Millainen ihminen elää mielestäsi ankeaa elämää?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mikä näyttäytyy jollekin ankeana ei välttämättä ole sitä. Lisäksi kaikilla ei ole varaa matkustella valtamerilaivoilla jne. Yksinkertainen tasainen elämä voi olla ihan parasta ihmiselle. Joskus tuntuu että ihmiset päin vastoin eivät kykene elämään yksinkertaista elämää vaan on pakko täyttää elämä kaikella toiminnalla. Paetaan jotakin tyhjyyttä ja yritetään olla jotakin. Meistä munkkiluostarin elämä näyttäytyy ankeana mutta ei välttämättä ole ankeaa niille munkeille.
Ihminen pakenee itseään. Jollekin voi olla päänsisäinen helvetti kohdata itsensä. Sisäinen tyhjyys tai sietämätön luonne kompensoidaan paljolla aktiviteetilla, samalla rakenketaan myös ulospäin kivan näköinen julkisivu.
Jotkut ihmiset tykkäävät osallistua tapahtumiin, jotkut taas eivät. Jokaisella on erilainen luonne. Jos elämäsi tuntuu tylsältä, niin sen sijaan että kadehtisit muiden monipuolista elämää, voisit itse löytää uusia harrastuksia sen sijaan, että yrität arvostella negatiivisesti niitä, jotka nauttivat elämästään.
Mietin pankkitililläni ansaitsemaani rahaa ja mietin, riittääkö se eläkkeeseen. Samaan aikaan suhteeni vaimooni on kireä, ja jos hän eroaa, pankkitililläni olevat rahat saatetaan jakaa. Ja lapsen saattaa tarvita kalliita korkeakoulumaksuja. On ahdistunut.
Perheellinen elää mielestäni ankeaa elämää.
Perheenisä 42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mikä näyttäytyy jollekin ankeana ei välttämättä ole sitä. Lisäksi kaikilla ei ole varaa matkustella valtamerilaivoilla jne. Yksinkertainen tasainen elämä voi olla ihan parasta ihmiselle. Joskus tuntuu että ihmiset päin vastoin eivät kykene elämään yksinkertaista elämää vaan on pakko täyttää elämä kaikella toiminnalla. Paetaan jotakin tyhjyyttä ja yritetään olla jotakin. Meistä munkkiluostarin elämä näyttäytyy ankeana mutta ei välttämättä ole ankeaa niille munkeille.
Ihminen pakenee itseään. Jollekin voi olla päänsisäinen helvetti kohdata itsensä. Sisäinen tyhjyys tai sietämätön luonne kompensoidaan paljolla aktiviteetilla, samalla rakenketaan myös ulospäin kivan näköinen julkisivu.
Jotkut ihmiset tykkäävät osallistua tapahtumiin, jotkut taas eivät. Jokaisell
Arvostelu, kommemtti/mielipide ovat eri asioita. En arvostele, kirjoitin kommentin. Kommentti ei nouse mistään henkilökohtaisesta, joten sinunkaan ei ole hyvä ottaa sitä noin henkilökohtaisesti ja aggressiivisesti, ellei se sitten tosiaan kolahtanut. Asia on nyt loppuun käsitelty. Älä jää jankkaamaan, kiitos.
Sellainen ihminen joka itse kokee elämänsä ankeaksi. Ulkopuolinen voi kokea jonkun elämän ankeaksi, vaikka asianosainen itse ei.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ihminen joka itse kokee elämänsä ankeaksi. Ulkopuolinen voi kokea jonkun elämän ankeaksi, vaikka asianosainen itse ei.
Kyllä oman elämän ankeudelle myös sokeutuu, kun siihen tottuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset tykkäävät o
Haluatko paeta arvosteltuasi muita sopimattomasti?Enkö voisi jakaa ajatuksiani sopimattomista kommenteistasi?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset eivät pidä elämästään, kun taas toiset pitävät. Ulkopuoliset eivät välttämättä pysty kertomaan, mitä he todella tuntevat.Tai ehkä jotkut ihmiset on nähty läpi, mutta he silti näyttelevät.
Mulle ankeeta olisi koko oman elämän ulkoistaminen. Woltataan ruoat sen sijaan, että tilattaisiin ruoka-ainekset kotiin, saatika käytäisiin itse kaupassa, saatika kasvatettaisiin itse omat sapuskansa. Auton renkaita ei vaihdeta itse ja siivooja käy vähintään kerran viikossa. Lapsille on hoitaja ja heidän synttärinsä vietetään leos leikkimaassa tai vastaavassa, ettei nyt vahingossakaan tarvitse itse laittaa tikkua ristiin.
