Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka olette seurustelleet alkoholin suurkuluttajan kanssa

Vierailija
06.09.2025 |

Oliko tästä merkkejä suhteen alkuvaiheilla vai tuliko se myöhemmin ilmi? Mikä oli viimeinen niitti, jonka jälkeen lähdit?

Onko mielestäsi paha, jos miesystävä menee joka viikonloppu juomaa ja usein tissuttelee muutaman töiden jälkeen?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin vetää. On paha, jos alkoholi vie miestä. 

Vierailija
2/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on ainut keino saada erektio toimimaan . Krapulassa nimittäin toimittaa mut muuten no no . Kaikkea ei voi saada. Onko se seksitön suhdekaan niin kivaa .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin asiasta alusta asti. Suhde päättyi siihen, että mies kuoli.

Vierailija
4/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin suurkulutuksen juurisyy on useimmiten surkea puoliso. 

Vierailija
5/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olla surkean puolison kanssa?

Vierailija
6/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteen ensimmäisten vuosien aikana en hahmottanut miehen juomismääriä, sillä join itsekin. Tullessani raskaaksi tajusin, ettei ole normaalia juoda joka ilta, vaikka kuinka perusteli että saunakalja on vain saunakalja. Toki, mutta sen saunakaljan jälkeen joi vielä kolme tai neljä ja viikonloput päälle. 

Kun palasin vuorotöihin ja iltavuorosta palatessani mies oli humalassa, otin eron ja vaihdoin päivätyöhön. 

Vierailija
7/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, paitsi mun mies oli dokannut paljon ennen kuin tapasi mut. Hänellä oli selvä vaihe meidän suhteen alussa. Mutta opin, ettei alkoholisti koskaan toivu. Joi salaa, jäi kiinni juomisestaan, selitteli, sai juoppohulluuskohtauksia jne. Viimeinen pisara (not pun inteded) oli väkivalta.

Vierailija
8/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvihaketju naamioitu alkoholin suurkulutusaiheen taakse

Vierailija
9/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin valitettavasti vasta siinä vaiheessa, kun huumeet tulivat kuvioon eikä elämä ollut enää lainkaan ennustettavissa. Mutta kyllä siihenkin asti elämä pyöri alkoholin mukaan, ei minkään muun. Mitä tahansa tehtiin tai suunniteltiin, niin siellä piti olla mahdollisuus juoda. Valmistaudu samaan, kaikki tapahtuu sen ehdoilla.

Minua mies alkoi pilkata ja nälviä siitä että join hyvin vähän ja harvoin, tyyliin siideri tai kaksi. Huomasin myös että persoona oli ihan erilainen kun tietty humalan aste ylittyi, ja siinä kaikki hänen periaatteensa lensivät ikkunasta. Esim. selvinpäin todella tarkka hygieniasta, mutta humalassa joi kaupungilta löytyvien hylättyjen pullojen suista jne. Sama kaava päti uskoakseni myös ihmissuhteisiin. 

Vierailija
10/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti löytää aina syyn juoda. On iloa, surua, arkea, tylsää, juhlaa, stressiä, raskas työviikko tai paska puoliso. Vika on aina muissa kuin itsessä. Kaikkiin ongelmiin ja tunnetiloihin juodaan. 

Vierailija
11/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma, määräilevä, nalkuttava vaimo ajaa miehen usein ryyppäämään. Ja muut negatiiviset asiat kuten oma vakava sairaus, työttömyys, puolison sairaus, rahattomuus ym. elämän vaikeat asiat. 

Vierailija
12/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin kun aloimme seurustelemaan. Nykyään ei ole suurkuluttaja. Juo vähän ja harvoin.

Vierailija
13/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteen ensimmäisten vuosien aikana en hahmottanut miehen juomismääriä, sillä join itsekin. Tullessani raskaaksi tajusin, ettei ole normaalia juoda joka ilta, vaikka kuinka perusteli että saunakalja on vain saunakalja. Toki, mutta sen saunakaljan jälkeen joi vielä kolme tai neljä ja viikonloput päälle. 

Kun palasin vuorotöihin ja iltavuorosta palatessani mies oli humalassa, otin eron ja vaihdoin päivätyöhön. 

Mä taas tajusin, että se että mies halusi usein juoda viiniä ruuan kanssa oli hänelle vain tekosyy saada juoda enemmän ja ns. talon sisällä. Hän harrasti toki myös piilopulloja, ja kyläilyt kaverin luona oli usein juopottelureissuja jne. Kyllä juoppo aina keinot keksii. Se että leikki sivistynyttä juomatapaa oli vain itse ongelman peittelyä.

Vierailija
14/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruma, määräilevä, nalkuttava vaimo ajaa miehen usein ryyppäämään. Ja muut negatiiviset asiat kuten oma vakava sairaus, työttömyys, puolison sairaus, rahattomuus ym. elämän vaikeat asiat. 

Miksei vastaavat asiat aja sitten meitä vaimoja ryyppäämään? Aivan, se juoppous on siinä ihmisessä itsessään, ei selityksissä.

Vierailija
15/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näkihän sen "väärin juomisen" ja alussa. Elämänvaihe oli menevä molemmilla tavatessa vielä. Mutta mies ei osannut ikinä ottaa vain muutamaan vaan veti aina kunnon kännit. Viikonloppua ei voinut kuvitellakaan selvinpäin, vapailla ja viikonloppuna hän joi lähes aina.

Lasten tulon myötä skarppasi ehkä hetken, mutta pian jatkui sama ralli. Itse tein raskasta vuorotyötä ja loi aivan hirvittävän paineen siihen päälle, ettei mies pystynyt hillitsemään juomistaan yhtään ja jouduin jännittämään erinäisiä kertoja, miten lasten kanssa menee asiat. Joskus jouduin ihan lyhyellä varoajalla pyytämään isovanhempia tai muita läheisiä lasten kanssa olemaan, kun mies ei ollut lastenvahtikunnossa.

Eihän siitä mitään tullut ja viimeinen niitti oli kaikki tuo ahdistava arki, joka alkoholistin kanssa eläessä leijuu mustana pilvenä kaiken päällä ihan koko ajan enemmän tai vähemmän. Oma jaksaminen alkoi olla jo aika huonoa ja yhtenä tällaisena sunnuntaityöpäivänä mitta tuli lopullisesti täyteen. Kun tulin töistä kotiin, kerroin hakevani eroa samantien ja kävelin suoraan tietokoneella tekemään erohakemuksen. Eroa en ole katunut päivääkään. Ainoastaan sitä, etten lähtenyt jo aiemmin.

Vierailija
16/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan vihaa miehiä, mutta juoppoja vihaan (sukupuoli mikä tahansa).

Vierailija
17/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti löytää aina syyn juoda. On iloa, surua, arkea, tylsää, juhlaa, stressiä, raskas työviikko tai paska puoliso. Vika on aina muissa kuin itsessä. Kaikkiin ongelmiin ja tunnetiloihin juodaan. 

On siellä taustalla traumojakin esimerkiksi. Voi siis olla.

Vierailija
18/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivystätkö sä tällä palstalla kyyläämässä milloin pääset laukomaan tän vakiokommenttisi?? 

Vierailija
19/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun minä olin kaunis, ja mulla oli miehiä, mistä valita. Valitsin vaan väärin. Huono miesmaku. Lisäksi miehellä oli oikein loistavasti asiat, mutta sössi itse aina ne. Lähtökohdat oli hänellä huikeat. Oli taitava, lahjakas, yrittäjä, oli ollut alaisia, paremmin palkattu ammatti kuin mulla, oli komea, naistenmies, terve jne. 

Ja se nalkutus on usein vain sitä, että vaimo yrittää keskustella miehen juomisesta, rahanhaaskuusta, väkivaltaisuudesta jne.

Vierailija
20/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siellä taustalla traumojakin esimerkiksi. Voi siis olla.

Mulla oli kyllä meistä pahemmat traumat. Olin juuri ja juuri jäänyt henkiin onnettomuudessa.