Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä 55- vuotias nainen

Vierailija
06.09.2025 |

Miten hoidat itseäsi? Miten huolehdittava hyvinvoinnistasi? Jaksamisestasi? Kerro meille muille vinkkejä. Itse syön monivitamiinia, paljon kanaa ja salaatteja (proteiinia!!) Kävelen työmatkat. Polvi turpoaa ja särkee helposti, joten lepään jalat ylhäällä paljon.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ja olen kotona, en voi liikkua kuin metrejä, lihon. En pääse leikkaukseen vaikka pahin lonkkakuluma.

Vierailija
2/18 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön ja olen kotona, en voi liikkua kuin metrejä, lihon. En pääse leikkaukseen vaikka pahin lonkkakuluma.

Kuulostaa kivuliaalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa on. Liikun liian vähän, kun teen kotona etätöitä. Nukkuminen huonoa. Syön kevyesti ja käyn salilla 1x viikko, muuten kävelyllä pari kertaa viikossa. Estrogeenilaastari on.

Vierailija
4/18 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa on. Liikun liian vähän, kun teen kotona etätöitä. Nukkuminen huonoa. Syön kevyesti ja käyn salilla 1x viikko, muuten kävelyllä pari kertaa viikossa. Estrogeenilaastari on.

Mihin tarkoitukseen tällaista laastaria käytetään?

Vierailija
5/18 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakkaa ja muuta (kollageenia nivelille)  kasvispataa broilerilla. 

Kalaa pitäis syödä enemmän. 

Joogaa ja Qigongia.

Vierailija
6/18 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä hieman vanhempi ja hoidan itseäni liikunnalla, kävely (polvitukien kanssa, minunkin polvi turpoaa), jooga ja uinti. Menen ajoissa nukkumaan ja herään varhain. Teen kaikki ateriat itse, syön kasvisruokaa. Vapaa-ajat vietän luonnossa liikkuen. Otan magnesium - ja sinkkilisiä sekä b-vitamiinia satunnaisesti. Käyn muutaman kerran kuukaudessa tapaamassa ystäviä ja sukulaisia. 

Vierailija
7/18 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haisooko etupylly pyypyy, hyhhyh pahalle?

no tänne asti!mee pesee se nyt just!!

Vierailija
8/18 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä muuta olennaista kuin että liikun joka päivä, joko lihaskuntotreeniä tai noin tunti kävelyä. Välillä uintia ja kesällä kaikkea muutakin.

Vierailija
9/18 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein mitenkään, todella tuskallista päästä edes postilaatikolle. Vahvan lääkityksen vuoksi en voi ottaa vitamiineja tai luontaistuotteita ja rahat ei oikein riitä terveelliseen ruokaan eikä edes kaikkiin lääkkeisiin. Kuolemaa vaan odottelen. N58

Vierailija
10/18 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein mitenkään, todella tuskallista päästä edes postilaatikolle. Vahvan lääkityksen vuoksi en voi ottaa vitamiineja tai luontaistuotteita ja rahat ei oikein riitä terveelliseen ruokaan eikä edes kaikkiin lääkkeisiin. Kuolemaa vaan odottelen. N58

Mikä aiheuttaa noin kovaa tuskaa?

Vierailija
11/18 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena olen aloittanut youtubesta yin-joogan, joka on tavallaan syvävenyttelyä. Sen vuoksi olen voinut luopua fyssarikäynneistä, joissa olen ravannut 20 vuotta selkäni takia. Tämä on siis paras muutos, jonka olen tehnyt. Ja olen päättänyt, etten ikinä tule luopumaan. Lomilla huomaa, kuinka jäykistyy.

lisäksi kotona jumppaan 4-5 kertaa viikossa. Siitäkään ei kai voi ikinä luopua.

lisäravinteena olen aina syönyt multivitamiineja, mutta nykyään myös kollageenia ja proteiinia, koska vanha tarvitsee enemmän. 

Olen lisännyt ruokavalioon erilaisia siemeniä ja pähkinöitä. Ja leivän olen vaihtanut kauraleipään. 

Siinäpä muutokset, jotka olen tehnyt ikääntymisestä johtuen.

Jaksan ihan hyvin, mutta eihän tämä nuoruuden tasolla enää ole. Eikä ole vaivoja, ellei tuota jäykkyyttä huomioida, eikä sitä enää ole.

Vierailija
12/18 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas. Olen 63v, lenkkeilen koiran kanssa 7 km päivässä, käyn salilla 3-5 kertaa viikossa. Ratsastanut harvakseltaan pitkiä maastoreissuja.  Töissä on tarkoitus jatkaa vielä monta vuotta. Elämä on hyvää, ystäviä on jokunen ja aikuiset lapset. Miestä ei enää riesana ole eikä tule. Toivottavasti pysyn vielä pitkään terveenä.

Vierailija
13/18 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 ei oo vielä ikäloppu. Yli 62 nii alkaa jo olla.

Vierailija
14/18 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Ryyppään tosi paljon, jopa etätyöpäivinä. 

Vierailija
15/18 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

55 ei oo vielä ikäloppu. Yli 62 nii alkaa jo olla.

No ei ole vielä kuusikymppinenkään. Vanhus on ehkä 75+ tai 80+.

Vierailija
16/18 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jopas. Olen 63v, lenkkeilen koiran kanssa 7 km päivässä, käyn salilla 3-5 kertaa viikossa. Ratsastanut harvakseltaan pitkiä maastoreissuja.  Töissä on tarkoitus jatkaa vielä monta vuotta. Elämä on hyvää, ystäviä on jokunen ja aikuiset lapset. Miestä ei enää riesana ole eikä tule. Toivottavasti pysyn vielä pitkään terveenä.

Olet onnekas!

Vierailija
17/18 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän joka päivä kävellä 10000 askelta. 

Myös riittävästä vedenjuonnists pidän huolen. Noin 1, 5 litraa menee päivässä. En tupakoi. En käytä lääkkeitä. Alkoa pari kertaa vuodessa. 

Vierailija
18/18 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

~💚

55 ikään on vielä vuosia matkaa,

mutta sitä kohti, jos luoja suo.

~🌿

Eiköhän sinulla, Ap, jo ole hyvän elämän

perustietopakki kasassa; ikäketjuja

samoin teemoin näemme täällä päivittäin.

Pidä hellää huolta itsestäsi. ^_^

~🍀

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi