Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kukaan koskaan sano eron syyksi: "olin väkivaltainen" tai "join liikaa"

Vierailija
06.09.2025 |

Vaikka eron syy on hyvin usein väkivalta tai päihdeongelma? 

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän näyttäisi siltä, että on itse aiheuttanut eronsa. 

"Ero tuli kuin puskista" tai: "Jäin työttömäksi niin nainen lähti" ovat parempia selityksiä. Jälkimmäisessäkään ei tarvitse kertoa, että työttömäksi joutui juuri sen jatkuvan ryyppäämisen takia. 

Tavallisia on myös "ei sille riittänyt mikään", "en ollut tarpeeksi rikas" yms. 

Nämä ovat myös hyviä! Ja jos lapsia ei halua tavata, voi aina vedota siihen, että nainen on vieraannuttanut ne. Ja muut miehet uskoo! 

Vierailija
22/47 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska silloin ei saa pildeä. Paljon tehokkaampaa on kertoa, että ex-muija oli hullu (kun esim. kieltäytyi jäämästä väkivaltaiseen suhteeseen, jossa mies ryyppää rahansa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan pääse uudelle kierrokselle ja saa lähiöbaarista elättäjää/hoitajaa jos menee sanomaan, että eksä jätti kun mä dogasin ja löin sitä usein.

Vierailija
24/47 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on varmaan niitä jotka omasta mielestään teki kaikkensa mutta puoliso vaan lähti kun ei sille mikään riittänyt. 

Vierailija
25/47 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän näyttäisi siltä, että on itse aiheuttanut eronsa. 

"Ero tuli kuin puskista" tai: "Jäin työttömäksi niin nainen lähti" ovat parempia selityksiä. Jälkimmäisessäkään ei tarvitse kertoa, että työttömäksi joutui juuri sen jatkuvan ryyppäämisen takia. 

Tavallisia on myös "ei sille riittänyt mikään", "en ollut tarpeeksi rikas" yms. 

Nämä ovat myös hyviä! Ja jos lapsia ei halua tavata, voi aina vedota siihen, että nainen on vieraannuttanut ne. Ja muut miehet uskoo! 

Miten niin "muut miehet"? Eihän tämän pitänyt olla miesvihaketju. 

Vierailija
26/47 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanois alkon olleen syy, ehkä joutuis lopettaa. Ja se on pois laskuista.

Vierailija
27/47 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksitkö taas omasta pienestä päästäsi, että eron syy on "hyvin usein" väkivalta tai päihdeongelma? 

Mikä se sun mielestä on? 

No en minä ala keksimään asioita omasta päästäni, vaikka sinä niin tekisitkin. 

Nyt kuitenkin keksit omasta päästäsi toisesta kommentoijasta asioita. Pitääkö kaikki vääntää ratakiskosta? Aloituksessa ei sanottu että kaikki erot johtuvat väkivallasta tai päihdeongelmista vaan että usein ne ovat eron syynä ja se on täysin totta. Tietenkin aloitus koski vain niitä eroja jotka ovat tulleen mainituista syistä, ei muita. 

Vierailija
28/47 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin syy lienee uskottomuus.

Vierailija
29/47 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat selitellään useimmiten parhain päin. Ja usein vielä niin että vieritetään syyt muiden niskoille.

Väkivaltaiset m...kut, linnakundit, poliitikot, vaimonhakkaajat ja mt-karenit. Kuinka usein olet kuullut noiden ryhmien edustajien tekevän rakentavaa itsetutkiskelua? Ei, asiat ne vain tapahtuvat, elleivät ole suoraan muiden syytä.

Vierailija
30/47 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-karenit. Mistä tiedät kuinka terve kukakin oli ennen eroa?

Vierailija
31/47 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spurgut on omasta mielestään absolutisteja.

Vierailija
32/47 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kukaan koskaan sano eron syyksi: "petin jatkuvasti" tai "olin läheisriippuvainen".

Vierailija
33/47 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mt-karenit. Mistä tiedät kuinka terve kukakin oli ennen eroa?

MItä oikein yrität kertoa?

Vierailija
34/47 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesvihaketju ilmiannettu.

Miksi oletit heti että se päihdeongelmainen tai väkivaltainen on mies? Onko sinussa sisäistettyä miesvihaa? 

Näinpä. Olen nainen, ja aviomieheni olisi lähtenyt, ellen olisi raitistunut. On meitä juoppoja/päihderiippuvaisia naisiakin olemassa. 

Itse asiassa alkoholistivaimo taitaakin olla miehelle todella rankka juttu yksin jo senkin vuoksi, ettei vaimoa yleensä mielletä parisuhteen juoppopahikseksi. Vertaistukea Miehille lienee melko vähän.

Vierailija
35/47 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesvihaketju ilmiannettu.

😂

Vierailija
36/47 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso löysi paremman. Sellaisen joka jaksoi ja tahtoi kännätä sen kanssa. Ja aina viiden vuoden kuluttua sama karuselli kunnes tuli niin vanhaksi ettei jaksanut enää ja totesi että on parempi olla yksin

Vierailija
37/47 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisin syy lienee uskottomuus.

Yllättävän moni jatkaa yhdessä. Omasta tuttavapiiristä tunnen kaksi pitkään (vuosikymmeniä) yhdessäollutta pariskuntaa, jossa pettämistä on ollut ja silti jatkavat yhdessä. Eikä ole kyse vapaista suhteista. Toisen parin nainen on ystäväni ja hän on pettänyt. Toisen parin mies taas on pettänyt vaimoaan mun siskon kanssa joskus 20 vuotta sitten.

Vierailija
38/47 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska todellinen syy on: Erosin huvikseni. 

No mutta saahan sitä erota vaikka huvikseen. Kenenkään kanssa ei ole pakko olla. Erikoinen huvi kyllä.

Vierailija
39/47 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska todellinen syy on, että akka nalkutti ja sitten lähti ja vei lapset ihan yllättäen. 

Vierailija
40/47 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Tinderissä matchasin tahallani mun pikkuserkun exän kanssa. En siis ollut koskaan tavannut tätä miestä, mutta silti tunnistin hänet, kun oli pieni paikkakunta kyseessä. Heille oli tullut ero pikkulapsiaikana kun mies oli alkanut hakata pikkuserkkuani. Kysyin mieheltä  ihan huvikseen, että miksi heille oli tullut ero, niin mies vaan alkoi väittää, että syynä oli "uusperheen haasteet"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi