Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluatko kysyä jotain hautausmaalla työskentelemisestä?

Vierailija
06.09.2025 |

Mulla on hetki aikaa tässä.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö papeille, että kumarrat syvään ja herroittelet / rouvittelet vai tuleeko vajota maahan kontilleen/rähmälleen alistumisen merkiksi pappis-säädyn edustajalle?

Tää oli sun mielestä varmasti ihan hirmu hauska juttu, mutta mun mielestä ainoastasn tylsä.

Ap

Ei vaan kokemukseeni viitaten papit oikeasti vaativat alemmilta ammattiryhmiltä kunnioittavaa ja jopa nöyristelevää käytöstä. Joutuvathan seurakuntalaisetkin matelemaan heidän jaloissaan ehtoollisen irvikuvalla kuin piestyt koirat makupalaa kerjäten.

Vierailija
22/55 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla pomona kaunis herkkupeppuinen vaaleahiuksinen nainen, jonka pyllystä olisi ihana ottaa pieruja naamaan ja suuhun?

Kyllä on. Tarkoitat siis J:tä. Mistä tiesit, että nautin hänen pieruistaan sekä nenälläni että suullani? Tunnemmeko me mahdollisesti?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kestät työtäsi talviolosuhteissa? Kumpi mielestäsi pahempi, kesän kuumuus vai pakkaset? Palkkasi?

Olen kausityöntekijä, eli en ole töissä talvella. Vaihdan nyt taas työpaikkaa työhön, jossa ollaan paljon ulkona myös talvella. Krstän kylmää ja kuumaa pukeutumalla. Kuumaan krstää hetken tottua, kylmä ei tule koskaan yhtäkkiä. Ehkä pakkanen on tietyllä tavalla pahempi, kun varpaat jäätyy, teki mitä vain. Palkasta en puhu. 

Ap

Vierailija
24/55 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et opiskellut nuorena, että voisit nyt olla oikeissa töissä? 

Älä ole idiootti.

Syytön minä siihen olen, että hautausmaalla työskentelee opiskelijat, vanhukset ja muut jotka eivät muuta työtä saa. 

Mä oon hakenut töitä ihan pari kertaa elämässäni, muuten on soitettu ja kysytty, että tulisitko tänne.

Ap

Vierailija
25/55 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö papeille, että kumarrat syvään ja herroittelet / rouvittelet vai tuleeko vajota maahan kontilleen/rähmälleen alistumisen merkiksi pappis-säädyn edustajalle?

Tää oli sun mielestä varmasti ihan hirmu hauska juttu, mutta mun mielestä ainoastasn tylsä.

Ap

Ei vaan kokemukseeni viitaten papit oikeasti vaativat alemmilta ammattiryhmiltä kunnioittavaa ja jopa nöyristelevää käytöstä. Joutuvathan seurakuntalaisetkin matelemaan heidän jaloissaan ehtoollisen irvikuvalla kuin piestyt koirat makupalaa kerjäten.

Eri. Tämä on ollut totta joskus 70+ vuotta sitten.

Vierailija
26/55 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et opiskellut nuorena, että voisit nyt olla oikeissa töissä? 

Älä ole idiootti.

Syytön minä siihen olen, että hautausmaalla työskentelee opiskelijat, vanhukset ja muut jotka eivät muuta työtä saa. 

Hölmösti sanottu. Nämä tekevät ihan oikeaa ja tärkeää työtä toisin kuin norsunluutornissaan elitististä ökyelämää viettävä pappis-sääty.

Vierailija
27/55 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaivatteko te itse niitä hautoja? Kaivetaanko niitä perinteiseen tapaan lapiolla?

Näettekö ruumisarkkuja? Onko tapana ottaa hattu päästä tai kumartaa niiden edessä?

Tuleeko hautausmaalla koskaan tunne, että jokin on läsnä?

