HS: Vasemmiston Anna Kontula paljastaa olleensa alaikäinen seksityöntekijä - Kimmo Kiljuselta erikoinen kommentti
Siis tämä on jo aivan käsittämätöntä touhua. Suomessa kansanedustaja voi tulla ulos kirjan kanssa, jossa kehuskelee tehneensä seksityötä 16-vuotiaana, ja samaan aikaan meille muille paasataan moraalista ja tasa-arvosta. Miten on mahdollista, että vasemmiston edustaja, joka saa meidän verorahoilla palkkaa, myy avoimesti julkisuudessa tarinoita tylsistä panoista ja politisoituu vielä kommunistina eduskunnassa? Ja SDP:n konkari-Kiljunen kommentoi asiaa kuin olisi joku iso vitsi. Tämä on suora sylkäisy tavallisten perheiden arvojen päälle.
Onko tämä sitä, mitä politiikka nykyään on että nuoruuden prostituutiolla ja intiimeillä yksityiskohdilla kerätään näkyvyyttä ja kannatusta? Jos sama olisi ollut jonkun perussuomalaisen taustalla, hänet olisi lynkattu mediassa yhdessä yössä. Mutta vasemmistolle annetaan vapaat kädet vaikka kuinka rikkoa tabuja ja loukata kansan moraalia. Ja juuri sama porukka jaksaa paasata naisten oikeuksista ja sukupuolten tasa-arvosta, vaikka tässä on kysymys alaikäisen hyväksikäytöstä ja rahalla pelaamisesta. Eikö tässä mene jo raja?
Kommentit (1193)
Anna Kontulan nuoruudessa tekemä seksityö on herättänyt voimakkaita reaktioita julkisuudessa, mutta on syytä pysähtyä kysymään miksi juuri tämä yksityiskohta nostetaan nyt poliittisen arvioinnin ytimeen?
Ensinnäkin, kyse on yksityisestä kokemuksesta, joka on tapahtunut yli 30 vuotta sitten, nuoruudessa. Kontula ei ole syytettynä rikoksesta eikä ole toiminut poliittisessa asemassa tuona aikana. Kyseessä on siis menneisyyteen liittyvä, avoimesti kerrottu henkilökohtainen kokemus, joka ei itsessään osoita huonoa harkintakykyä nykyisessä tehtävässä.
Toiseksi, on merkillepantavaa, että monet muutkin poliitikot ovat kertoneet nuoruudenkokemuksistaan esimerkiksi päihteiden käytöstä, rikoksista tai elämäntilanteista, joissa he ovat olleet haavoittuvia tai yhteiskunnan ulkopuolella. Näitä kertomuksia pidetään usein jopa inhimillistävinä, mikä osoittaa, että yksilön taustaa ei voi arvioida mustavalkoisesti.
Jos tarkoituksena on arvioida kansanedustajan poliittista pätevyyttä, silloin huomion tulisi kohdistua hänen tekoihinsa kansanedustajana eli osallistumiseen lainsäädäntötyöhön, valiokuntatyöhön, yhteiskunnallisiin avauksiin ja äänestyskäyttäytymiseen. Kontula on ollut eduskunnassa vuodesta 2011 ja hänen työnsä painottuu sosiaalipoliittisiin kysymyksiin, työelämään ja ihmisoikeuksiin. Vaikka hänen poliittinen linjansa voi olla monelle ideologisesti vieras, hänen toimintansa on ollut johdonmukaista ja avointa.
Kolmanneksi, seksityö on aihe, jota tulisi käsitellä järkiperäisesti, ei moraalipaniikin tai tunnekuohun kautta. On mahdollista ja jopa tarpeellista olla eri mieltä seksityön yhteiskunnallisesta asemasta tai sen sääntelystä, mutta se ei oikeuta henkilökohtaisen kokemuksen paisuttelua poliittiseksi skandaaliksi. Jos vaadimme läpinäkyvyyttä ja rehellisyyttä poliitikoilta, emme voi samalla rangaista siitä, että joku kertoo vaikeasta tai kiistanalaisesta asiasta avoimesti.
Lopuksi on todettava, että juuri tämän aiheen paisuttaminen kertoo enemmän julkisesta ilmapiiristä kuin Anna Kontulasta itsestään. Henkilökohtaisen kokemuksen liiallinen korostaminen vie keskustelua pois olennaisista poliittisista kysymyksistä ja ruokkii populistista vastakkainasettelua. Kansanedustajan arvioinnin tulisi perustua hänen työhönsä ja vaikutuksiinsa yhteiskunnassa eikä siihen, mitä hän teki teini-ikäisenä vaikeassa elämäntilanteessa.
Kontulan nuoruudessa tekemä seksityö ei ole olennaista hänen poliittisen pätevyytensä tai uskottavuutensa kannalta. Keskustelun tulisi keskittyä hänen lainsäädäntötyöhönsä ja yhteiskunnalliseen vaikuttamiseensa eikä hänen yksityiselämänsä menneisiin valintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Oliko siis tämä kiljunen alaikäisen Kontulan asiakas
Ei ollut. He seurustelivat myöhemmin. Kun suhde oli jo loppunut, Kontula kävi rintojen pienennysleikkauksessa. Siinä mielessä Kiljusen kommentti vaikuttaa hyvinkin törkeältä, että rintojen pienennys oli hänelle loukkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HALLA-AHO KÄVI VIERAISSA 8VUOTTA PUTKEEN. PETTI VAIMOAAN JA 4 LASTAAN,,, PANI PALJAALLA MULKULLA, NIIPÄ SAI. AVIOTTOMAN POIKALAPSEN JONKA ELÄMÄSSÄ EI HALUA OLLA.. SIINÄ PUHEMIEMIS. HYI HELVETTI. 🤮🤮🤮
Anna Kontula on vanha hu ora! HYI HELVETTI!
Jussi se vasta onkin
Ei ole. Anna Kontula puolestaan on myynyt huoranvittuaan monelle miehelle.
Meidän mestari EI OO hu o rra. EI OO!!!😭😭😭
Ei olekaan. Anna Kontula puolestaan on. Vtuttaako komukkaa?
Miksi vituttaisi? Kontula on yksi harvoja suoraselkäisiä poliitikkojamme. Toisin kuin mestarinne, jonka palkka btw nousee tonnilla kuukaudessa ja verot laskee kaksi ja puoli tonnia vuodessa. Pienipalkkaisen äänestäjänsä verot nousee.
Vitutuksesi on havaittavissa naurettavan lapsellisen spämmäämisesi kautta. "Mutku persut mutku Jussi yhyy" :D
Kontula on vanha huo ra eikä siitä muuksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kontula=ruma huora🤮
En usko usko, että oma naamasi on mitenkään yläluokkaisen hienopiirteinen.
Minä olen kaunis.
Anna Kontula on ruma huora🤮
Inkkulin ulinat vol 985
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse sitä mieltä että ihminen saa myydä seksiä jos hän itse sitä haluaa ja rohkeus riittää. niin mikäs siinä. Eikä hän ole joutunut parituksen uhriksi. Mutta tässä tapauksessa asia tuntuu vähän tekopyhältä. Poliitikko ja puolue joka saarnaa veronkierrosta ja feminismistä päivittäin. On itse syylistynyt täysin päinvastaiseen. Tuskin Kontula on veroja maksanut työstään.
Vaan kun Suomessa edelleen saa tehdä verottomana 16-vuotias töitä. Tällä hetkellä alaikäisen tuloraja on 10000 euroa vuodessa, eikä sen alle jäävistä tuloista makseta veroa.
Palstasedällä on jäänyt taas aamulääkkeet ottamatta..
Vierailija kirjoitti:
Olen itse sitä mieltä että ihminen saa myydä seksiä jos hän itse sitä haluaa ja rohkeus riittää. niin mikäs siinä. Eikä hän ole joutunut parituksen uhriksi. Mutta tässä tapauksessa asia tuntuu vähän tekopyhältä. Poliitikko ja puolue joka saarnaa veronkierrosta ja feminismistä päivittäin. On itse syylistynyt täysin päinvastaiseen. Tuskin Kontula on veroja maksanut työstään.
Mitä tekopyhää siinä on? Feminismiä on se että naisen kehosta päättää nainen itse. Verojen osalta voit käyttää suhteellisuudentajuasi, jos sinulla sellainen on. Käytännössä jokainen meistä tienaa kymppejä tai satasia käteiskaupalla. Kontula on tehnyt hyvää työtä sen merkittävän veronkierron suhteen, jossa voitot ovat miljoonaluokkaa.
Ysärillä nuori sai töitä hyvin helposti, kertoo aika paljon ihmisestä ja hänen taustoistaan jos valitsee palkkatöiden itsensä myymisen... Oltiin mekin silloin rahapulassa, mutta oltiin töissä kuka missäkin, kaupoissa, ravintoloissa, hotelleissa ym., ei kenelläkään tullut edes pieneen mieleenkään alkaa myymään itseään...
Vierailija kirjoitti:
16v ihmiselle aika iso kynnys lähteä myymään itseään, olipa rahapula tai ei. Jotenkin kuulostaa oudolta.
Paljon oli jo 90-luvulla kysyntää. Suomalainen mies on ihan samaa mutaa kuin joku afgaanimies. Ei yhtään sen parempi. Minäkin tiesin kolme teiniä, jotka myivät miehille. Olihan se outoa kuulla näitä juttuja silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin vasta äsken jutun Anna Kontulasta ja mietin, että mitähän tämä aiheuttaa Vauva-palstalla. No täällähän onkin hurupäitä ketju täynnä. Aloittajakin melkoinen tekopyhä novellisti.
Jep. Oikeistopuolueen naisen paljastaessa saman kuin Kontula, täällä olisi ketju täynnä sivistynyttä, liberaalia ja asiallista keskustelua a'la vasemmisto...
#tekopyhyys
Etenkään miehet eivät sivistyneeseen keskusteluun kykene. Tämän takia jouduttekin ravaamaan maksullisissa.
Halla-aho sai vierasta piirkaa ilmaiseksi perhetutulta naiselta 8vuotta putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16-vuotias on vielä lapsi. Ei ole normaalia että aikuinen mies ostaa seksiä alaikäiseltä
Entä kun asiakas on 15v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16-vuotias on vielä lapsi. Ei ole normaalia että aikuinen mies ostaa seksiä alaikäiseltä
Ei olekaan. Eikä ole sekään että 16-vuotias myy itseään-
Vierailija kirjoitti:
VASSARI SAASTAT
Incelli se siellä huutelee. Niih.