Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka olette seurustelleet alkoholin suurkuluttajan kanssa

Vierailija
06.09.2025 |

Oliko tästä merkkejä suhteen alkuvaiheilla vai tuliko se myöhemmin ilmi? Mikä oli viimeinen niitti, jonka jälkeen lähdit?

Onko mielestäsi paha, jos miesystävä menee joka viikonloppu juomaa ja usein tissuttelee muutaman töiden jälkeen?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkulutuksen näkee kauppalaskusta. Se on kohtuuttoman suuri.

Alkoholistia on vaikeampi päätellä. Saattaa peitellä niin hyvin. Jos on luottotiedot menneet, pitäisin varmana merkkinä, ellei ole jotain konkurssia takana. 

Vierailija
42/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurkulutuksen näkee kauppalaskusta. Se on kohtuuttoman suuri.

Alkoholistia on vaikeampi päätellä. Saattaa peitellä niin hyvin. Jos on luottotiedot menneet, pitäisin varmana merkkinä, ellei ole jotain konkurssia takana. 

Unohdin näköjään jo aloituksen puhelin kiinni. Sori. Siinä vinkki niille, jotka deittailee.

Sinä määrität itse, mikä on liikaa. Mulla on nykyään nollatoleranssi. Se on hörpystä heipat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesvihaketju naamioitu alkoholin suurkulutusaiheen taakse

Minä en ainakaan vihaa miehiä, mutta juoppoja vihaan (sukupuoli mikä tahansa).

Minä myönnän olevani juoppo. Kenellekkään en pahaa tee, enkä halua. Omillani tulen toimeen. Miksi vihaat minua?

Vierailija
44/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on ainut keino saada erektio toimimaan . Krapulassa nimittäin toimittaa mut muuten no no . Kaikkea ei voi saada. Onko se seksitön suhdekaan niin kivaa .

Adhd?

Vierailija
45/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteen ensimmäisten vuosien aikana en hahmottanut miehen juomismääriä, sillä join itsekin.  

Näin meilläkin, oltiin nuoria opiskelijoita ja siinä elämäntilanteessa ei ollut mitenkään tavatonta juoda. Vaikka oltiin bileissä, kummallakaan ei tullut mitään ylilyöntejä juomisen kanssa, mutta jossain vaiheessa aloin herätä siihen, että ei ole ihan normaalia että kumppani haluaa usein arkenakin hakea niitä saunajuomia tai viiniä ruuan kanssa. En pitänyt siitä, että huomasin itsekin usein juovani hänen kanssaan.

Aikuistuttiin ja saatiin lapsia, itse en juonut enää ollenkaan ja puolisokin vähensi huomattavasti. Tasaisin väliajoin hänellä nuo määrät kuitenkin lähtee nousuun ja joskus ollaan riidelty asiasta. Yleensä pyytää myöhemmin anteeksi, myöntää että olen aiheesta huolissani ja juominen vähenee. 

En ole koskaan nähnyt puolisoa missään sekoilukännissä, sammuneena jne. joten isompia ongelmia alko ei ole aiheuttanut, mutta en silti halua katsella mitään suurkulutusta ja odotella, koska niitä ongelmia alkaa olla.

Vierailija
46/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näkihän sen "väärin juomisen" ja alussa. Elämänvaihe oli menevä molemmilla tavatessa vielä. Mutta mies ei osannut ikinä ottaa vain muutamaan vaan veti aina kunnon kännit. Viikonloppua ei voinut kuvitellakaan selvinpäin, vapailla ja viikonloppuna hän joi lähes aina.

Lasten tulon myötä skarppasi ehkä hetken, mutta pian jatkui sama ralli. Itse tein raskasta vuorotyötä ja loi aivan hirvittävän paineen siihen päälle, ettei mies pystynyt hillitsemään juomistaan yhtään ja jouduin jännittämään erinäisiä kertoja, miten lasten kanssa menee asiat. Joskus jouduin ihan lyhyellä varoajalla pyytämään isovanhempia tai muita läheisiä lasten kanssa olemaan, kun mies ei ollut lastenvahtikunnossa.

Eihän siitä mitään tullut ja viimeinen niitti oli kaikki tuo ahdistava arki, joka alkoholistin kanssa eläessä leijuu mustana pilvenä kaiken päällä ihan koko ajan enemmän tai vähemmän. Oma jaksaminen alkoi olla jo aika huonoa ja yhtenä

Siis tämä ei mene minun järkeen. Näit jo alusta asti että miehesi on alkoholisti ja teit vielä lapsia sen kanssa!!! MIKSI?? 

Vierailija
47/48 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin suurkulutuksen juurisyy on useimmiten surkea puoliso. 

Alkoholisti löytää aina syyn juoda. On iloa, surua, arkea, tylsää, juhlaa, stressiä, raskas työviikko tai paska puoliso. Vika on aina muissa kuin itsessä. Kaikkiin ongelmiin ja tunnetiloihin juodaan. 

On siellä taustalla traumojakin esimerkiksi. Voi siis olla.

Voi olla, mutta selvinpäin oleminen edellyttäisi uskallusta ajatella ja kohdata ne ahdistavat asiat. Ja sitähän alkoholisti usein juomisellaan juuri välttelee. 

Vierailija
48/48 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeuttini kysyi suhteen lopulla, olenko koskaan nähnyt miestäni selvinpäin. Suutuin, että mitä ihmettä, tottakai olen! Kunnes kotona sitten mietin asiaa. Mies joi joka päivä ja oli aina joko jonkinasteisessa humalassa tai sitten krapulassa, tai sitten vihaisena ja hermostuneena, kun ei jostakin syystä heti voinut juoda. Ei ihminen oikein oma itsensä ole silloinkaan.