Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kepuporvari Esko Ahon vuoden 1993 verouudistus peruttava jotta Suomen valtio saa lisää verotuloja

Vierailija
05.09.2025 |

Kepu Ahon vuoden verouudistuksessa palkkatulojen ja pääomatulojen verotus eriytettiin ja pääomatuloja alettiin verottaa lievemmin kuin palkkatuloja mikä johti Suomen valtion verotulojen laskuun ja Suomen valtion velanoton eksponentiaaliseen nousuun joka jatkuu edelleenkin kokoomus Orpon porvarihallituksen hallitusvallassa ollessa. Kepu Ahon porvarihallitus vapautti pelkkiä pääomatuloja nostavat kunnalisverosta eli nauttivat kuntapalveluista ilmaiseksi perheineen.

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain kumman syystä työttömillä on ollut taas aikaa meuhkata siitä, miten heille saataisiin rahaa lisää. Ilmainen vinkki: menkää töihin!

Missä työssä itse olet?

Vierailija
122/150 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule ikinä tapahtumaan kun poliitikot, poliitikkojen lähipiiri, vaalirahoittajat ja kaikki lobbarit tienaa pääomatuloja niin eihän ne koskaan itselleen, lähipiirilleen ja sidosryhmilleen päätä kustannusten nousua kun ne kustannusten koulut oitää kohdistaa alempiarvoisille eli ansiotuloja tienaaville. Edes vasemmisto poliitikot ei suostu pääomatulojen verotukseen koskemaan

Ei, eikä ay-liike suostu ikinä verotettavaksi. Ja juurihan oli Rinteen/Marinin hallituksella 4 vuotta aikaa muuttaa asioita, mutta mitään ei tapahtunut. Täytyy olla täydellinen torvi, jos ei tajua miksi.

Otanpa asioista hieman selvää. Ay liikkeet on itsekin sanonut että ne voisi alkaa maksamaan veroja mutta siinö samalla menisi verolle myös suomen Yrittäjät, elinkeinoelämän keskusliitto sekä ruotsalaiset säätiöt ja ne kieltää sen että ei saa vaatia veroja

Juuri näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmiset saavat pitää itse rahansa, rahat säilyvät Suomen sisällä. 

Jos rahat annetaan veroina valtiolle, valtio antaa ne ulkomaille kehitysavun ja muun hassauksen muodossa. 

Parempi ihmisten pitää itse rahansa. 

Muuta Amerikkaan. Se on Eldoradosi.

Vierailija
124/150 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aloitus. Kiitos.

Kirjoitin tästä jo vuosia sitten, mutta täällä sai vain kuraa niskaan. Onpa mieli muuttunut ihmisillä.

Olin jo Ahon aikana ap:n kanssa samaa mieltä

Vierailija
125/150 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aloitus. Kiitos.

Kirjoitin tästä jo vuosia sitten, mutta täällä sai vain kuraa niskaan. Onpa mieli muuttunut ihmisillä.

Ok.

Vierailija
126/150 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
127/150 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaa kirjoitat. Kepuporvari Esko Ahon porvarihallitus teki verouudistuksen 1993 jolloin palkkatulojen ja pääomatulojen verotus eriytettiin ja erityisesti suuria pääomatuloja alettiin verottaa lievemmin kuin palkkatuloja.

Totta.

Vierailija
128/150 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi perua, mutta mitä tarvii tehdä kyllä, on tarjota demarinperkeleille kaksi reittiä, toinen vapaaehtoinen ulostautuminen suomesta ryssälään eli sinnepunikinperkeleiden unelmautopiaansa, tai sitten lentoliput uuniin koko porukalle. Suomesta pitää kommari- eli demarisyöpä saada juurittua helvettiin täysin.

Huutelee palsta porvari öyhötyksessään.

Vierailija
129/150 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei SDP:n porvarisiiven pääministeri Lipponen kahdella kaudella perunut Ahon uudistuksia? 

Vastaan itse, koska Ahon uuditukset saivat Suomen nousuun ja edes Lipponen ei ollut niin tyhmä, että olisi tähön koskenut.

Mutta AP on tyhmä vasuri, ei ymmärrä historiaa, vaikutuksia, taloutta, ei mitään.

Vierailija
130/150 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aloitus. Kiitos.

Ok.

Vierailija
131/150 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei SDP:n porvarisiiven pääministeri Lipponen kahdella kaudella perunut Ahon uudistuksia? 

Vastaan itse, koska Ahon uuditukset saivat Suomen nousuun ja edes Lipponen ei ollut niin tyhmä, että olisi tähön koskenut.

Mutta AP on tyhmä vasuri, ei ymmärrä historiaa, vaikutuksia, taloutta, ei mitään.

Lipponen oli oikeustodemari eli piilokokoomuslainen ja rahanahne.

Vierailija
132/150 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oot tyhmä äärioikeistolainen.

Vierailija
133/150 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän  talous ole sen verran globalisoitunut näiden reilujen 30 vuoden aikana, että tuollainen pakitus karkottaisi yrittäjiä ja olisi märkä rätti päin naamaa Suomeen investointeja suunnitteleville ulkomaalaisille. Viro ja muut kiittäisivät, kun monet veronmaksajat äänestäisivät lompakoillaan.

Vierailija
134/150 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi perua, mutta mitä tarvii tehdä kyllä, on tarjota demarinperkeleille kaksi reittiä, toinen vapaaehtoinen ulostautuminen suomesta ryssälään eli sinnepunikinperkeleiden unelmautopiaansa, tai sitten lentoliput uuniin koko porukalle. Suomesta pitää kommari- eli demarisyöpä saada juurittua helvettiin täysin.

Sulla ei ole päässäsi edes kusta, niin tyhjä se on.

Vierailija
135/150 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuodaanko samalla sitten takas Avoir Fiscal?

Vierailija
136/150 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden '93 verouudistus mahdollisti Nokian nousun, tänne saatiin uusia pääomia ja investoinnit raketoivat. Se nosti Suomen 90-luvun lamasta. 

Nyt Suomi on jälleen pääomaköyhä valtio, tarvitaan uusi buusti finanssitalouteen. Itse kannatan Viron yritysveromallia, 0 % veroa jos jätät katteet taseeseen ja 20 %:ia, jos nostat osinkoja.

Viro on sentään edistyksellinen maa, eikä tällainen täysin pysähtynyt vassarivaltio, jossa mietitään miten olematon kannattava tuotanto saadaan jaettua sataan kertaan mahdollisimman tasan. Ketään ei enää kiinnosta, että pitäisikö tänne edes saada jotain uutta kannattavaa toimintaa ja investointeja - ainakaan vasemmistossa ei kiinnosta

Vierailija
137/150 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vuoden '93 verouudistus mahdollisti Nokian nousun, tänne saatiin uusia pääomia ja investoinnit raketoivat. Se nosti Suomen 90-luvun lamasta. 

Nyt Suomi on jälleen pääomaköyhä valtio, tarvitaan uusi buusti finanssitalouteen. Itse kannatan Viron yritysveromallia, 0 % veroa jos jätät katteet taseeseen ja 20 %:ia, jos nostat osinkoja.

Viro on sentään edistyksellinen maa, eikä tällainen täysin pysähtynyt vassarivaltio, jossa mietitään miten olematon kannattava tuotanto saadaan jaettua sataan kertaan mahdollisimman tasan. Ketään ei enää kiinnosta, että pitäisikö tänne edes saada jotain uutta kannattavaa toimintaa ja investointeja - ainakaan vasemmistossa ei kiinnosta

Porvaripropagandaa pukkaa öyhötyksessäsi palstaporvarim

Vierailija
138/150 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persuporvarit ihailevat diktaattori Putinia ja nykyajan yltiökapitalistista Venäjää.

Totta. Eivät eroa veli venäläisistä mitenkään. 

Fakta.

Vierailija
139/150 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
140/150 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi