Sairaala kotiutti äitini leikkauksesta panadolreseptilöä
Ja napapiikeillä. Kyseessä iso leikkaus, joka tehtiin torstaina. haava n 30 cm, erittävä ja äiti asuu yksin.
On niin kivulias että päivystykseen täytyy mennä kerjäämään kipulääkettä.
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minulla panadol+ibuprofeeni yhdistelmä aiheuttaa yli vuorokauden kivuttomuuden.
Minulla tuo ei auta edes migreeniin.
Eri ihmisille tepsii eri lääkkeet. Mulla ei panadol yksistään auta yhtään mihinkään, ei edes menkkakipuihin, mutta yhdessä toisen lääkkeen kanssa auttaa.
Eli ei auta mutta se toinen lääke auttaa.
Ei vaan ne auttaa yhdessä paremmin kuin kumpikaan yksinään. Panadol ei auta yksinään mihinkään. Kahdella eri lääkkeellä saa kovankin kivun pois.
Siinä on sen Panadolin merkitys, et se kombona on tehokkaampi, kuin kumpikaan yksistään.
Toinen on tulehduskipulääke ja toinen pelkkä kipulääke ja näiden yhdistelmä on juuri se mikä aikaansaa tehokkaamman vaikutuksen. Olen vain yhden kerran elämässäni saanut leikkauksen jälkeiseen kipuun muuta kuin Panadol ja Burana yhdistelmää. Oli Panacodia eikä minusta ollut yhtään sen tehokkaampaa kuin tuo yhdistelmä joka on aivan riittävä useimmille, kunhan vaan ottaa ne lääkkeet ohjeen mukaan leikkauksen jälkeen. Ongelma usein on se, että potilas ei sitten kotiuduttuaan ota niitä lääkkeitä kuten on käsketty. Näin teki myös äitini, jota sitten jouduin ohjeistamaan että ne kuuluu myös ottaa kuten on käsketty. Varsinkin vanhemmilla ihmisillä on se tapa ettei niitä nyt turhaan syödä, eikä ymmärretä niiden tärkeyttä toipumisen kannalta.
Sitten taas jos kivut ovat todella kovat, niin silloin yhteys sinne paikkaan missä on hoidettu, jotta selviää onko muulle lääkitykselle tarvetta, tai onko parempi mennä sinne tarkastuttamaan tilanne että kaikki on kunnossa. Jokaisen toipuminen leikkauksen jälkeen ja kivunsieto on yksilöllistä ja selvää on että heti isomman leikkauksen jälkeen niitä kipuja on. Silloin myös levätään ja hankitaan kotiin apuja jos tarvitsee, eikä urheasti hoideta itse kaikkia asioita.
Nuorempana varmasti pärjää paremmin kun toipuminenkin on yleensä nopeampaa kuin vanhempana. Ennen leikkausta kannattaa myös aina varautua että on aluksi kotona tarpeeksi ruokaa ja muita tarpeita. Sitten jos voi joku tuttu tai sukulainen arjen asioissa auttaa tai kysyä apua muulta sitä antavalta taholta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reseptillä syödään sitten ?? Auttaako miten kipuun kun syö reseptin. Miten joku vasta leikattu voisi mennä apteekkiin. Eikö nyt ketään jo ole tässä määräämässä . Että sairaalassa pidetään hoidossa pitempään ja lääkettä mukaan kipuihin kuin kipupiikki lähtiessä. Ja sitten kuka auttaa kotona vessaan vaatteet ja pesulle ? Onko nyt opetuksessa puutteita tee toisille mitä itsellesi tahtoisit . Auta toisia kuin itseäsi haluaisit auettavan. EI LEIKATTU VOI MENNÄ APTEEKKIIN TAI HAKEMAAN POSTILUUKUISTA. EIKÄ VANHUKSET OSAA KÄYTTÄÄ NYKYTEKNIIKKAA
Kotihoito tai omaiset auttavat, tarvittaessa vaikka naapuria voi pyytää käymään apteekissa (kela-kortti ja valtakirja mukaan). Ei ihmisiä voida pitää sairaalassa siksi, etteivät pääse itsenäisesti apteekkiin tai saa sukkia jalkaan.
Opiaatteja ei anneta ku resptin haltijalle. Paitsi
Älä höpötä. Minä haen säännöllisesti puolisoni Panacodit apteekista. Hänellä se on jatkuva lääkitys. Eikä ole mitään valtakirjaa edes tehty.