Miehen kuulo on heikentynyt selvästi ja en jaksa sitä yhtään!
Siis ihan lyhyessä ajassa hänen kuulonsa on heikentynyt todella paljon. Epäilen syyksi ihan vaikkua, mutta Removax ei kuulemma auta.
Voi tietysti olla että kuulo nyt vaan on jostain syystä heikentynyt. Esim.koska on ampunut ilman kuulosuojaimia, tai muusta syystä.
Mutta se on vaan niin sietämätöntä, kun joka ikinen asia pitää toistaa ja sanoa kovaa! Olen yllättynyt itsestäni miten paljon tuo ärsyttää. Ja ärsyttää se että tuntuu ettei hän edes yritä kuunnella. Ja jos sanon hänelle vaikka "laitatko sen oven kiinni?" niin hän sanoo "laitamen siinni?" kun kuulee (muka) niin. Ärsyttää... Ja esimerkiksi ulkona en sitten sano mitään, jos/kun en halua huutaa asiaani kaikkien ulkopuolisten korviin.
Olen jo käskenyt hänen varaamaan työterveydestä aikaa, mielestäni on syytä huuhdella/tutkia korvat nyt kunnolla. Tiedä sitten voiko johtua vaan vaikusta? Herkästi hänellä menee korvat lukkoon kun niistää, aivastaa tms.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskuksessa voi hoitaja testata kuulon. Jos se on alentunut, saa lähetteen korvapolille. Siellä tutkitaan lisää ja mies saa kuulolaitteen, jos tarvii. Ihan ilmaiseksi.
Miten sen ilmaiseksi saa? Luulin, että kuulolaite pitää maksaa itse niin kuin silmälasitkin.
Luulo ei ole tiedon väärti.
(On kyllä erikoista, että silmälaseihin ei saa senttiäkään Kela-korvausta, vaikka ilman laseja olisi käytännössä sokea. Minä en esim. pystyisi liikkumaan kotini ulkopuolella ollenkaan ilman laseja.)
Kuulokojeet (2 kpl) hankitaan yleensä ihan liian myöhään. Silloin kuulokeskus aivoissa on jo rappeutunut eikä kojeilla saada korjausta täydelliseksi. Huono kuulo edistää dementiaa ja ennakoi varhaista kuolemaa.
-Korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoislääkäri
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään kuulo ei kyllä laske noin paljon viikossa. Mies on tahallaan kuulematta.
Ja sinä tahallaan luet väärin?
Siis sviddunääs, tää palstahan on nyt ihan sekaisin: pudotti puolet pois tuosta mun kommentista. Ja tod:kaan haukkunut ketään/mitään.
LAITA NYT MODE VTT VIESTIÄ kehittäjälle, tässä on nyt joku bugi, täältähän voi päästä läpi vaikka HUUTAMALLA!
Mitä tässä oikein lukeekaan, en oikein erota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään kuulo ei kyllä laske noin paljon viikossa. Mies on tahallaan kuulematta.
Ja sinä tahallaan luet väärin?
"Ja on siis nyt ihan viikoissa tullut tämä ongelma että tuntuu kuin ei kuulisi mitään. Ap"
Kenenkään kuulo ei noin nopeasti heikkene. Lisäksi ihan muka sattumalta miehen puhetapakin on muuttunut juuri samaan aikaan piilovttuilevaksi. Mies on vain alkanut osoittaa ylenkatsetta ja väheksyntää ap:ta kohtaan. Asenne ja suhtautuminen muuttuu noin nopeasti, ei kuulo.
Miten ihmiset voi olla näin tyhmiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskuksessa voi hoitaja testata kuulon. Jos se on alentunut, saa lähetteen korvapolille. Siellä tutkitaan lisää ja mies saa kuulolaitteen, jos tarvii. Ihan ilmaiseksi.
Miten sen ilmaiseksi saa? Luulin, että kuulolaite pitää maksaa itse niin kuin silmälasitkin.
Luulo ei ole tiedon väärti.
(On kyllä erikoista, että silmälaseihin ei saa senttiäkään Kela-korvausta, vaikka ilman laseja olisi käytännössä sokea. Minä en esim. pystyisi liikkumaan kotini ulkopuolella ollenkaan ilman laseja.)
Kuulokojeet (2 kpl) hankitaan yleensä ihan liian myöhään. Silloin kuulokeskus aivoissa on jo rappeutunut eikä kojeilla saada korjausta täydelliseksi. Huono kuulo edistää dementiaa ja ennakoi varhaista kuolemaa.
-Korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoislääkär
On kyllä erikoista ettet alan erikoislääkärinä tiedä että potilas maksaa omasta pussistaan kuulolaitteen oheistarvikkeet kuten puhdistusvälineet, patterit ja vaihtopäät. Näihin tarvikkeisiin menee vuodessa vähintään muutama sata euroa.
Huuhtomisen kannattaa hoitaa toinen henkilö. Itse hankalampaa ellei osaa. Ja removaxin mukana tuleva pikku "ruisku" on aivan turha. Huuhtomisen voi tehdä vaikka suihkussa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011392957.html
HS: Hanna Wassilta karu kuvaus terveydestään: Tuntuu epätodelliselta, miten koko elämä ja ura voi tuhoutua yhdessä yössä
Hanna Wass heräsi aamulla ja huomasi, ettei kuullut toisella korvallaan kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin ja tutkimuksiin. Voi olla vaikka aivokasvain.
Niinhän naiset toivovat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha täällä neuvotaan eroamaan jopa huonon kuulon vuoksi.
Suomalaiset demarifemakkoiset läskilehmät ei kyllä petä koskaan :D
Eihän näiltä ryhävalaksilta muuta voi edes odottaakaan.
Ei tuo ole mikään demareiden juttu
Kaikki naiset ovat tilastojen mukaan valmiita jättämään miehen terveys tai taloudellisten huolien osuessa omalle kohdalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki naiset ovat tilastojen mukaan valmiita jättämään miehen terveys tai taloudellisten huolien osuessa omalle kohdalle
Tämäpä se juttu. Naiset jättävät yleensä miehen.
Ei tällä palstalla kukaan osaa sanoa mikä sillä on, sen pitäisi mennä lääkärille/hoitajalle näyttämään niitä korviaan. Äidillä kuulo heikkeni ja sillä oli niin paljon vaikkua korvissa että piti pari kertaa käydä niitä pehmittämässä ja huuhtomassa kun ne ei lähtenyt, vuosikymmenten kertymät oli tukkinut korvat niin pahasti, mutta tuon jälkeen kuulo palasi normaaliksi.
Nenästä kiinni omilla sormilla, suu kiinni ja varovasti puhallus. Nielaisu. Korvien pitäisi vähän aueta lukosta. Lääkäri katsoo myös mikä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä se juttu. Naiset jättävät yleensä miehen.
Avioeroista +80% on naisten alullepanemia. Naiset ne perheet hajoittaa, tuhoavat ydinperheet ja tuhoavat miesten elämät aiheuttamalla elarit.
Suomalaisten akkojen luotettuvuus on samaa luokkaa kuin mustilaisilla eli 404, ei ole mitään luottamista niihin.
Kannattaa kokeilla viikon kuuria vahanpoistoainetta. Jos ei auta, voi seuraavaksi kokeilla terveydenhoitajan tekemää korvien huuhtelua. Äidilläni oli silloin tällöin korvat tukossa vaikun takia, eikä kuullut kunnolla. Aina kuulo palasi viimeistään korvien huuhtelun jälkeen.
Minä sain eläkkeelle jäätyäni kuulokojeet julkisesta terveydenhuollosta. Kuulokojeet ovat ilmaiset, mutta patterit ja muut tarvikkeet täytyy maksaa itse. Jos haluaa voi tietysti hankkia omakustanteisesti kuulokojeet yksityiseltä. Korvapolilla tutkivat perusteellisesti korvani ja kuuloni. Minulla on tinnitusta ja testeissä myös kuulon alentumaa sen verran, että kuulokojeet ovat nyt tarpeen. Elämän laatu parani, kun ei tarvitse enää pinnistellä kuullakseen tai pyytää ihmisiä toistamaan mitä he sanoivat eikä asioita mene ohi huonon kuulemisen takia. Huono kuulo voi edistää ainakin muistisairauden etenemistä.
Ap kirjoitti:
"ärsyttää se että tuntuu ettei hän edes yritä kuunnella. Ja jos sanon hänelle vaikka "laitatko sen oven kiinni?" niin hän sanoo "laitamen siinni?" kun kuulee (muka) niin."
Minä voin diagnosoida etänä ilmaiseksi, mitä miehelle on ilmaantunut korviin ja niiden väleihin viime viikkoina: Kusta.
Vierailija kirjoitti:
Ikä? Voi liittyä muistisairauteen.
Ikäkuulo tarkoittaa kuulon heikkenemistä luonnollisista syistä. Ikänäkö tarkoittaa silmän mykiön sopeutumisen heikkenemistä. Molemmat aisteihin liittyvät muutokset tulevat ihmiselle iän myötä, eikä se suinkaan tarkoita muistisairautta. Sen sijaan tutkijat ovat todistaneet yhteyden sen välillä, että kuulo on heikentynyt, ja myöhemmin todetaan tiettyjä muistisairauksia. Tämän on arveltu johtuvan siitä, että heikentynyt kuulo eristää sosiaalisesti ja kun on vaikea kuulla, aistit saavat vähemmän virikkeitä, joita ihminen tarvitsee koko ajan. Se pitää yllä aivojen vireyttä. Kuulo onkin jännä, koska meidän aivot tekevät havaintoja silloinkin kun emme tiedosta. Tuulen suhina, ympäristön kolahdukset. Aivot valitsevat, mitä näistä tulee tietoisuuteen ja mitä tallentuu muistiin.
Uskotteko muuten, et faija oli joskus samassa paikassa järkkärinä, missä oli Vesku ja Spede?
Kylläpä vaan oli. Vesku oli faijan mielestä jotenkin röyhkeä tai ylimielinen, Spede taas ns. kansanmies. "Nykytiedon" mukaan se siviilielämä taisi olla sitten päinvastoin.
Oli miten oli, hyvät muistot, molemmista.
(liittyy sillalailla siihen, et järkkärinä joutui kuuntelemaan sitä mökää).