! Hiilihydraatteja puuttuu mutta muutn ihan monipuolinen ruokavalio. Mikä on ongelma?
Mitä sä sekoot? Ei ole ap.:n viesti.
Mitä olet ap syönyt viimeisen 7vrk aikana? Voitko hyvin? Nukutko hyvin?
Kai tajuat, että et ole ihan selvä päästäsi?
Voihan laittaa rahaa hyväntekeväisyyteen ja syödä.
Syön kyllä periaatteessa joka päivä, mutta olen aina ajoittain muutamia päiviä paastolla. Ymmärrän että ihmiset syövät nykyään liikaa, mutta täysi syömättömyys johtaa ennenpitkään kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Tavallisesti hapankaalia, raastesalaattia, kaurarieskaa, vihersmoothieta ja punaisia linssejä (mahdollisesti pähkinöitä). Pitäydyn yleensä tutuissa tuotteissa. Muina päiviä juon kahvia ja teetä, joskus kaakaota. Kiinteästä ravinnosta en niin välitä.
Olen ihan pirteä ja tehokas, joskus kyllä valvottaa vähän.
Ollaan lapsiperhe ja etsitty metsistä ruokaa orpopurran viisauksien vuoksi.
Minkäs ikäinen AP olet? Mikä vialla elämässä?
Oon ollut tuommoinen. Ihan kepoisasti meni jokunen päivä syömättä, siihen liikunnat päälle. Oli erottuvat suonet ja lihakset, olin tosi ylpeä niistä.
Sit keho sanoikin että nyt lopetat ja alkoi ottamaan kaikkea takaisin, syömättömyys kostautui ja nopeaan tahtiin tuli nestettä ja rasvaa reilusti kehoon eikä se sit lähtenytkään helpolla. Että kiukutti kun oli itselleen semmoista tehnyt.
Oon 38 ja vasta viime vuonna opettelin syömään joka päivä. Ei ole hauskaa tässä iässä tajuta että yli puolet elämästä mennyt siihen itsensä kaltoinkohteluun ja tehnyt vaan vahinkoa itselleen. Olin kroonisessa ylikunnossa vuosikausia. Lääkäreidenkin mielestä pysyviä muutoksia aivotoimintaan ja kroppaan. En esim osaa nukkua edelleenkään, olen ahdistunut ja masentunut. Jos esim liikun vähän enemmän niin kroppa alkaa heti kapinoimaan. Olis ollut vältettävissä fiksulla elämällä.
Pätkäpaasto on ihan hyvästä välillä, mutta koitas opetella oikea syöminen.
Mikä ahdistaa?
Paljonko sulla ap menee kuukaudessa tai viikossa ruokaan rahaa?
Sitä ruokaa muuten ei tarvitse "ansaita". Se on ihmiselle ihan välttämätön tarve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallisesti hapankaalia, raastesalaattia, kaurarieskaa, vihersmoothieta ja punaisia linssejä (mahdollisesti pähkinöitä). Pitäydyn yleensä tutuissa tuotteissa. Muina päiviä juon kahvia ja teetä, joskus kaakaota. Kiinteästä ravinnosta en niin välitä.
Olen ihan pirteä ja tehokas, joskus kyllä valvottaa vähän.
Jos tämä on ap:n viesti niin mistä rankaiset itseäsi? Miksi syöminen on niin vaikeaa? Mitä kaipaat elämääsi?
Vierailija kirjoitti:
En mitenkään jaksa uskoa että kukaan pystyy lenkkeilemään ja tekemään pihahommia päivittäin jos suuhunsa ei laita mitään useampaan vuorokauteen. Se ei vain ole fysiologisesti mahdollista!
Ja nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei selvästikään tee yhtään mitään fyysistä vaan makoilee ja istuskelee päivät pitkät.
Lenkkeilen kyllä päivittäin ja maalla asuvana teen pihahommia.
Ilmeisesti kärsit anoreksiasta, hae halua!
Vierailija kirjoitti:
Oon ollut tuommoinen. Ihan kepoisasti meni jokunen päivä syömättä, siihen liikunnat päälle. Oli erottuvat suonet ja lihakset, olin tosi ylpeä niistä.
Sit keho sanoikin että nyt lopetat ja alkoi ottamaan kaikkea takaisin, syömättömyys kostautui ja nopeaan tahtiin tuli nestettä ja rasvaa reilusti kehoon eikä se sit lähtenytkään helpolla. Että kiukutti kun oli itselleen semmoista tehnyt.
Oon 38 ja vasta viime vuonna opettelin syömään joka päivä. Ei ole hauskaa tässä iässä tajuta että yli puolet elämästä mennyt siihen itsensä kaltoinkohteluun ja tehnyt vaan vahinkoa itselleen. Olin kroonisessa ylikunnossa vuosikausia. Lääkäreidenkin mielestä pysyviä muutoksia aivotoimintaan ja kroppaan. En esim osaa nukkua edelleenkään, olen ahdistunut ja masentunut. Jos esim liikun vähän enemmän niin kroppa alkaa heti kapinoimaan. Olis ollut vältettävissä fiksulla elämällä.
Ikävä kuulla, että Sinulle kävi noin!
En tiedä, taidan vain olla kyllästynyt tähän ongelmajätteeseen, jota ruhoksi kutsutaan. Kolmeenkymmeneen ikävuoteen mennessä se on jo aivan täysi romu eikä sellaisena ansaitse minkäänlaista huomiota. Olen klassisen oppiipahan olemaan -ajattelun ystävä. Lisäksi nojaan vakaasti platonilaiseen ajatteluun, jossa ruumis on aina hengelle alisteinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon 38 ja vasta viime vuonna opettelin syömään joka päivä. Ei ole hauskaa tässä iässä tajuta että yli puolet elämästä mennyt siihen itsensä kaltoinkohteluun ja tehnyt vaan vahinkoa itselleen. Olin kroonisessa ylikunnossa vuosikausia. Lääkäreidenkin mielestä pysyviä muutoksia aivotoimintaan ja kroppaan. En esim osaa nukkua edelleenkään, olen ahdistunut ja masentunut. Jos esim liikun vähän enemmän niin kroppa alkaa heti kapinoimaa
Ja tämä vastaus on siis ap:n.
Puren porkkanaa tai ruisleipää kun nälkä on. En elä ruoan vuoksi.
Jos mä laitan uuniin suippopaprikan ja sinne sisälle ne muutamat kanafileet, niin muuttuuko se yks kaks sellaiseksi ateriaksi, jonka miellät ruoaksi?
mitä ihmeen hömppää taas! Minäkään en syö päiviträin lämmintäateriaa, koska sipsit syödään usein sipseinä ja salaatti salaattina, samoin leipä