Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluatko kysyä jotain hautausmaalla työskentelemisestä?

Vierailija
06.09.2025 |

Mulla on hetki aikaa tässä.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sua yritetty iskeä työaikana?

En ainakaan ole huomannut.

Ap

Vierailija
62/82 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ja miten vainaja laitetaan arkkuun?

Vainaja laitetaan arkkuun sairaalassa/terveyskeskuksessa tai hautaustoimistossa. En ole koskaan ollut arkuttamassa, joten mun ei kannata sitä sen kummemmin alkaa kuvailemaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummitteleeko siellä. Miten uskallat olla ruumiiden kanssa tekemisissä ja kuolinsyiden.

Ei kummittele. En ole tekemisissä ruumiiden tai kuolinsyiden kanssa. Näen vain arkkuja ja joskus luita.

Ap

Vierailija
64/82 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkani on n. 1900 euroa. Eli ei kummoinen ottaen huomioon työn fyysisen raskauden.

Ap

Tämä ei ollut mun vastaus.

Ap

Vierailija
65/82 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautojen hoito on kausityötä. Oletko jossain muualla töissä niinä kuukausina, kun ei ole hautausmaatöitä? Jos olet käytännössä työtön hautausmaalla töiden loputtua syksyllä joudutko halemaan muita töitä vai riittääkö työvoimahallinnolle, että sinulla varma tieto taas työllistymisestä keväällä hautausmaalle n. puoleksi vuodeksi?

Vierailija
66/82 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työsi hautausmaalla vaatii? Eli perusedellytykset? Varmasti kunnon pitää olla hyvä eikä työ sovi reumaattiselle. 

Vierailija
67/82 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautojen hoito on kausityötä. Oletko jossain muualla töissä niinä kuukausina, kun ei ole hautausmaatöitä? Jos olet käytännössä työtön hautausmaalla töiden loputtua syksyllä joudutko halemaan muita töitä vai riittääkö työvoimahallinnolle, että sinulla varma tieto taas työllistymisestä keväällä hautausmaalle n. puoleksi vuodeksi?

Tämä oli ensimmäinen kerta, kun olin hautausmaalla töissä. Mua pyydettiin takaisin vanhaan työpaikkaani, joten aloitan nyt siellä, kun kausityö hautausmaalla loppuu. 

Ap

Vierailija
68/82 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkani on n. 1900 euroa. Eli ei kummoinen ottaen huomioon työn fyysisen raskauden.

Ap

Ap

Mikä sitten on palkka, jos saa kysyä? 

Vierailija
69/82 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä työsi hautausmaalla vaatii? Eli perusedellytykset? Varmasti kunnon pitää olla hyvä eikä työ sovi reumaattiselle. 

Jos nyt joku siellä miettii, että voisi hakea hautausmaalle ensi vuonna, mutta ei ole kauhean hyvässä kunnossa - kunto kasvaa kyllä. Tämä ei ole raskainta ruumiillista työtä, jota olen tehnyt, mutta kyllähän tietenkin kastelukannujen nosteleminen jo urheilusta käy. Tässä on paljon kyykkyyn menemistä ja ylös nousemista, mulla on ainakin nyt jalkojen lihakset paremmassa kunnossa kuin koskaan.

Ap

Vierailija
70/82 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Mikä sitten on palkka, jos saa kysyä? 

On se hieman isompi kuin tuo mainittu, mutta ei paljon. Kk-palkka.

Ap

Vierailija
71/82 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka yleensä KirvesTES 301. Jotkut seurakunnat maksavat suurempaakin palkkaa. Lisäksi kokemuslisä 3,5,10 ja 15 v

Vierailija
72/82 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on erikoisin hautakiven teksti joka on jäänyt mieleesi?

" Olen kalassa."

Vierailija
73/82 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet ihmisistä, jotka jättävät muistolehtoon kynttilöiden lisäksi esim. Koriste-esineitä? Onko se mielestäsi roskaamista? 

Vierailija
74/82 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olet ihmisistä, jotka jättävät muistolehtoon kynttilöiden lisäksi esim. Koriste-esineitä? Onko se mielestäsi roskaamista? 

Täällä koriste-esineitä on lähinnä haudoilla, ei muistolehdossa. Ei se ole roskaamista, jos esine on säänkestävä ja hautausmaalle sopiva. Toki siis mun henkilökohtainen, työntekijän mielipide on se, että esim. kaikki varressa roikkuvat lyhdyt voisi mun puolesta nakata huitsin nevadaan, mutta se johtuu vain siitä, että ne ovat aina tiellä, kannet putoavat ohikulkiessa jne., mutta omaisia vartenhan ne lyhdyt ja koristeet siellä ovat, eivät mua varten.

Ap

Vierailija
75/82 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko "asiakkaat" koskaan valittaneet?

Vierailija
76/82 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kaikki pelkän sukulaisuuden perusteella ilman CV:tä saaneet työpaikkanne, ja missä asemassa tärkeimmät sukulaiset seurakunnan työyhteisössä ovat??

Vierailija
77/82 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks mun mummo haudalla kasvaa sieniä.

Sieniä kasvaa joka paikassa. Mä muuten poimin sieniä hautausmaalta.

Ap

Yöök, hautausmaan maa on kuolleiden jäänteiden likaama enkä todella haluaisi syödä mitään saastassa kasvanutta.

Vierailija
78/82 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummitteleeko siellä. Miten uskallat olla ruumiiden kanssa tekemisissä ja kuolinsyiden.

Miten puutarhuri on tekemisissä kuolinsyiden kanssa? Tai edes ruumiiden?! Ap jo kirjoitti ettei kummittele.

Vierailija
79/82 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et opiskellut nuorena, että voisit nyt olla oikeissa töissä? 

Älä ole idiootti.

Syytön minä siihen olen, että hautausmaalla työskentelee opiskelijat, vanhukset ja muut jotka eivät muuta työtä saa. 

olet syyllinen moukkuuteen. lopetahan nyt ajoissa ennen kun teet itsestäsi täyspellen.

Vierailija
80/82 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntuu se kun raadonsyöjät mönkiytyvät maasta seuraksesi. Hautaumailla on oma fauna.