Miehen kuulo on heikentynyt selvästi ja en jaksa sitä yhtään!
Siis ihan lyhyessä ajassa hänen kuulonsa on heikentynyt todella paljon. Epäilen syyksi ihan vaikkua, mutta Removax ei kuulemma auta.
Voi tietysti olla että kuulo nyt vaan on jostain syystä heikentynyt. Esim.koska on ampunut ilman kuulosuojaimia, tai muusta syystä.
Mutta se on vaan niin sietämätöntä, kun joka ikinen asia pitää toistaa ja sanoa kovaa! Olen yllättynyt itsestäni miten paljon tuo ärsyttää. Ja ärsyttää se että tuntuu ettei hän edes yritä kuunnella. Ja jos sanon hänelle vaikka "laitatko sen oven kiinni?" niin hän sanoo "laitamen siinni?" kun kuulee (muka) niin. Ärsyttää... Ja esimerkiksi ulkona en sitten sano mitään, jos/kun en halua huutaa asiaani kaikkien ulkopuolisten korviin.
Olen jo käskenyt hänen varaamaan työterveydestä aikaa, mielestäni on syytä huuhdella/tutkia korvat nyt kunnolla. Tiedä sitten voiko johtua vaan vaikusta? Herkästi hänellä menee korvat lukkoon kun niistää, aivastaa tms.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, minua ärsyttää myös jos joudun puhumaan jatkuvasti kovempaa kuin mitä luonnollinen ääneni on.
Odotas, kun itse sairastut johonkin sairauteen, joka ärsyttää muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tällä palstalla kukaan osaa sanoa mikä sillä on, sen pitäisi mennä lääkärille/hoitajalle näyttämään niitä korviaan. Äidillä kuulo heikkeni ja sillä oli niin paljon vaikkua korvissa että piti pari kertaa käydä niitä pehmittämässä ja huuhtomassa kun ne ei lähtenyt, vuosikymmenten kertymät oli tukkinut korvat niin pahasti, mutta tuon jälkeen kuulo palasi normaaliksi.
Kysyinkin täältä muiden kokemuksia, voiko johtua vaan vaikusta? Ja sinun äitisi tapaus vastaa hyvin, että voi.
Mieheltä olen jo vaatinut että työterveyteen pitää aina varata asian selvittämiseksi. Ap
Vaikkua, kuulon heikentyminen, kasvain, muistisairaus, voi olla mitä vain.
Mikä on sun kompetenssi tehdä diagnooseja etänä? Kokemusasiantuntija? Sulla on itelläs kusta päässä joten sä osaat sanoa kenellä muullakin on?
ok Kaarina