Kaivinkoneella, meillä on haudankaivaja. Näemme arkkuja, joskus tulee käytyä kylmiössäkin. Hautaanlaskun aikana olemme piilossa. Emme kumartele, kuolema on hautausmaalla arkinen asia. Ei tule tunne, että joku olisi läsnä, paitsi eläimet.

Ao

Vierailija
28/55 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ole koskaan törmännyt tuollaiseen. Olen tehnyt jonkin verran myös suntion hommia.

Ap

Vierailija
29/55 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla pomona kaunis herkkupeppuinen vaaleahiuksinen nainen, jonka pyllystä olisi ihana ottaa pieruja naamaan ja suuhun?

Kyllä on. Tarkoitat siis J:tä. Mistä tiesit, että nautin hänen pieruistaan sekä nenälläni että suullani? Tunnemmeko me mahdollisesti?

Ap

Tää ei ollut mun vastaus, ehkä arvasittekin.

Ap

Vierailija
30/55 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelet ihmisesta joka vaeltelee öisin hautausmaalla tunnelmoimassa?

Mä vaeltelen päivisin.

Vierailija
31/55 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoissa hautakivissä tosiaan näkee ammattinimikkeitä. Mulle tuli vähän hymy huuleen kun tuli mieleen, että mun kohdalla siinä lukisi PITKÄAIKAISTYÖTÖN. Ja sitten aina joku sylkäsis ohikulkiessaan :) Lepäisin siinä silti ihan rauhassa.

Vierailija
32/55 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näkynyt julkkisten hautoja?

Vierailija
33/55 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eri. Tämä on ollut totta joskus 70+ vuotta sitten.

Ollut totta aiemmin ja on taas tulossa todeksi yhteiskunnan eriarvoistumisen ja sen mukanaan tulevan luokkayhteiskunnan myötä.

Papeillehan tämä luonnollisesti sopii paremmin kuin hyvin, vahvistaahan se olemassaolevaa ylivertaisuusvinoumaa huomattavasti. Joko papit kohta saavat nykyaikaan päivitetyt torpparit palvelemaan ilmaiseksi omia oikkujaan?

Tämäkin hetki voi olla lähempänä kuin arvaatkaan.

Vierailija
34/55 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelet ihmisesta joka vaeltelee öisin hautausmaalla tunnelmoimassa?

En ole yöllä siellä katsomassa, joten en mitään. Mulle hautausmaa on ihan neutraali paikka, joten ei se yöllä ole kummempi.

Ap

Vierailija
35/55 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatko teidän asiakkaiden (eli haudattujen) paikkoja jo ulkoa? Jos joku kaukainen sukulainen vaikka kysyy että missä se Korhosen Jorma lepää?

Vierailija
36/55 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhoissa hautakivissä tosiaan näkee ammattinimikkeitä. Mulle tuli vähän hymy huuleen kun tuli mieleen, että mun kohdalla siinä lukisi PITKÄAIKAISTYÖTÖN. Ja sitten aina joku sylkäsis ohikulkiessaan :) Lepäisin siinä silti ihan rauhassa.

Mä itse haluaisin, että mulla olis joku titteli. En vain tiedä, mikä se olisi. Ehkä kaikki ammatit voisivat olla listattuna?

Ap

Vierailija
37/55 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko näkynyt julkkisten hautoja?

Täällä ei ehkä ole julkkikseksi laskettavia.

Ap

Vierailija
38/55 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatko teidän asiakkaiden (eli haudattujen) paikkoja jo ulkoa? Jos joku kaukainen sukulainen vaikka kysyy että missä se Korhosen Jorma lepää?

Hoitohautoja tai jostain syystä erikoisia hautoja muistaa. Esim. yksi hauta on, jossa on samalla kerralla murhattuja ihmisiä, ja sitä kysellään joskus.

Ap

Vierailija
39/55 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet meistä krematoriossa työskentelevistä?

Vierailija
40/55 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mun mummo haudalla kasvaa sieniä.