***KesäHeinät viikkoon 15***
[color=FF3030][size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36
monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24
monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kommentit (39)
Lueskelin kyllä jo toissailtana viestejänne, mutten muka ehtinyt kirjoittelemaan... Josko nyt jotain yrittäisi taas!
ElluP, vau, teillä jo kaikki melkein valmiina! Toivottavasti kipuilu ei ole jatkunut!
Melba, harmillisia nuo supistelut :( Toivotaan nyt, että pikkuinen haluaa vielä majailla masussa muutamia viikkoja!
Meilläkin alkaa olla jo ristiäistarjoilut mietittynä.. Ja kun ajattelin että haluan tarjota karjalanpiirakoita, niin äiti sanoi sitten, että ne kannattaa tehdä nyt pakastimeen ennen kesähelteitä, jotenka meillä on piakkoin sitten piirakkatalkoot :) Meinataan kastaa meitin pikkuinen mun lapsuudenkodissa maalla, kun sinne on ihmisten helpompi tulla ja autonkin saa parkkeerattua ja enemmän on tilaakin. Nimestä ollaan nyt miehen kanssa käyty vääntöä, hän oli jo yhden nimiyhdistelmän hyväksynyt, mutta nyt sitten se ei muka käykään :O
Pals, ai sielläkin supistelee :(
Mä kans vien hakemuksen viime tipassa ja jännään sitten, että kumpi pakkaus tulee. Uus olis kivempi, kun mun kaikkien kaverien vauvelit on puettuina siihen -06 kevyttoppapukuun, niin jos ei nyt ihan vauvat mene sekaisin, niin puvuista ainakin täytyy pitää huoli etteivät sekaannu...
On toi seitsemän euroa kyllä ihan iso raha, mutta varmasti oli hormoneillakin oma roolinsa tuossa purkautumisessa ;)
Fiikus, toi exel-taulukko onkin hyvä idea, kiitos =) Mä niitä vaatteita wordiin kirjoittelin, muttei siitä oikein saa selkoa...
Miiu, onneksi sulla noi yötyöt loppuu jo! Hitsi sen unettomuuden kanssa :(
Senniina, mukavaa, että pääsiäisen vietto meni kivasti =) Toi unettomuus ja närästys ei kyllä kivoilta kuulosta :(
Koala, vai että olis uus pakkaus jo ehkä tulossa.. Ihan varmasti niiltä löytyy sitten niitä vanhojakin jostain jemmasta :O Sais ne kyllä jo vaihtuakin, kun jo näin pitkällä tätä vuotta mennään!
Heh, mullakin on opintojen kanssa vaikka mitä vielä tekemättä, mutta aina jostain tulee ajatus, että ehtiihän noita tehdä - sitten joskus..
Kihara, minä olen kanssa niitä rintsikoita miettinyt, mutta kun en tiedä, että olisko ne sopivat...Tarttis vissiin kysellä sieltä myyjältä, ne koothan menee silleen hassusti, etten niistä mitään ymmärrä, olen netissä niitä kattellut...
Misti, hyvä että neuvolakuulumiset oavt positiivisia!
Minä olen nyt pari erää pessyt vauvanvaatteita, pistin omien lakanoiden kanssa niitä hieman väreittäin, osa vaatteista kun oli ihan valkoisia, niin en ottanut nyt riskiä, että värjäytyisivät jo ennen ensimmäistä käyttöä.. Jatkossa on varmaan pakko pestä sekaisinkin, ei sitä viitsi/raaski pestä muutamaa vaatekappaletta kerrallaan.. Mies muuten sanoi jo vaateostoksilla, että eikös niitä vauvanvaatteita nyt ole meillä jo liikaakin!!? Meillä on siis n. 2-4 kappaletta aina samaa sorttia, sanoin, että jos herra sitten pyykkäilee iltaisin ;)
Veruska, no huh! Vai että 2h unta riittäisi - toivon mukaan se lääkäri nukkuu enemmän itse, huono potilasturvallisuus nimittäin jos jatkuvasti nukkuis kahta tuntia yössä... Ei noihin sf-mittoihin oikein paree sokeasti luottaa, mullekin lääkäri sai pienemmän lukeman kuin terkkari. Mutta hyvähän se on tsekata kuitenkin.
Toivottavasti et ole kipeäksi tulossa!
Nikki, no kiva tuo loma-asia oli nyt saada tietää vasta :( Ja tosissaan mieluummin sitä tosiaan olis pisempään siellä lopussa kotona kun nyt ennen vauvelin syntymää.
Peetta, mua taas potuttaa kun kaverit on sanoneet, että onhan toi sun maha kasvanut!! Mutta kun EI OLE! Eli mun vatsan ympärysmitta tuosta suurimmasta kohdasta on tasan sama (tai no sentin suurempi) kuin rv6! Mutta tokihan toi alavatsa on pinkeä ts. siellä olleet läskit on nousseet tohon vyötärön yläpuolelle, heti rintojen alle. Sitten jotkut luulee, että se on jo sitä vauvamasua, mutta kun eihän se ole, kun kohdun pohja on jossain tossa navan yläpuolella. Onneksi sentään pääsiäisenä mun kummitäti sanoi, että mullahan ei mahaa ole ollenkaan, että jos ei tietäis vauvasta, niin ei huomais raskauttani. On mullakin toi sf-mitta ollut ok ja 4d:ssä vauva ihan keskikokoinen, mutta mun mahan malli vaan on tuollainen... Risoo vaan kun muut muka näkee mulla isonkin mahan ja itse ei (olis nimittäin itsekin kiva se nähdä, kun kerran raskaana on).
Noita omia kuulumisia on nyt tuossa matkan varrella jo tullutkin... Eipä täällä oikeastaan mitään kummempia. Tänään on vain ollut jotenkin väsy olo ja nukuinkin melkein tunnin tuossa puolen päivän jälkeen, vaikka yölläkin nukuin ihan hyvin. En tiedä, mistä sitten johtuu.
Pikkuinen potkii aktiivisesti päivittäin ja se on vielä ihan kivaakin, kun potkut eivät ole niin kamalan kovia.
Ihmetyttää, kun ei ole närästystä ilmaantunut oikeastaan ollenkaan, vaikka olen sille muutoinkin taipuvainen. Liitoskipuilua on, etenkin jos unohdan tukivyön kävelylenkin ajaksi kotiin. Eli kaiken kaikkiaan voin loistavasti! Kaikenmoisia ahdistuksia aika ajoin pukkaa päälle, kuten vaikkapa että mitenkähän se imetys sitten sujuu, miten opin pukemaan vauvaa (noi vaatteet näyttää niiiin pieniltä!), entäs miten vaipanvaihto, voiko vauvan syntymän jälkeen nukkua ollenkaan... Ja kaikkein isoin huolenaihe on se synnytys, yhtään ei huvittaisi mennä sairaalaan :( Ja kuitenkin toi vauva on tärkeintä, mitä mulle on koskaan elämään osunut!
Nyt vois kyllä oikeesti miettiä sen yhden ruotsin tehtävän...
Mukavaa viikon jatkoa kaikille =)
Kuutar rv29+1
Moro,
Viimeisiä lomapäiviä viedään.
Sorry Miiu, yritin vielä kattoa tosi tarkkaan, mutta en yhtään huomannut tuota sun aloittamaan. Anteeksi siis syvästi siitä, ensi kerralla olen tarkempi. Kiitos kun kopioit nuo tekstit.
Täällä kivut loppuneet, Julle jatkaa myllertämistä omaan raivokkaaseen tapaansa. Aivan saletisti ADHD/koliikkilapsi tulossa!
Olitte pakkausta arvailleet, sain just tänään päätöksen, eli kahden viikon sisään on postissa. Paperit vein reilu viikko sitten. Eli nyt nähdään onko jo vaihtutunut. Mullahan ei ole väliä, molemmat käy.
Muuten jää nyt kommentoinnit vähemmälle, pikaluku vaan. Perjantaina sitten takaisin töihin ja ehdin taas lueskella paremmin (huomatkaa tämä ah niin kova työmotivaatio jo ennen sinne paluuta!)
Hyvää viikonjatkoa kaikille, loppuviikosta lisää.
Onkohan kellään koskaan ollut sopivan kokoista raskausmahaa?? Siis, kun tuntuu, että oli se sitten minkälainen vaan, niin aina jollain on jotain tähdellistä sanottavaa. Mulla juttu taas on enempikin niin päin, että jengi katsoo suu auki, kun kerron, että la:han on vielä kolme kuukautta. Eli luulevat sen olevan jo suunnilleen ens viikolla :) Mutta eipä tässä auta kuin meidän jokaisen kantaa se ikioma pallomme ylpeydellä loppuun asti ja nauttia sitten siitä lopputuloksesta :) Sanoo hän, jonka appivanhemmat on tulossa tänään kylään ja joilla on yleensä aina myös jokin rakentava kommentti vatsan koosta :/
Veruskalle ja muille pienen sf-mitan omaaville. Älkää nyt vielä yöunia menettäkö (tiedän, helpommin sanottu kuin tehty). Taitaa tosiaan olla käytäntö se, että aika helposti saa lähetteen kontrolliultraan, jos jostain syystä tuo mitta ei kauheesti ole kasvanut. Ja sitten taas syitä siihen " kasvamattomuuteen" voi tosiaan olla paljon ja yleensä ne on ihan vauvan asennosta ja yksilöllisistä ominaisuuksista johtuvia. Eli just esim. poikkitila antaa usein aika pienen mitan (juuri eilen terkan kanssa tästä juttelin) tai sitten vaan on siro vauva tulossa. Ja se mittaajakin vaikuttaa jne. jne.
Kuutarko se jutteli väsymyksestä? Mulla on vähän samaa ollut havaittavissa. Eli että iltapäivisin uni maistuisi, jos tilaisuus nukkumiseen annettaisiin. Terveydenhoitaja vaan eilen meinasi, että ei nyt mitata sitä hemppaa, kun tässä vaiheessahan on just menossa se notkahdus hempassa, joka siis kuuluu asiaan ja vasta kohta oma kroppa alkaa ikään kuin korjata asiaa. Ja sitten taas loppua kohden monella arvot kohoaa ihan itsestään. Muistan tämän väsymyksen kyllä aiemmistakin raskauksista, joten kaipa se ihan kuvioon kuuluu.
Ai niin, piti vielä kuuttarelta kysyä, että oletkos sä ihan täyspäiväinen opiskelija ja jos niin, mitä opiskelet? Pakko ei ole vastata, jos haluat yksityisyyttä suojella. Tuli vaan mieleen, kun en ole alusta asti ollut porukassa mukana ja siksi en tiedä, oletko aiemmin asiasta maininnut. Minähän siis myös olen opiskelija, mutta jätin koulun odottamaan parempia aikoja oikeastaan jo joulusta. Kumma kun silloin, kun ensimmäisen kerran ammattiin valmistuin, päätin että ei koskaan enää koulun penkille, mutta niin se vaan mieli muuttui :)
Ja kiharalle vielä, että tajusin vasta kysymyksn kirjoitettuani, että netistähän ne liivit löytyy, kun kerran nettiputiikistakin on kyse :) Eli kävin sitten vilkaisemassa ja ihan harkitsemisen arvoiset rintahenkselit näyttivät olevan :) Paljon muutakin mukavaa oli tarjolla.
Jaha, jokohan tää taas piisaisi. Pakko kai mennä jotain hyödyllistä tekemään, kun on niitä vieraitakin tulossa. (Tääkö muka ei ole hyödyllistä, kun täällä hillun???)
Misti rv 27+5
Taas yksi työpäivä takana ja aamukampa senkun harvenee. Kalenteri tuppaa täyttymään sellasta tahtia, että saas nähdä kuinka ämmän käy. Valvoskelin tapani mukaan aamuyöstä. Ihme kuitenkin, että ei närästänyt yöllä. Kyllähän siihen itsekin voi vaikuttaa, kun ei tuppaa vatsaa täyteen iltamyöhään.
Vatsan koosta on ollut huolta. Mustakin tuntuu, että ihan sama onko iso vai pieni, niin ihmisillä on aina huomautettavaa. Minäkin kuulun sarjaan " vasta kolmen kk:n päästä!!!" . Jatkuvat kyselyt kaksosista alkaa jo kyrsiä. Samoin kyrsii se, että jatkuvasti kysellään, joko tuntuu ilkeeltä siellä ja joko täällä ja joko särkee ja pakottaa jne. Mulle tämä raskaanaoleminen on niin suuri lahja ja ihme, että jokaisen potkun ja närästyspulpahduksen otan kiitollisena vastaan.
Monenlaisia ajatuksia pyörii päässä mullakin ja etenkin toivon, että imetys onnistuu nytkin. Sen voin kuitenkin vakuuttaa ekaa odottaville, että vauvan pukeminen ja vaipanvaihto sujuvat varmasti. Jotenkin sitä omaa osaa ja uskaltaa " käsitellä" , toisten vauvojen kanssa mä olen ihan tumppu.
Eipä sitten ihmeempiä. Palaillaan!
Senniina ja Ernesti rv29 tasan
Minust on nyt vallan laiska tullut x(
siis hengessä mukana juttuja lueskellen mutta ei vain ole itse jaksanut kirjoitella...
Onneks muilla on pääsiäisen pyhät menneet mukavalla mallila!
Itselläni ei niinkään. Perjantai yönä tuli niin kipeitä supistuksia että itkua väännettiin ja jo mietittiin ettö lähdenkö yksin taksilla sairaalaan vai minne viedään esikoinen keskellä yötä jos mies tulee mukaan jne.
Suppareita tosiaan tuli tiuhaan tahtiin yli tunnin ajan mutta onneksi sitten kuitenkin rauhoittuivat jossakin vaiheessa kun olin kipulääkettä ottanut ja muuten sitten loppu pääsiäinen tosiaan menikin siinä että jos jotain yritti tehdä niin täytyi kaik hommat lopettaa kesken kun alkoi supisteleen ;(
no mutta nyt on tilanne kuitenkin onneksi rauhoittunut ja viikko olisi tässä sairaslomaa ja sitten taas katsotaan jatkoa...
niin ja sitten on tietysti hyviäkin uutisia, siis minulle.
Kävin eilen neuvolassa ja yhdessä tuumin tulimme siihen tulokseen että lapsukainen on vetänyt koipensa pois tuolta otsaltaan eli on taas toivoa alatiesynnytykseen :) (siis kuin silloin 4d ultrassa vauva oli ns. linkkuveitsi asennossa ja lääkäri sanoi että jos ei muuta asentoa niin sektio on sitten synnytystapa)
Mites muuten muilla vauvojen asennot? Eli onko jo paljon rt- " tiloja" ?
Mulla vauva viihtyy ainankin toistaiseksi poikittaistilassa kun taas esim. esikoinen oli rv:sta 24 etiäpäin raivotarjonnassa aina loppuun asti.