Ymmärrän hyvin, että joskus elämäntilanne vaatii enemmän ulkopuolista apua, itsekin tilailen toisinaan ruokarobotin kotiovelle. Toisinaan vaan tuntuu, että muut ihannoivat sitä, ettei tarvitse mitään tehdä, kun taas minusta se tuntuu hirveän ankealta ajatukselta.
Keski-ikäinen eläkeläissetä, joka ei pääse kentälle vaikka kuinka kauan notkuisi tällä foorumilla ja kuinka kovasti yrittäisi hakea huomiota.
Sellainen, joka tekee tällaisia aloituksia.
Addikti, joka pääsee yhdestä riippuvuudesta eroon vain jotta voi syntyä uusi haitallinen riippuvuus johonkin muuhun. Ensin ollaan niin kovia pyöräilemään, ettei jää millekään ihmissuhteille aikaa, sen jälkeen koukuttuu konsolipeleihin ja sitä kestää aikansa. Sitten on alkoholisti ja kun siitä pääsee jotenkuten eroon, niin tulee rahapelit ja sen jälkeen on 24/7 puhelin naamalla, koska nettiriippuvuus.
Tunnen ihmisen jolla rahaa ja kaikki viimesen päälle. Silti valittaa joka asiasta. Jos ei muusta niin säästä. Vaikuttaa että kun saa kaiken niin elämä on tylsää eikä ole mitä tavoitella enään.
Panttivanki Gazassa. Maailma on unohtanut ja. Suomenkin Valtonen mielistelee muslimimaita.
Röllipojan päivissä ei taida olla nimeksikään vaihtelua. Silti täpinöissä toistoistaan.
Näen kerrostaloasunnon, jossa on epäsiistiä ja ankeaa, ei tauluja seinillä, ehkä poltetaan sisällä tupakkaa, ei ole kirjoja, ei eläviä huonekasveja. Asukki tekee yksitoikkoista työtä ja viettää vapaa-aikaa lähinnä lähipubissa, ei urheile, ei kävele eikä pyöräile, ei käy elokuvissa, teatterissa eikä konserteissa eikä lue kirjallisuutta. Ei käy ulkoilemassa ellei pakoteta, luonto on hänelle tyystin vieras. Jos hän lähtee lomalle, se on joko Tallinnan- tai Tukholman-risteily tai pakettimatka Välimeren turistikohteeseen.
Ihminen joka elää vain lapsia tai työtä varten vailla omia mielenkiinnon kohteita. Jos heillä on lapsia, niin he eivät mistään muusta puhukaan, ja kun lapset alkavat muuttaa omilleen, he joko alkavat (ironisesti naureskellen tai tosissaan) valittaa kuinka elämässä ei ole enää mitään sisältöä ja on liian hiljaista, tai alkavat kärttää hädintuskin parikymppiseltä jälkikasvultaan lapsenlapsia, että saisi taas sisältöä elämään.
Ja jos näillä ei ole lapsia, niin heidät tunnistaa siitä, että kaikki pyörii työn ympärillä, kunnes eläkeikä koittaa, ja joko he jatkavat töitä vielä eläkkeelläkin, tai sitten jäävät yhtäkkiä aivan yksin ja masentuvat, kun elämän ainoalta sosiaaliselta menolta putoaa pohja.
Ja huomioikaa, etten sano, että kaikki lapsia hankkineet tai kaikki pitkään samassa työssä olleet ovat tällaisia. Puhun niistä tietyistä ihmisistä, joista näkee, ettei heillä ole muuta sisältöä elämässään. Ei mitään oikeasti omaa.
Omia elämänivaiheita ajatellen ankeinta oli naimisissa oleminen. Töitä, töitä ja töitä. Rahaa piti saada perheelle, kotityöt töistä tultua. Kysymykseeni miksi minua ei edes kuunnella? oli vastaus miksi sinua pitäisi kuunnella? Eroni jälkeen entisestä luopumisen ja uuden opettelun myötä elämäni tuli mielekkäämmäksi. Eläkkeelle jäätyäni olen saanut elämäni omaan haltuun ja merkitykselliseksi. Kokemukseni mukaan sanalle avioliitto synonyymi on vankila.
Vastaus kysymykseen on minä. Asun pienessä laatikossa alueella, jossa työt eivät turhaan naapureita rasita. Rappukäytävässä vastaan lyö ensimmäisenä tupakan, kannabiksen ja kaatuneen oluen löyhkä. Ikkunoista näkyy lisää samanlaisia Neuvosto-Suomen betonirumiluksia mihin tahansa silmänsä kääntää. Joskus mietin miten hullua tehdä töitä tämän eteen kun ilmankin saisi, mutta sen työpäivän ajan olen edes jossain muualla kuin täällä. Hieman hirvittää kun en oikeastaan pidä enää kuin nukkumisesta.
Köyhä ja yksinäinen.