Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaduttaa 3-vuotiaan päiväkotiin laitto

Vierailija
06.09.2025 |

Mietin päivittäin pitäiskö vaan ottaa lapsi vielä takaisin kotihoitoon ja keskittyä käymään vain mm. seurakunnan päiväkerhossa, jossain harrastustoiminnassa jne. Lapsi sinänsä kyllä on viihtynyt päiväkodissa, toki nyt on aloiteltu varsin lyhyillä päivillä vasta, ensi viikolla 6 tuntisia päiviä sitten. Jotenkin tuo laitosmaisuus kammoksuttaa mua, kotona on niin erilainen tunnelma. Aamuisin ollaan saatu herätä rauhassa ja tehdä kaikki kiireettömästi. Nyt täytyy vahdata kelloa että keretään oikeaan aikaan paikalle ja rentous on kaukana. Toki ymmärrän että jossain vaiheessa on pakko ruveta harjoittelemaan enemmän sitä ryhmässä oloa, mutta onko sen aika ihan vielä. Työni mulla on mahdollisuus tehdä ns virka-ajan ulkopuolella, toimin yrittäjänä. Niin tähänkin asti on toimittu. Taivuin oikeastaan muiden painostuksen alla (puoliso, lapsen mummu jne...) kun hain päiväkotipaikkaa. Nyt on oikeasti alkanut kaduttaa, koska viihdyn lapsen kanssa ja keksin kaikkea kehittävää tekemistä lapsen kanssa. Mun mielestä oman lapsen seura on niin viihdyttävää, etten koe tarpeelliseksi "dumbata" häntä vieraiden hoidettavaksi pois mun silmistä. Vaakakupissa kyllä painaa sekin, jos lapsi viihtyy tuolla; voinko evätä häneltä siellä oloa... Onko vastaavia kokemuksia, miten ootte toimineet?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin joudutaan pakosta, ei niihin kukaan halua

Vierailija
62/63 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kotiin takaisin vaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se lapsi viihtyy päiväkodissa niin älä ota pois. Hän on saanut sieltä jo kavereita. Mitenkäs vaikka osa-aikainen hoito? Vaikka 3-4 päivää viikossa? Et voi ajatella vain itseäsi. Hae töitä ahkerasti kun lapsi on hoidossa.

Mitä ihmeen työtä mun täytyy sun mielestä hakea, kun teen jo yrittäjänä töitä ja pystyn vaikuttamaan täysin missä ja milloin niitä teen?

Töitä tehdessäsi olet siis lapselle paikalla vaan et läsnä ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä