IL: Huumeiden käyttö räjähti käsiin Suomessa: ei pelkkää peukkua, myös crackiä, kodeiinia ja muita vaarallisia aineita
Kaikki ovat kasvattaneet suosiotaan. Asiantuntijan mukaan huumekriisiin ei panosteta.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/852ad376-f45d-41bc-b569-b8457e4b0d3b
Kommentit (273)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumeidenkäyttö on käyttäjien ongelma. Heidän hoitonsa pitää evätä ja lopettaa paapominen. Poliisin resursseja on turha tuhlata myynnin ja käytön estämiseen ja resurssit pitää keskittää rikosten tekijöiden kiinniottoon. Kuolkoot pois, kukaan ei jää kaipaamaan.
Sulla on paljon isompi ongelma kuin yhdelläkään huumeriippuvaisella. Sillä sulta puuttuu ihmisyys sisältä kokonaan. Jokainen käyttäjä on jonkun veli, sisar, isä, äiti tai naapuri. Ei ole normaalia toivoa pahaa ja kuolemaa muille. Olet itse täynnä agressiota ja pahaa oloa ja projisoit sitä niihin, joiden katsot olevan itsesi alapuolella. Oikeasti sulla on iso ongelma sisälläsi. Hae apua ennenkuin räjähdät ja teet pahaa muille.
heh, nistithän onkin överiempaattisia eikun...ihan ymmärrettävä että porukalla alkaa palamaan käpy tohon kaaosta tuottavaan "ryhmään".
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. Ei kiinnosta yhtään, mitä roska väelle käy. Sen kun kuolevat pois, sillä huumeiden käyttö on jokaisen oma päätös! Se ei ole mikään luonnonvoima, johon ei pysty itse vaikuttamaan. Jos niin heikko että alkaa vetämään huumeita, niin voi syyttää tästä ihan itseään!
Et ole koskaan ollut älykäs, ja tiedät sen kyllä itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Jos huumeiden hallussapidosta ja käytöstä saisi niin kovia tuomioita, että joutuisi lusimaan esim. 10-20 hengen sellissä vuosia, niin aivan taatusti loppuisi käyttäminen nopeasti. Kukaan suomalainen ei kestäisi sellaisia olosuhteita, eikä ottaisi koskaan riskiä, että joutuisi lusimaan tuollaiseen ympäristöön.
Ei vaan käyttäjistä tulisi väkivaltaisempia. Poliiseja ja viattomia alkaisi kuolemaan urakalla. Tutkittu juttu.
Itse en päässyt lääkikseen kun paikkani vei tyyppi joka oli vetänyt amfetanimiinia mitä lie huimausainetta ennen koetta ja hän pääsi läpi. Nyt olen työton opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodeiini ei nyt oikeen kuulu joukkoon. Hyvä lääke yskään ja kipuun, kamalaa jos sekin on jo leimattu joksikin huumeeksi. Joku Panadol nyt vaan ei auta kaikkeen.
Toki huumeongelma on vakava juttu, mutta ei pitäisi sotkea laillisia lääkkeitä ja huumeita toisiinsa.
Heroiini on myös laillinen lääke.
Rinnastat nyt ihan tosissasi heroiinin ja kodeiinin toisiinsa?
Teidän hyödyllisten idioottien takia Suomessa ei kohta edes saattohoidossa olevat syöpäpotilaat kauheissa kivuissaan saa muuta kuin Panadolia. Ettei vain tule riippuvaiseksi elämänsä viimeisinä hetkinä.
Ai niin, ja nyt kun tarkemmin asiaa ajattelee niin Panadolhan rasittaa maksaa. Ehkä ei siis sitäkään voi antaa. Kipuhan on vain tunne, sen voi vaikka hengitellä pois.
Haluat ihan välttämättä saivarrella, vaikka hyvin ymmärsit mitä tarkoitin? Pointti oli se, että toimivien, tarpeellisten ja varsin turvallisten lääkkeiden saatavuutta heikennetään rinnastamalla ne koviin huumeisiin, ja tämä on iso yhteiskunnallinen ongelma.
Peukun käyttäjät ovat itse kertoneet, että he ovat alkaneet käyttäjiksi koska lääkärit ovat lakanneet määräämästä kohtuullisen turvallisia, laillisia lääkkeitä heidän mielenterveyden ongelmiinsa.
Kaikilla lääkkeillä on haittavaikutuksia, mutta yleisesti ottaen turvallisten lääkkeiden hysteerinen leimaaminen samaan kategoriaan kovien huumeiden kanssa on vaarallista ja johtaa vakaviin ongelmiin.
Lainaat päin persettä (yllätys), mutta kommentoin tähän sen, että kodeiini on kova huume.
"Se on selvää ettei suurin osa osaa olla tekemättä huonoja asioita huumeiden vaikutuksen alaisena, joten ehkä on parempi ettei kukaan käytä? "
Suomessa on noin puoli miljoonaa alkoholistia, plus suurkuluttajat. Olisiko parempi ettei kukaan käytä? Tähän ei yksikään päättäjä tule ikinä ottamaan kantaa, sillä se olisi poliittinen itsemurha.
Miksi vähähaittaisemmat aineet, kuten kannabis, LSD, taikasienet ja ekstaasi ovat laittomia (kaikkia on testattu lääkekäytössä ja tulokset ovat hyviä) mutta alkoholi, jolla ei ole mitään hyötyjä, on täysin suojattu päihde.
Vierailija kirjoitti:
"Valtio luo pimeät markkinat laittamalla päihteet laittomiksi. Valtio antaa mieluummin rahan valua järjestäytyneelle rikollisuudelle kuin yhteiseen hyvään. "
Ei. Valtio ei tee yhtään mitään, te saatanan nistit teette ostamalla ja käyttämällä sitä paskaanne. Valtio ei pakota teitä käyttämään vaan teette ihan itse niin. Nistin yksi tunnusmerkkejä on että ei ota vastuuta omista teoista vaan sysää vastuuta muille.
Miksi faktat kiukuttavat? Jos huumeiden käyttö ei olisi laitonta, huumebisnes ei olisi moraalittomien rikollisten - jotka tappavat ja kauppaavat ihmisiä - hallussa. Tämä on fakta.
Miksi tämä menee sulla aina henkilökohtaisuuksiin?
Vierailija kirjoitti:
Lainaat päin persettä (yllätys), mutta kommentoin tähän sen, että kodeiini on kova huume.
Ei ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa voi sairastua päihdesairauteen. Mutta eiväthän nämä ihmiset usko ennen kuin se osuu itseen tai lähipiiriin.
He puhuvat omista valinnoista ja ilmeisesti luulevat että kaikilla meillä on yhtäläiset lähtökohdat tehdä hyviä valintoja.
Olen viinaan kuolleen alkoholistin lapsi adhd ja impulsiivisuuspiirteillä. Se on todellakin minun oma valintani, että olen kieltäytynyt koko elämäni ajan kaikista päihteistä. Minulla on perinnöllisyys korkeaan riippuvuuteen ja väkivaltaan. En käytä päihteitä, koska olen valinnut niin. Olen nähnyt mitä päihteistä seuraa ja VALINNUT toisin. Ei ole todellakaan hyvät lähtökohdat, vaan kaikella todennäköisyydellä olisin rapajuoppo, kuten puoli sukuani. Sellaiseksi en halunnut. Itse voi valita.
Hienoa kuulla, että olet pärjännyt noin hyvin! Ihan aidosti. Kaikki eivät ole niin vahvoja kuin sinä, valitettavasti. Minä tunnen valtavasti empatiaa heitä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos huumeiden hallussapidosta ja käytöstä saisi niin kovia tuomioita, että joutuisi lusimaan esim. 10-20 hengen sellissä vuosia, niin aivan taatusti loppuisi käyttäminen nopeasti. Kukaan suomalainen ei kestäisi sellaisia olosuhteita, eikä ottaisi koskaan riskiä, että joutuisi lusimaan tuollaiseen ympäristöön.
Ei vaan käyttäjistä tulisi väkivaltaisempia. Poliiseja ja viattomia alkaisi kuolemaan urakalla. Tutkittu juttu.
Ei ole tutkittu Suomessa, koska täällä ei ole lähellekään mitään sellaista ollut koskaan. Täällä on yhden hengen sellit, oma rauha, ulkoilut, punttikset, kanttiinit ja mitä lie. Yhtäkkiä porukka survottaisiin karmeaan 20 hengen ahtaaseen läävään, jossa väkivalta on läsnä, joudut paskomaan muiden silmien edessä, ei mitään omaa rauhaa, surkeaa ruokaa, ei punttisaleja, ei mitään. Kaikki yhden typerän peukkukokeilun takia.
Ei kukaan ottaisi riskiä, kun tietäisi tuon jo alun alkaen. Ei mitään järkeä ottaa sellaista riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole
Hard drugs include opioids like heroin, hydrocodone, oxycodone (Oxycontin) and morphine.
Syy on asenneilmapiirissä. Ajatellaan, ettei se nyt niin paha ole niitä käyttää. Teppo ja Petrikin käyttää, ja tuo uutisankkuri. Parviäly voi kääntyä nopeastikin. Esimerkiksi 1950-luvulla oli tärkeää olla kunniallinen, kohtelias ja säädyllinen. Nyt sellaiselle naureskellaan. Viikinkiaikaan oli normaalia, että sotaretkeltä palanneet miehet ovat tappaneet ihmisiä.
Ei auta kuin roikkua mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumevalistuksen mukaan kaikki huumeet ovat yhtä vaarallisia. Jos uskomme sitä niin on ihan sama vetääkö kannabista, crack kokaiinia tai peukkua koska ne ovat yhtä vaarallisia. Älkää nyt oikeasti uskoko että kovat huumeet ovat yhtä vaarattomia kuin kannabis.
Tunge sitä kannabista peräaukkoosi saatanan nisti.
Tungen sitä sätkään tai piippuun. Vielä ei ole löytynyt porttiteoriaa parempaa perustelua kannabiksen kiellolle ja se teoria on keksitty valhe. Mitään ihan oikeaa syytä kannabiksen kieltoon ei ole koskaan ollut. Se on vähiten haitallinen päihteenä kaikilla tavoilla. Siihen ei kuole, se ei aiheuta fyysistä riippuvuutta, sillä on päihteistä pienin psykoosiriski ja akuutti päihtymys ei aiheuta sellaisia häiriöitä kuin tuttu mutta
Kyse ei ole vain minusta. Kannabis on yleisin laittomista päihteitä ja siitä on pienimmät haitat kaikista huumeista ja päihteistä. Muualla sitä on jo sallittu ja laillistettu. Suomikin saisi erottaa kannabiksen huumeista.
Vierailija kirjoitti:
"Se on selvää ettei suurin osa osaa olla tekemättä huonoja asioita huumeiden vaikutuksen alaisena, joten ehkä on parempi ettei kukaan käytä? "
Suomessa on noin puoli miljoonaa alkoholistia, plus suurkuluttajat. Olisiko parempi ettei kukaan käytä? Tähän ei yksikään päättäjä tule ikinä ottamaan kantaa, sillä se olisi poliittinen itsemurha.
Miksi vähähaittaisemmat aineet, kuten kannabis, LSD, taikasienet ja ekstaasi ovat laittomia (kaikkia on testattu lääkekäytössä ja tulokset ovat hyviä) mutta alkoholi, jolla ei ole mitään hyötyjä, on täysin suojattu päihde.
Suomalaisten alkoholin käyttö on vähentynyt merkittävästi vuodesta 2007 lähtien, mikä on myönteinen kehityssuunta väestön terveyden ja hyvinvoinnin kannalta. Erityisesti alaikäisten juominen on vähentynyt voimakkaasti, ja myös aikuisten säännöllinen käyttö on vähentynyt miesten ja naisten osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salakuljettajat ja diilerit syyllisiä, käyttäjää ei auta kukaan.
Aika harva on pakotettu käyttäjäksi.
Mutta mistä se johtuu, että yhä vaarallisempia aineita liikkuu kaduilla ja yhä useampi ryhtyy niitä käyttämään?
Syitä on monia. Pahoinvointi varmaan suurimpana syynä.
Opistot aiheuttavat pahoinvointia ja hyvä niin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Valtio luo pimeät markkinat laittamalla päihteet laittomiksi. Valtio antaa mieluummin rahan valua järjestäytyneelle rikollisuudelle kuin yhteiseen hyvään. "
Ei. Valtio ei tee yhtään mitään, te saatanan nistit teette ostamalla ja käyttämällä sitä paskaanne. Valtio ei pakota teitä käyttämään vaan teette ihan itse niin. Nistin yksi tunnusmerkkejä on että ei ota vastuuta omista teoista vaan sysää vastuuta muille.
Miksi faktat kiukuttavat? Jos huumeiden käyttö ei olisi laitonta, huumebisnes ei olisi moraalittomien rikollisten - jotka tappavat ja kauppaavat ihmisiä - hallussa. Tämä on fakta.
Miksi tämä menee sulla aina henkilökohtaisuuksiin?
Miksi sinulla menee niin tunteisiin että vääristelet toisten viestejä? Johtuuko huumeiden tuhoamista aivoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salakuljettajat ja diilerit syyllisiä, käyttäjää ei auta kukaan.
Aika harva on pakotettu käyttäjäksi.
Mutta mistä se johtuu, että yhä vaarallisempia aineita liikkuu kaduilla ja yhä useampi ryhtyy niitä käyttämään?
Syitä on monia. Pahoinvointi varmaan suurimpana syynä.
Opistot aiheuttavat pahoinvointia ja hyvä niin
Siis opiaatit ja opioidit
"Ei ole tutkittu Suomessa, koska täällä ei ole lähellekään mitään sellaista ollut koskaan. Täällä on yhden hengen sellit, oma rauha, ulkoilut, punttikset, kanttiinit ja mitä lie. Yhtäkkiä porukka survottaisiin karmeaan 20 hengen ahtaaseen läävään, jossa väkivalta on läsnä, joudut paskomaan muiden silmien edessä, ei mitään omaa rauhaa, surkeaa ruokaa, ei punttisaleja, ei mitään. Kaikki yhden typerän peukkukokeilun takia.
Ei kukaan ottaisi riskiä, kun tietäisi tuon jo alun alkaen. Ei mitään järkeä ottaa sellaista riskiä."
Suomi ei eroa muista maista mitenkään. Jos luulet muuta niin olet idiootti.
Jos minua uhkaisi pitkä vankeustuomio päihteidenkäyttöni takia niin tappaisin poliiseja ja muita jotka yrittää estää käyttämistä.
Olen viinaan kuolleen alkoholistin lapsi adhd ja impulsiivisuuspiirteillä. Se on todellakin minun oma valintani, että olen kieltäytynyt koko elämäni ajan kaikista päihteistä. Minulla on perinnöllisyys korkeaan riippuvuuteen ja väkivaltaan. En käytä päihteitä, koska olen valinnut niin. Olen nähnyt mitä päihteistä seuraa ja VALINNUT toisin. Ei ole todellakaan hyvät lähtökohdat, vaan kaikella todennäköisyydellä olisin rapajuoppo, kuten puoli sukuani. Sellaiseksi en halunnut. Itse voi valita.