Mies on nykyään tosi usein kännissä.
Ennen se joi pelkkää kaljaa, lauantaisin saunassa 4-6 tölkkiä, tai jos käytiin jossain, niin sielläkin yleensä vain olutta ja korkeintaan yhden terävän.
Jostain syystä tämä on kehittynyt siihen, että mies on nykyään kännissä vähintään kahtena iltana viikossa, eikä vaan sellaisessa pienessä kaljapöhnässä, sitä menee välillä tuplasti enemmän, ja lisäksi vetää myös viinaa ja on sellaisessa iloisen railakkaassa karjumis ja nauramis -kännissä. Loukkaantuu jos käsken olemaan hiljaa.
En ole itsekään mikään lasiin sylkijä, mutta miehen juomatavat on alkaneet pikkuhiljaa ärsyttämään, enkä oikeastaan tiedä, miksi. Ärsyttää. Sanokaa jotain.
Kommentit (63)
Ihmettelen vaan, eikö se itse tajua? Kyllä minä ainakin olen nyt kesän jälkeen palauttanut itseni ns. ruotuun, mutta hänellä tahti vaan jatkuu, ja oli toki hyvin yllä jo ennen kesääkin. En haluaisi sanoa asiasta, koska en tahdo olla mikään moralisti. -ap-
Se on aina miehesi valinta juoda, hän löytää siihen syyn kyllä itse, se ei ole koskaan sinun syysi.. Taitavimmat sälyttää sen puolison syyksi, mutta silloin hän saa itselleen vaan syyn juoda. Hän on itse vastuussa omista valinnoistaan.
Hänen toleranssi alkoholiin on kasvanut, siitä kertoo, että hän juo enemmän ja useammin kuin ennen. Ja se, että reagoit huolella ja juomisen paheksunnalla. Tuo ei tule vähenemään ilman havahtumista ja omaa halua muuttua. Voi olla, että hänelle on kehittynyt alkoholismi, sairaus, jota voidaan hoitaa.Hoitamattomana se ikävä kyllä vaan pahenee.
Hommaa itsellesi apua ja tukea, saat vaihtaa ajatuksia. Mm, al-anonilla on alkoholistin läheisille tarkoitettuja tukimuotoja. Googlaa. Älä jää yksin.
Miehesikin tarvitsee apua ja tukea. Josko onkin, että hän lääkitsee jotain asiaa alkon juomisella. Siinä auttavat ammattilaiset.
Minun miehestäni tuli alkoholisti. Rakkausliitto loppui, kun en jaksanut enää ja oli hoidettava pienet lapset. Oli tehtävä valinta. Lapset voittivat! Ja olen onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä se alkaa nyt olis rehellisen keskustelun aika. N.kokenut
No mitä tässä pitää keskustella, kun ei mulla ole mitään järkevää sanottavaa... Olen kuitenkin vahvasti sitä mieltä, että aikuinen ihminen saa ihan itse päättää juoko vai eikö, ja koska itsekin tykkään välillä juoda, olisi jotenkin tyhmää valittaa siitä. Mutta silti ärsyttää. -ap-
Ei. Juomisesta on tulossa ongelma. Jos ei vielä hänelle niin sinulle se jo on. Silloin se ei ole enää oma päätös kun läheiset ihmiset ympärillä alkavat kärsimään. Silloin sitä sanotaan ongelmaksi. Kyllä sitä kestää vaikka mitä, jos puoliso juo vaikka kerran kuukaudessa tai kerran vuodessa. Mutta 8-12 kertaa kuukaudessa on sietokyvylle liian paljon liikaa.
Minä toivon että mieheni olisi kännissä useammin. Nykyään emme käy missään. Mies ei halua baareihin. Joudun painostamaan että mies juo jos halua itse juoda viiniä kotona vaikka niin ostan väkisin miehelle olutta. Mies ei juo teräviä eikä viinaa vaan olutta pelkästään. Sitten juo niin hitaasti että melkein ei edes juo eikä tule känniin ja juo minun mieleksi ja saunaan on sitten pakko mennä jos juo olutta eli sauna ilta aina.
Oletko Vartia jospa sitä ottaa päästä kun vahtaat kaikkea.
Sellasta se tuuppaa olemaan suomalaisen miehen kanssa, aika harvassa taitaa olla ne jotka oikeasti osaavat juoda hillitysti sen muutaman saunaoluen kerta pari viikkoon. Mun mies oli sellainen että oli työtön ja kun työttömyystuki kilahti tilille niin alkoi päivittäinen kaljaralli lähisaleen kunnes tili oli tyhjä. Monesti haki kaksi tai kolmekin kertaa päivän aikana kaljaa kaupasta. Sitten usein heräsin yöllä siihen kun puhui kovaan ääneen veljensä kanssa kännipuhelua tai kolisteli keittiössä kännipurtavaa väsäämässä. Surullisinta oli se, että meillä yhteinen lapsi ja elämä oli tuollaista kun lapsemme oli ihan pieni. Meidän suhde päätyi eroon, en halunnut että lapsemme joutuu katsomaan sellaista kun kasvaa ja saa huonon roolimallin isästään. Sä päätät että mitä siedät parisuhteessasi, mihin laitat rajat.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen vaan, eikö se itse tajua? Kyllä minä ainakin olen nyt kesän jälkeen palauttanut itseni ns. ruotuun, mutta hänellä tahti vaan jatkuu, ja oli toki hyvin yllä jo ennen kesääkin. En haluaisi sanoa asiasta, koska en tahdo olla mikään moralisti. -ap-
Voit kertoa omia tuntemuksiasi omasta juomisestasi ja sanoa, että hän juo nykyään tosi paljon. Mitä mieltä hän itse on. Ehkä voit ehdottaa, että joka toisena viikonloppuna juodaan ja joka toinen keksitään muuta tekemistä. Ja viikolla ei juoda.
Puutu asiaan nyt. Alkoholisti ei sitten enää kuuntele mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä ärsyttää, jos miehellä on kivaa?
Olisiko sinusta mukavaa, jos puolisosi olisi pari kertaa viikossa humalassa?
Jos se on about hyvällä tuulella silloin niin mikäs siinä.
Vaisethan vetää viiniä tonkan päivässä eikä se ole mikään ongelma
Ei tätä nykymenoa kukaan täysipäinen kestä selvinpäin. Juuri kun luulit jo nähneesi kaiken joudut keksimään uusi adjektiiveja mitä taas näet.
Miksi olet niin kauhea miehellesi tai miksi olet järjestänyt miehellesi niin kauhean elämän että se ei halua olla selvinpäin?
Vierailija kirjoitti:
Minä toivon että mieheni olisi kännissä useammin. Nykyään emme käy missään. Mies ei halua baareihin. Joudun painostamaan että mies juo jos halua itse juoda viiniä kotona vaikka niin ostan väkisin miehelle olutta. Mies ei juo teräviä eikä viinaa vaan olutta pelkästään. Sitten juo niin hitaasti että melkein ei edes juo eikä tule känniin ja juo minun mieleksi ja saunaan on sitten pakko mennä jos juo olutta eli sauna ilta aina.
Painostat toista juomaan? Miksi pitää juoda ja olla kännissä? Miksi tuputat alkoholia ihmiselle, joka ei selvästi halua juoda.
Se on ärsyttävää kun känninen mies selittää ja sopertaa jotain juttua ja se känni kun ei juo liikaa niin menee kontrolli eikä osaa lopettaa eikä juoda vähemmän. Ex mieheni oli sellainen ja sen takia jätin sen. Nykyinen mieheni osaa juoda kohtuudella eikä sammu ja osaa keskustella rauhallisesti aina.
Vierailija kirjoitti:
Kerrot vain rehellisesti, miltä susta tuntuu. Mies juo nykyään liikaa ja häiritsee sinun nukkumista känniölinällä ja kuorsaamiselle. Varmaan pitäisi vähentää juomista tai asua eri osoitteissa niin ettei sinun tarvitse kärsiä hänen juomisestaan.
Voisin lyödä vaikka vetoa että tuo ajattelu tapa että minusta nyt tuntuu tältä joka asiaan on syynä siihen että mies juo. Toiset naiset on vain niin kauheita miehiä kohtaan noiden musta tuntuu ajatusten kanssa
Vierailija kirjoitti:
No ei selvästikään tajua. Yleensä se alkoholiongelma kehittyy pikkuhiljaa, nyt siihen olisi vielä helppo puuttua. Nyt sä olet mahdollistaja, kun näet että kulutus lisääntyy etkä avaa suutasi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet niin kauhea miehellesi tai miksi olet järjestänyt miehellesi niin kauhean elämän että se ei halua olla selvinpäin?
Miksi mies on suhteessa, joka on niin kamala, että on pakko juoda? Ap ei väkisin kaada viinaa suuhun ja Suomessa saa ihan vapaasti erota.
Vierailija kirjoitti:
Kerrot vain rehellisesti, miltä susta tuntuu. Mies juo nykyään liikaa ja häiritsee sinun nukkumista känniölinällä ja kuorsaamiselle. Varmaan pitäisi vähentää juomista tai asua eri osoitteissa niin ettei sinun tarvitse kärsiä hänen juomisestaan.
Naisten tunteet ei vieläkään ole universumin keskipiste minkä ympärillä kaikki pyörii. Jokainen on itse vastuussa tunteistaan eikä ne tunteet ole kenekään muun ongelma vaikka kuinka naiset haluaa ulkoistaa ihan kaiken miehen syyksi ja miehen viaksi. Eihän naisetkaan hyvöksy syyllisyyttä siittä ettänitse on niin hirveä miehelle joka aiheuttaa miehessä vihan tunnetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä se alkaa nyt olis rehellisen keskustelun aika. N.kokenut
No mitä tässä pitää keskustella, kun ei mulla ole mitään järkevää sanottavaa... Olen kuitenkin vahvasti sitä mieltä, että aikuinen ihminen saa ihan itse päättää juoko vai eikö, ja koska itsekin tykkään välillä juoda, olisi jotenkin tyhmää valittaa siitä. Mutta silti ärsyttää. -ap-
Ei. Juomisesta on tulossa ongelma. Jos ei vielä hänelle niin sinulle se jo on. Silloin se ei ole enää oma päätös kun läheiset ihmiset ympärillä alkavat kärsimään. Silloin sitä sanotaan ongelmaksi. Kyllä sitä kestää vaikka mitä, jos puoliso juo vaikka kerran kuukaudessa tai kerran vuodessa. Mutta 8-12 kertaa kuukaudessa on sietokyvylle liian paljon liikaa.
Teki mies niin tai näin niin se on aina ongelma naiselle kun se ei ole täsmällisesti niin kuin nainen haluaa, vaatii ja suunnittelee...
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä ärsyttää, jos miehellä on kivaa?
Niin, mikä estää liittymästä seuraan. Mukavampi dokata yhdessä, niin molemmilla on kivaa
Paljonko itse lipität viiniä? Sehän ei ole mikään ongelma vaikka nainen lipittäisi päivittäin pullon viiniä kun se on naisten mielestä vain sivistynyttä Mutta ei koskaan mikään ongelma