Mie muuten kans jostakii nettiputiikista tilasin " saumattomii" odotus/imetysliivejä ja täytyy sanoa että p*r*n mukavan tuntuisia päällä :)
oukey tässähän näitä oma (.) juttuja
jollekkii mulla kyllä itse asiassa olis ollu jotakii kysyttävää/ kommenttii mutten enää muista kel ja mitä joten täytyypi käyvä lueskelemas juttui uuvelleen ja palata asiaan =0)
sama piä kesät talvet vaikkakin hieman lahompi tällä haavaa...
t: äp81 & 28+5
että sain siis vanhan pakkauksen! Kannattaa kyllä viivyttää hakemusta, jos voi, munhan piti TA:n takia laittaa se kaksi kuukautta ennen äippäloman alkua eli periaatteessa kolme kuukautta ennen laskettua aikaa - ja kyllä oli KELA:ssa nopee käsittelyaika, kun yleensa saa odotella viisi viikkoa jotain korvauspäätöksiä, niin tämäpä tulikin kahdessa (vähän vajaa) viikossa. Joku tuolla kirjoitti saaneensa viikossa, että kiirus on saada " vanhat" pakkaukset jakoon. Lapsimessuilla annoin KELA:N osastolla palautetta, että parempi olisi jakaa vain pakkauksia ja unohtaa ne vuosimallit, ei tuntuisi niin pahalta saada juhannusvauvalle vuoden 2006 vaatteita!!! Tuskin auttoi, mutta olipahan se taas itseltä pois, sekin murhe...
Tänään siis oli se neuvola (kahden viikon päästä vasta lääkärineuvola, kun meillä on kuulemma lekuri häipyny?!) - ja arvot ihan ookoo! Paastosokeri 4,6 eli eipä hätää senkään suhteen, painoa on tullut kaikkinensa jotain seitsemän kiloa ja hemppa ei ollut laskenut sitten yhtään edellisestä kerrasta (132). Vaavi pakoili doppleria ja futasi parikertaa oikein hienosti, kun sillai häiritään. Asento on poikittain ja sf-mitta 24 (sillä alimmalla katkoviiva käyrällä), mutta kaiketi johtuu vatsan muodosta ym. ettei tarvii huolestua - kuulemma! Esikko oli samankokoinen viikkoa nuorempan; tätsy oli vertaillut mun pissakokeen aikana. No mullehan se sopii, ettei tule sen isompaa vauvaa kuin ekakaan, helppo synnytys edellinen ponnistusvaihe viisi minuuttia =D
Mutta meinasinpa kuitenkin huolestua; töissä vessassa käynnillä tulikin verta paperiin... Ihan kirkasta ja tip-tip-tyyliin, ei mitenkään vuotamalla, mutta pikkasen rupes hirvittään, että niinköhän se neuvolatätsyn painelut sai esim. istukan repeemään. Se kun paineli tuolta tosi alhaalta ja tunnusteli asentoa, kun meinas että olisikohan se vauva jo kääntynyt... Mullahan oli siina kakskyt viikon ultrassa istukka noin sentin synnytyskanavasta ja vähän arveluttaa ne vihlonnatkin, kun tuntuu tuolla kohdunsuulla. Se jäi sitten siihen, eikä seuraavalla kerralla tullut enään mitään, mutta vähän on pelokas olotila.
Onkos teillä ollut vastaavaa, mulle aivan uusi " ilmiö" ?
@nikki
Soitapa vaikka äitiyspuolen päivystykseen ja kysy tuosta verenvuodosta. Itse ainakin säikähtäisin niin, että menisin suoraan päivystykseen näyttäytymään.
Pinoa ylös päin!
Aurinko paistaa ja pihalla on taas mukava olla :) Miehellä on ens viikko lomaa, sekin on ihanaa. Paljon olis pihassa hommaa, toivottavasti yhdessä saadaan tehtyä, kun mun on jo vaikea mahani kanssa kumarrella ja nostella.
Kuinkas @nikki voi? Toivottavasti on vuoto jo loppunut. Voihan se joskus tulla muualtakin kuin kohdusta.
Eipä tähän hätään muuta, nouseehan tää jo tälläkin :)
Misti rv 27+6
nostetaanpas pinoa vähän ylemmäs. Viime yönä nukuin vähän paremmin ja se tuntuu heti voinnissa. Ihmeellinen tuo unen voima!
Mikä on @nikin vointi? Varmasti huolettaa, jos verta tulee vähänkin!
Itse jaksoin tänään vähän haravoida pihassa. Kävin myös henkkamaukassa vaateostoksilla ja sinne meni satanen sanoi ari vatanen. Mammavalikoima on surkea, mutta tavispuolelta löytyi pari tunikaa, t-paita ja takki edullisesti sekä mammapuolelta housut. Löytyi sentään ruskeat, kun kaikki muu mustaa ja valkoista. Paidat vaalennpunasta ja jotain fuksiaa - ei kiitos!
Ihanaa säätä luvattu viikonlopuksi!
t. Senni ja Ernesti rv29risat
Onpas hiljainen päivä täällä ollut, Senniina just näköjään kävi kirjoittamassa =)
Kävin ajelemassa Lahdessa äidin luona ja samalla mummoakin moikkaamassa, kuuden tunnin kyläilyreissusta tuliaisiksi tuli jomottava yläselkä. Ja Julle on ollut ihan mahdoton koko päivän, potkinut kun viimeistä päivää, mikä lie hyperaktiivinen päivä ollut.
Mulle tuli pari viikkoa sitten myös muutama tippa verta. Se loppui yhden vessareissun jälkeen eikä oo sen jälkeen tullut, eikä ollut kipua, niin en sitten huolehtinut sen enempää. Mullahan maanantaina on neuvolalääkäri, että sittenhän näkee missä kondiksessa kohtu on.
Unohdin laittaa viimeksi, että sain ne sokerirasituksen tulokset. Arvot oli 4,7;6,7;6,1. Eli hyvältä näytti. Joten ei muuta kun namia napaa =)
Itseasiassa tein eilen pitkästä aikaa pannukakkua ja ostin vadelmahilloa, joten menenpä tästä nauttimaan viimeisen lomapäivän kunniaksi niitä.... ja pitämään Jokereille peukkuja (vaikka peli onkin ollut masentavaa katsottavaa finaalien ekasta matsista asti).
-Ellu ja Julle " the potkija" rv28-
mitä sun lekuri sanoi siitä veritiputteluista, kun pääset vastaanotolle ennen mua?
Äippäpoli tuli mullekin mieleen, mutta kun se jäi vaan siihen yhteen kertaan, niin en kehannut " huolestua" - vaikka oikeesti kyllä oli tosi kaamee tunne...
Mä olen kuullut, että limakalvot voi ärtyä ja vuotaa verta, kun hormoonit heittelee, mutta en tietääkseni ole " raaputellut" kalvoja.
No, ei kai muutama tippa voi olla vaaville hengenvaarallista, toivon niin! Kiitokset sympatiasta naiset, jos ilmiö vielä toistuu, niin teidän rohkaisemana käyn kyllä näyttämässä itseäni äippäpolilla, vaikka sitten nauraisivat ulos!
Tänään sain sitten varmistuksen siihen loma-asiaani; vuosiloma alkaa sitten 10.5. ja jatkuu 30.4.2008 saakka (välissä virkavapaata), että töihin pitäisi mennä 1.5.2008, ellen sitten jää hoitovapaalle tai pidä ns. uudet lomani pois samalla. Siihen on vielä pitkä aika, joten turhaa kai vielä valmiiksi on niitä miettiä - pääasia, etten menettänyt jo ansaittua lomaani!
Täällä on porukat jo kovasti suunnitelleet nimiäisiä/ristiäisiä, mutta mä en ihan oikeesti uskalla ajatella niin pitkälle - olen aivan liian taikauskoinen ja pelokas. Pelkään, että jotain pahaa tapahtuu, jos elän asioita ennalta. Hullu akka, kaiketi - kaveri antoi jo nyt ne vastasyntyneen vaatteet (kaksi liberolaatikollista) ja heidän vauvalle pieneksi käyneet vaipat ja kun toin niitä sisään totesin miehelleni, että toivottavasti tämä ei tiedä huonoa onnea. Hän vaan naurahti, että onhan meillä ollut lasten vaatteita koko ajan kotona (poika kuus`vee). Onneksi on niin kiinni maassa, että vähän vetää muakin takasin omista maailmoistani...
Olen ajatellut, että äippälomalla vasta alan valmisteleen vauvan juttuja ja nythän mulla on aikaa, kun lomaa tuli siihen eteenkin...
Aurinkoista odotusta ja onnea meille kaikille!
=D nikki
Olen kyllä käynyt aina silloin tällöin lueskelemassa mutta en hirveästi ole jaksanut kommentoida. Masentaa taas niin kovasti. Periaatteessa masussa kaikki hyvin, potkuttelua päivittäin, mutta näistä peloista en tunnu vapautuvan millään. Kiitokset Ellulle " väristelykommenteista" , lohdullista että jollakulla muullakin niitä on. Minulla tosin niitä on nykyään ihan missä asennossa tahansa, myös makuulla. Välillä sitten taas ei värise ollenkaan. Olen miettinyt, tekeekö vauva sittenkin sen värinän jotenkin (ensin luulin, että lihakset jotenkin tärisevät kun istuu pitkään tai jotain, mutta se teoria ei näemmä pidäkään paikkaansa). Pahoittelen, että nyt jäävät kommentit muille väliin - töissä niin kamala kiire. Seuraan kyllä kaikkien kuulumisia! Kiva oli esim. kuulla Jouturista hyvin pitkästä aikaa, ja tietysti kaikista muistakin.
Heippa,
Onpa todella rauhallinen viikko ollut, taitaa kaikki olla vielä pääsiäistunnelmissa =)
Kissantassuille tsemiä väristelyjen kanssa, voihan se olla, että vaavi siellä potkii alaspäin jotenkin jännästi.
Täällä ensimmäinen työpäivä alkaa olla takana päin loman jäljiltä. Pitäisi aina palata näin perjantaina lomilta, menee vikkelästi päivä kun tietää, että viikonloppu odottaa heti perään.
Laskin, että tasan 30 työpäivää jäljellä. Mihin tämä aika oikein on mennyt? Kiire vielä tulee saada kaikki työt tehtyä ennen poisjääntiä.
Nyt taidan alkaa pakkailemaan viikonlopuksi tavaroita ja valmistautumaan illan Teatterin Grillin ruokatuokioon. Kiva päästä vähän tuulettumaan ulos kun pääsiäinen meni meikittä verkkareissa kotona.
Hyvät viikonloput kaikille.
IIK, olenpa ollut pitkään " puhumattomana" , viimeksi taisin Pääsiäiset toivotella. Meillä kotona edelleen sähköpostihäikkää ja täällä töissä ollut niin hoppua, etten ole ehtinyt kirjoittelemaan. Lukenut olen kyllä melkein joka päivä teidän muiden kuulumisia.
Melba kyseli jo alkuviikosta kuinka usein meillä muilla supistelijoilla on kohdunkaulan tilannetta seurattu. Meikäläisellä ainakin aika harvakseltaan - tilanne todettiin (siis se kohdun sisäsuun aukeaminen) viikolla 22+3, seuraavan kerran tilannetta katsottiin viikolla 25+4 ja nyt seuraavaksi menen viikolla 29+4 - eli 3-4 viikon välein katsastetaan mitä tapahtuu.
Unettomia on muitakin... nyt valvottaa huonon asennon lisäksi suonenvedot - aivan hitonmoisia kramppeja monta kertaa yössä - varpaat, pohkeet ja penikkalihas vuorottelevat. Ajattelinkin tänään painella apteekkiin ostamaan magnesiumia!
Monet ovat huolissaan pienistä mahoistaan. Itse saan kuulla aivan vastakkaista kommenttia tyyliin " kohtahan tuo jo varmaan syntyy, onko varma ettei siellä ole niitä kahta, TAAS sun maha on kasvanut" . Just juu, isohan tuo on ja tököttää kivikona tuossa keskellä etukroppaa, ei kai sitä voi olla huomaamatta. SF-mittakin huitelee ihan yläkäyrillä, tänään neuvolassa 28cm.
Taitaa olla niin, kuten Senniinakin sanoi, että koskaan ei ole hyvä maha - aina se on jonkun mielestä liian suuri tai liian pieni. Ei varmaan kannata olla huolissaan noista ylimääräisistä mittauksista. Olen ymmärtänyt, että mitta vaihtelee mittaajan ja vauvan asennon mukaan. Kannetaan vaan kaikki omat kumpumme hyvin ylpeinä!!
Hyviä sokerituloksiakin olivat ainakin @nikki ja ElluP saaneet - onnittelut!
äp81 kyseli raivotiloista - Öttiäinen oli tähän asti monta viikkoa aina tutkimusten aikaan rt, mutta tänään neuvolassa oli kuulemma poikkitilassa. Vieläpä noilla tuntuu tilaa pyörimiseen riittävän!
Tosi reippaasti olette jo useat laittaneet vauvaa varten kaikkea valmiiksi. Minä en edelleenkään, odottelen äitiyslomaa niiden asioiden kanssa ja jos lähtö laitokselle ennen sitä tulee, niin sitten saa joku muu hoitaa :).
Omaan (.) ei mitään ihmeellistä. Öttiäisellä on hiljaisempia ja vilkkaampia päiviä. Tänään neuvolassa mitattiin tuo huima sf-mitta, hemppa on edelleen ok, 124 (en ole aloittanut rautaa, enkä aloitakaan ennen kuin on pakko), paineet hyvät ja pissa puhdas. Painoakin on nyt kertynyt 100g odotuksen aikana, eli plussan puolelle siirtyi meikäläinenkin.
Vatsa kovettuu edelleen aika usein ja kipeitäkin suppareita on ollut. Seuraava käynti ä-polilla on 25.4., mutta siellä kai keskitytään enemmän siihen, minkä kokoinen Öttiäinen on ja aloitetaanko insuliinit. Vähän jännittää.
Mutta nyt töistä kotiin ja toivotan kaikille hyvät viikonloput!! Itse olen taas palstapimennossa tiistaihin asti, kunnes palaan töihin - maanantaina pidän lomaa :)).
Jakselkaahan kaikki oikein hyvin!!!
-Cityäippä ja Öttiäinen 27+6-
tulin toivottelemaan minäkin! Taas on työviikko takana. Juuri kun juhlin yhtä hyvin nukuttua yötä, niin eikös viime yö mennyt ihan persiilleen. En meinannut saada unta ja muutenkin uni oli tosi pintapuolista. Mitään jomotuksia tai suonenvetoja unen estämiseksi ei ole, mutta kun ei niin ei. Työpäivän jaksoin kuitenkin ihmeen hyvin ja kaupassakin käydä ruuhka-aikaan. Kassinkanto oli vaan aika rankkaa ja sain muutamat säälivät katseet..
Kissantassuistakin mukava kuulla. Ikävä kuitenkin, että olet ollut masentunut. Tänne vaan purkamaan tunteita!!
Mulle ei lääkäri osannut sanoa vauvan asentoa. Kai on tuota ihraa niin paljon, että sitä oli vaikea tuntea. Kiloja tullut siis liki 15, mutta eipä siitä ole neuvolassa huomauteltu, joten anti olla. Itsepä kiloni kasaan ja kärsin sitten niiden pudottamisesta;-)
Taisin aikasemminkin mainita, että mullakaan ei ole kamppeita laitettu valmiiksi. Isommin laittelen sitten äippäloman alettua. Siihen on vaan kuukausi aikaa! Mulla ei tähän mennessä ole ollut viitteitä etuajassa synnyttämisestä, joten enköhän ehdi itse laitella sitten toukokuun puolella.
Veruskan ultrakuulumisia odotellaan!! Toivottavasti kaikki on hyvin!!
Hyvää viikonloppua kaikille!
ultrakuulumiset! Kaikki hyvin! Vauveli kasvaa normaalisti, mutta on vain vähän pienempää sorttia. (Ei tullut yllätyksenä) Vauvelin arvioitu syntymäpaino on 2900-3000g. Vanha ultraajatäti oikein moitti mua, että oon " lintsannut" syömisessä. Koko ajan sanoi, että nyt täytyy alkaa syömään enemmän. Ja mä VANNON, että mä syön jo nyt minkä kerkeän ja oon usein ähkyssä! Ja suht monipuolisestikin oon yrittänyt syödä. Samoin mun äitiäni oli aikoinaan moitittu. Mutta jos on taipuvaisuutta pieniin lapsiin, niin ei kai se syömällä parane!
Pääasia kuitenkin, että kaikki on hyvin. Oon NIIN helpottunut. Kiitos tosiaan kaikille rauhoittelusta. Mentiinpä me sitten se sukupuolikin kysymään ja... Meille on tulossa tyttö! Kyllä on pikkuisella sitten aikanaan valinnanvaraa kun tuntuu niin poikapainoiselta tämä porukka! Eli meidän neuvolantätihän se veikkasi oikein jo pelkistä sykkeistä, ihmeellistä. Mun piti heti töiden jälkeen käydä ostamassa muutamat tyttöjen vaatteet pikkuneidille! Ihanaa.
Tyttö on pääalaspäin ja tuskin kuulemma enää kääntyy muutoin. Eli pää on alhaalla vasemmalla ja jalat ylhäällä oikealla kyljessä. Kylkeen se mua monotteleekin pitkin päivää ja öisin.
Mulla on nyt alkanut hillitön yöheräily. Eli nyt nukahdan suht hyvin, mutta sitten heräilen kesken yön monta kertaa enkä saa unen päästä kiinni. Ja nyt iski vielä hirveä yskä. Oikeastaan flunssan oireet ilman kuumetta.
Miten @nikin ja Ellun tiputtelut/vuodot? Toivottavasti kaikki kondiksessa! On varmasti. Ja kissantassut, kyllä mullakin välillä " värisee" . En tiedä miten vauva pystyy tekemään niin nopeita liikkeitä... Pää pystyyn vaan! Senniina ja Cityäippä, minäkin oon aatellut sitten äippälomalla laittaa kaiken valmiiksi, vaikkakin nyt jo ostettiin jalallinen amme ja se babybjörnin abc-sitteri.
Mutta, minäpä lähden tästä miettimään tyttärellemme nimeä... (Poikanimiä kun on varastossa paljon enemmän, jotenkin niitä on vaan helpompi keksiä!)
-Onnellinen Veruska tasan 29 & Sirriäinen-
... on täälläkin koko ajan, toivottavasti ei mitään vakavaa. En ole ollenkaan osannut olla niistä huolissani, mutta nyt tuli mieleeni, että esikkohan väristeli synnyttyään ja sillä oli jotain tekemistä niiden alhaisten (lue:olemattomien) sokeriarvojen kanssa?!
Mulla on olllut niin monta huolen aihetta tämän raskauden aikana, että ihan kaikkia tuntemuksia ei ole aine ehtinyt pohtimaan. Äiti on onneksi toipunut hyvin aivoinfarktistaan ja lääkäri jo lupaili ns. täydellistä toipumista, että ei jäisi mitään ulkoisia merkkejä kohtauksesta.
Rokot on olleet myös iso huolenaihe; pariin otteeseen on ollut parvorokkovaroitukset päiväkodin ovissa ja vesirokko on kiertänyt alueellamme jo useamman kuukauden, ennen joulua tuli ensimmäiset " uutiset" ja vielä jatkuu! Itse en ole sairastanut kuin tuhkarokon ja siksi olen toivonut, ettei esikoinenkaan nyt sairastuisi, en tiedä mihin karanteeniin sitä sitten lähtisi. Toistaiseksi ollaan vältytty, mutta kauanko hyvä onni on myötä.
Mulla ei ole tarkistettu kohdunsuun tilaa sitten 20-viikon rakenneultran, mutta vauva on kyllä tosi alhaalla ja painetta todella paljon alapäässä. Vihlonnat ja muljahdukset olen itse tulkinnut virtsarakon tai suoliston siirtymiksi, mutta eihön sitä tiedä - tulihan silloin neuvolapäivänä jo vähän vertakin... onneksi vain yhdellä käynnillä!
Aurinkoisia viikonlopun päiviä vain täältäkin!
=D nikki
Niin on ihana ilma, että pakkohan se oli jo ruoka grillata tuolla pihalla. Ja arvaatte, että se maistui hyvältä, kun ei ole aikoihin sellaista saanut. Ja nyt on siis mamma ähkynä :) Ja jotta ei ähky heti helpottaisi, tein vielä rahkapiirakankin uuniin, jota nyt sieltä pois odottelen.
Eli siis kaunista lauantaita kaikille!
Veruskalla oli hyviä uutisia ultrasta. Ihanaa! On se aina niin suuri helpotus saada asioihin varmuus, ne kun tuppaa yleensä omassa päässä vaan pyörimään ja kasvamaan. Ne pirut siis. Ja Kärpät voitti vielä mestaruudenkin, niin kyllä sun nyt kelpaa :) Mutta kun ei kerran HPK, niin kyllä sen teille sinne soikin ;)
Eilen kävin henkka maukalla katselemassa, kun oli jotain ale-juttuja siellä. Ja haaviin tarttuikin itselle mammacaprit ja tietysti lapsille jotain. Myös tälle masukille löytyi ihania asuja puoleen hintaan. Muuten en olekaan vielä laittanut mitään sen kummemmin tulokkaalle valmiiksi. Vain nuo uudet vaunut tuossa nököttävät, mutta esim. hoitopöytä ja pinnasänky loistavat vielä poissaolollaan. Tai siis ovat olemassa, mutta eivät kasattuina. Vaatteita en ole vielä pessyt yhtään ja mietinkin tässä päivänä eräänä, että kuinkahan sen hoitelisi, kun tuo esikoinen ainakin tajuaa jo asian, jos narulla roikkuu vain toisen sukupuolen kamppeita. Täytyy kai hämäykseksi pestä sitten niitä toisenkin värisiä :/
Mutta nyt tuli piirakka uunista, joten taidanpa lähteä hetkeksi ulos ennen kuin keitän kahvit.
Misti ja masu rv 28+1
Ke oli neuvola, sf-mitta sama kun sillon kk sitten, mutta mun mielestä se nyt on ihan turha muutenkin, kerran kaikki mittaajat saa eri tuloksen ja vauvan asentokin vaikuttaa.. Laitto kuitenkin lähetteen ä-polille, joten siellä oli to ultra. Ihan tavallisesti kaikki, raivotarjonnassa ainakin nyt ja painoa 1,3 kg. Arvioitu syntymäpaino 3,6 kg eli keskivertolapsi painoltaan. Kaikki vaikutti olevan hyvin. Toimenpide kesti ehkä 10 min, mun aika oli 13.45 mutta pois pääsin vasta 16.00.. Niiden aikataulutus kusee aika pahasti.
Täällä jotenkin alamaissa ollaan. Toivottavasti muilla menee paremmin. Ihana oli kuulla Veruskan hyvästä ultrasta.
Pesen huomenna ikkunat.
-pals 29+1
Veruska, Peetta, @nikki.. Mulla sama! Kaikki voivottelee. Ainoat jotka on erimieltä niin kolmevee pikkusisko ja mies :D Tottakai pienestä mun maha on ihan hirveeen iso, ja mies aina jaksaa kannustaa ja kehua myös. Se onkin hyvä. Muuten ottaa aikalailla pattiin tää kääpä..
( .)Olinpas neuvolalääkärissä! sf kk sitten 24, nyt 24, eli Veruska, eipä ole se muuttunut täälläkään. Myöskin lähete äippäpolille ultraan.. Varmaan kutsuvat parin viikon sisään. Painoo 700g/vko ja paineet 106/61, hb 107 eli kaikki nousseet nätisti. Tai no, painoa nyt en niin kaipaa mutta noi muut :)Lääkäri laittoi 2 vko saikkua, mutta sanoi silleen että oman voinnin mukaan voi tehdä, kohdunsuu oli kuitenkin kiinteä ja kiinni. Olen siis töissä nyt, kun ihan tarvetta on olla ja mielellään oonkin!! Ens viikolla kans pari " tärkeetä" päivää alkuviikosta, mutta tietty jos olo laittaa vastaan niin lepäilen, en viitsi uhmata luontoa tässä. Selkä jomottaa ja eilen supisteli taas tosi kipeesti, meni sitten levolla ohi taas. Pieni on kovin aktiiviliikkuja.
Täälläkin toivotaan sitä uutta pakkausta, pitää nyt loppukuusta viedä paperit ja katsoa miten käy. Suurempaa väliä ei ole mutta jos saa valita, niin mieluummin uus ;) Jokin siinä aina viehättää..
Pitääkin pestä vähän vauvan kamppeita tänään, olisi sitten nekin laiteltu. Varmaan pari koneellista tulee vielä, on niitä niin paljon.. Plus paketin tavarat sitten, mutta siihen on vielä aikaa.
Kyllä ruoka on taas maistunut.. Pääsiäinen on ihan turmiollista aikaa, suklaamunia, rahkaherkkuja, lammasta, huhhuh.. Tehtiin lisäks ite munkkeja ja eilen tilattiin pizzaa.
Pizzasta puheen ollen: Hormoonitarina :D Eilen tosiaan tilattiin kotiin pizzat. Mies maksoi, alettiin syödä. En kerennyt vielä kun leikata omani, kun mies sanoi että hetkinen.. " Ne maksoi 12,90, ja ajattelin että en tartte sitä kymmentä senttiä ja sanoin kuskille että pidä loput. Se kyllä katto mua vähän oudosti, mutta nyt vasta älysin, ett' annoinkin sille kakskymppisen, eli se sai nyt juomarahaa 7,1 e..Vähänkö oon tyhmä" ja häntä lähinnä nauratti. No, mulle tuli jotenkin yliluonnollisen paha mieli, en voinut syödä, itkin kovasti ja mies tietysti oli ihmeissään ja koetti sanoa että eihän sillä nyt ole niin väliä ja sattuuhan sitä.. Minä vaan ajattelin että meidän maailma kyllä nyt kaatuu ja mitä kaikkea silläkin rahalla olis voinut tehdä hyödyllistä. Huoh... Kyllä huvitti kun tunnekuohut meni ohi, eihän se oikeasti ole niin maailman suurin juttu, vaikka raha onkin tiukilla. Joskus vaan harmittaa NIIN kamalasti joku juttu, tiedätte varmaan :D
No joo, lähen lämmittämään noita jämiä. Mukavaa päivänjatkoa!!
-pals 28+4
ainiin, täällä on tullut lunta koko yön ja sitä on ainakin 10 cm, kamala takatalvi. byääh.