Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jätän aamukahvista pois kauramaidon

Vierailija
05.09.2025 |

ja vaihdan vaalean leivän tummaan sekä jätän ylimääräiset makeat herkut pois. Inhottaa kun raskaudesta on jo vuosi ja olen silti ihan pullukka. Kaipa tässä kehtaa jo aloittaa kevyemmän elämäntavan kun raskaudesta on jo aikaa. 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kauraJUOMA ei maito! Maitoa tulee lehmien tisseistä!

Maitoa tulee kaikkien nisäkkäiden tisseistä. Se on LEHMÄNmaito ei mikään muu maito.

Entäs ihmisen äidinmaito? Tai vuohenmaito? 

Vierailija
22/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekana tarttuisin tuohon pätkäpaastoon... Aamupala herättää aineenvaihdunnan yön paastosta. Kun paastoat lounaaseen asti, aineenvaihdunta on pysähdyksissä siihen asti. Sulla on silloin jo kova nälkä, ja tulee syötyä isompi ateria. Ja jos siitä seuraava ateria on vasta illalla, ehtii sulla tulla taas kova nälkä ja taas ateria on isompi. Ei ihme, ettei paino muutu miksikään!

Jos aineenvaihdunta on pysähdyksissä, ihminen on kuollut. Kailissa muissa tilanteissa aineenvaihdunta on käynnissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut miettiä jo raskaana. Se ei ole syy kerryttää ylimääräistä. Kun elää raskaana normaalisti, paino on ennallaan muutama päivä synnytyksen jälkeen kun ylimääräiset nesteet lähtevät.

Ei kyllä ole tarkoituksenmukaista, että raskaana ollessa ei kertyisi yhtään ylimääräistä. 

Mitä tapahtuu jos ei kerry? Itselläni neljä tervettä lasta, olen aina ollut normaalipainoinen ja jokaisessa raskaudessa kiloja tuli 7-8. Parissa viikossa paino oli joka kerta pienempi kuin ennen raskautta, varmaan lihasmassan vähenemisen vuoksi. Missään vaiheessa en nähnyt nälkää tai tuohon tarkoituksella pyrkinyt.

Vierailija
24/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekana tarttuisin tuohon pätkäpaastoon... Aamupala herättää aineenvaihdunnan yön paastosta. Kun paastoat lounaaseen asti, aineenvaihdunta on pysähdyksissä siihen asti. Sulla on silloin jo kova nälkä, ja tulee syötyä isompi ateria. Ja jos siitä seuraava ateria on vasta illalla, ehtii sulla tulla taas kova nälkä ja taas ateria on isompi. Ei ihme, ettei paino muutu miksikään!

Tällä tavalla olen aiemmin juurikin laihduttanut. Raskauden takia en voinut olla tällä ruokavaliolla joka on siis itselleni se sopivin.

ap

Vierailija
25/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä tilkassa kauramaitoa on ehkä 10kcal, ei sillä ole mitään merkitystä painoon,

Kauramaidossa on korkea glykeeminen indeksi, hyvä vaihtaa vaikka luomumaitoon, sitä saa myös laktoosittomana.

Vierailija
26/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut miettiä jo raskaana. Se ei ole syy kerryttää ylimääräistä. Kun elää raskaana normaalisti, paino on ennallaan muutama päivä synnytyksen jälkeen kun ylimääräiset nesteet lähtevät.

Ja höpöhöpö. Naisen keho kerää vararasvaakin että voi sitten tuottaa maitoa vauvalle. Ei se parissa päivässä tipu pois. 

Vierailija
27/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta maistuu pahalta. Kaikki eläinperäiset maitojunalla maistuu tunkkaiselle. Itse käytän vaniljan makuista kaurajuomaa n desin joka kupissa kahvia. Parasta!

Vierailija
28/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ole tarkoituksenmukaista, että raskaana ollessa ei kertyisi yhtään ylimääräistä. 

Mitä tapahtuu jos ei kerry? Itselläni neljä tervettä lasta, olen aina ollut normaalipainoinen ja jokaisessa raskaudessa kiloja tuli 7-8. Parissa viikossa paino oli joka kerta pienempi kuin ennen raskautta, varmaan lihasmassan vähenemisen vuoksi. Missään vaiheessa en nähnyt nälkää tai tuohon tarkoituksella pyrkinyt.

No en voi normaalisti juoda vaikka lehmänmaitoa, koska se turvottaa vatsani palloksi ja aiheuttaa ilmavaivoja, mutta ollessani raskaana se teki vain hyvää eikä tarvinnut käyttää kalsiumtabletteja. Mulle ei kuitenkaan sovi ruokavalio joka silloin oli ja mun paino nousi sillä tavalla syömällä ja juomalla. 

Ei mulla silti varmaan lihasmassakaan vähentynyt yhtään kun tein niitä kahden tunnin päivittäisiä lenkkejä ja olen jatkanut niitä raskauden jälkeenkin. Pystyn liikkumaan kovilla tasoilla, mutta jotta saan ns. löysät pois joudun syömään tarkemmin.

ap

Vierailija
29/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sun ajatus ideaalipainosta realistinen, jos koko ajan joudut laihduttamaan?

Vierailija
30/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan ei ole mikään mahdoton lähtötilanne, mutta jokainen tietää itse milloin on sopiva ja hyvä olo kropassaan.  

Jätä mieluummin se leipä pois, kauramaidon jättämisellä ei taida olla paljonkaan merkitystä. Äkkiä tottuu ja unohtuu koko leipä.

Suomalaiset syö järjettömiä määriä leipää, aamiaiseksi, aterioilla, välipaloina jne.  Ja päällykset lisänä.  

Itsellä juuri meneillään kesäkilot veks, muutama vielä olis hyvä saada pois. Jätin nyt aluksi pois kaikki makeat, leivät, perunat ja pastan. Tilalle paljon proteiinia,  munia, kanaa, kalaa, raejuustoa, luonnongogurttia, ja paljon erilaisia vihanneksia, salaatteja ja uunikasviksia, sieniä, marjoja. Hedelmiä kohtuudella. Mielikuvitusta vaan peliin. Kaikille tsemppiä, jotka yrittää, ei ole aina helppoa, mutta pienetkin tulokset motivoi kyllä jatkamaan kevyempää oloa kohti. 

Vierailija
31/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sullahan ei ole mikään mahdoton lähtötilanne, mutta jokainen tietää itse milloin on sopiva ja hyvä olo kropassaan.  

Jätä mieluummin se leipä pois, kauramaidon jättämisellä ei taida olla paljonkaan merkitystä. Äkkiä tottuu ja unohtuu koko leipä.

Suomalaiset syö järjettömiä määriä leipää, aamiaiseksi, aterioilla, välipaloina jne.  Ja päällykset lisänä.  

Itsellä juuri meneillään kesäkilot veks, muutama vielä olis hyvä saada pois. Jätin nyt aluksi pois kaikki makeat, leivät, perunat ja pastan. Tilalle paljon proteiinia,  munia, kanaa, kalaa, raejuustoa, luonnongogurttia, ja paljon erilaisia vihanneksia, salaatteja ja uunikasviksia, sieniä, marjoja. Hedelmiä kohtuudella. Mielikuvitusta vaan peliin. Kaikille tsemppiä, jotka yrittää, ei ole aina helppoa, mutta pienetkin tulokset motivoi kyllä jatkamaan kevyempää oloa kohti. 

En syö leipää kilokaupalla.

Ap

Vierailija
32/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sun ajatus ideaalipainosta realistinen, jos koko ajan joudut laihduttamaan?

Pätkäpaasto on monille ihan luonnollinen elämäntapa. Ap

Vierailija
33/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suksi nyt kuuseen, aineenvaihdunta pysähtyy vasta kuolemassa.

Vierailija
34/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tilkassa kauramaitoa on ehkä 10kcal, ei sillä ole mitään merkitystä painoon,

Kauramaidossa on korkea glykeeminen indeksi, hyvä vaihtaa vaikka luomumaitoon, sitä saa myös laktoosittomana.

Mulle ei sovi mikään maito. Juustot, jogurtti yms. ovat aivan ok, mutta maito ei. En tiedä mistä johtuu eikä kiinnostakaan. Maidon käyttö ei ole pakollista. 

ap

Vierailija
35/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön vaikka lounaaksi kaksi palaa ruispuikuloita ja mulle se on ihan riittävä määrä kunnes iltapäivästä klo 15 syön taas jotain. Mulle "jotain" on vaikka lämmin ruoka, keitto tms. Nyt olen ollut tällä omalla ruokavaliollani taas ja olo on virkeä ja hyvä. Jaksan liikkuakin. 

ap

Vierailija
36/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kauraJUOMA ei maito! Maitoa tulee lehmien tisseistä!

Puhutaan sitä puhdistusmaidostakin, kun tarkoitetaan kasvojen puhdistamiseen tarkoitettua tuotetta. Älä takerru epäolennaisuuksiin.