Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset haluavat elää miehen rahoilla, mutta miehet eivät halua elää naisen rahoilla?

Vierailija
05.09.2025 |

Mikä selittää tämän eron sukupuolten välillä? 

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naisen kotona tekemälle työlle+lastenhoidolle laskettaisiin hinta, niin kyllä se monesti siltä näyttäisi, että miehet on ne jotka loisii.

Jep. Lapsen- ja kodinhoito on kuitenkin 24/7 työtä. Seksipalvelukset ja äidinmaidot päälle, puhutaan sadoista tuhansista ihan minimipalkoillakin. Ja silti nykymiehet vielä kehtaavat vaatia jotain 50/50 diilejä ja että lapsille annettaisiin lehmän tissimaitoja eikä äidinmaitoa. Jos joku on loisimista niin tuo.

Vierailija
22/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä me miehet ollaan viisaampia ja omavaraisia. Ostokset maksetaan aina itse. Jos puhutaan tasa-arvosta niin miksi ihmeessä minun pitäisi miehenä maksaa esim naisen ravintola lasku? Olisi todella alentavaa suostua moiseen tässä tasa-arvon maailmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko maailma elää naisen ilmaistyöstä (hoiva/puhtaus/hygienia/ruokahuolto/meta/organisointityö). Koko yhteiskuntarauha on rakentunut naisen ilmaistyölle (ja heterosuhteiden ilmaisille palveluksille, joita nainen kumppanilleen tarjoaa). 

Vierailija
24/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ei kyllä haittais yhtään elää naisen rahoilla

Vierailija
25/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille ei tee tiukkaakaan loisia naisten ajalla.

Vierailija
26/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka näin väittää, on ummistanut silmänsä miesten lokkeilulta. Koko miehinen suojelijaelättäjä-myytti on pelkkää potaskaa. Maailma hyötyy naisten ilmaistyöstä. Jos naiset lopettaisivat ilmaistyöt, maailma suistuisi kaaokseen. 

Vierailija
27/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä me miehet ollaan viisaampia ja omavaraisia. Ostokset maksetaan aina itse. Jos puhutaan tasa-arvosta niin miksi ihmeessä minun pitäisi miehenä maksaa esim naisen ravintola lasku? Olisi todella alentavaa suostua moiseen tässä tasa-arvon maailmassa.

Niin, omat ostoksenne maksatte. Lasten tullessa kuvioihin sinun kaltaisesi mies ei halua maksaa penniäkään lasten tarvikkeista tai kotona "loisivan" (lue lapsiasi hoitavan) naisen tarpeista.

Vierailija
28/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaahan ne. Kaikken palstamiesten  mielestä miehen kuuluu saada tyhjentää naisen täyttämä jääkaappi (raha + vaiva), ilman että nainen niuhottaa asiasta.

Täällä on ollut useita satoja aloituksia aiheesta. 

Mitä muuta tuo on kuin miehen lokkeilua?

Vierailija
29/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikin mies haluaa elää naisen rahoilla, joten koko kysymyksenasettelu on pielessä.

Vierailija
30/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalta näitä löytyy pilvin pimein. Naisen pitäisi maksaa kuluista suurin osa, kantaa ja synnyttää lapsi, imettää ja hoitaa se, minkä lisäksi pitää tietysti tehdä kotityöt ja käydä töissä.

Osa palstan naisista nimittää tätä mallia tasa-arvoksi.

Kenen pitäisi imettää vauva jos ei äidin? Onko tää jotain palstanaisen logiikkaa? 

Vierailija
31/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen mies, joka on nurkissani käynyt pyörimässä on yrittänyt hyötyä minusta rahallisesti. En voi sietää holtittomasti rahaa käyttäviä ihmisiä varsinkaan silloin kun se menee niin, että ensin törsää rahat omiin huvituksiin ja sitten kuvitellaan, että puoliso elättää loppukuun.

Vierailija
32/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naisen kotona tekemälle työlle+lastenhoidolle laskettaisiin hinta, niin kyllä se monesti siltä näyttäisi, että miehet on ne jotka loisii.

Tämä, nainen ajattelee että mies samaan aikaan töissä on kuin lomalla. Mutta moni mies on nelikymppisenä jo oikeasti sairaseläkkeen tarpeessa, on raadettu töissä selkä ja olkapäät, nivelet paskoiksi, samaan aikaan nainen on hoitanut kotona lapsia. Meilläkin vaimo oli 3 lapsen kanssa 7 vuotta kotona ja en sitä väheksy, 7 vuotta olin pankkitili josta maksettiin 100% asuntolaina, sähköt, vedet, keittiöremontti, iso osa perheen ruokakuluista. Työpäivän jälkeen aivan normaalia oli että kun sai takin pois päältä sai lähteä vaihtamaan lapselle vaippaa, syöttämään, tekemään ruokaa tai kauppaan, olinhan ollut tottakai koko aamun vain pois kotoa ja en ollutkaan vielä mitään tehnyt, koska ei tietenkään niitä töitä lasketa. Tämä on yllättävän yleinen naisten tapa nähdä asiat. M40

Vierailija
33/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte maksaa ravintolaskuja kunhan maksat ihan oikeasti kaikesta puolet ja teet myös yhtä paljon kotitöitä ja teet ne huolellisesti. Huolehdit myös, että myös nainen saa intiimielämässä tyydytystä etkä itsekkääsi jätä huomiotta ja käännä itse saatuasi kylkeä. Hoidat myös yhtä paljon lastesi asioita ja maksat mukisematta puolet lasten jutuista. Syöt enemmän, joten otat sen elintarvikekustannuksissa huomioon.

Taitaa olla liikaa vaadittu että tämän miehet ymmärtäisi.

Vierailija
34/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen mies, joka on nurkissani käynyt pyörimässä on yrittänyt hyötyä minusta rahallisesti. En voi sietää holtittomasti rahaa käyttäviä ihmisiä varsinkaan silloin kun se menee niin, että ensin törsää rahat omiin huvituksiin ja sitten kuvitellaan, että puoliso elättää loppukuun.

Sama kokemus. Aina yritetty käyttää hyväksi tavalla ja toisella. T. Entinen bi, nykyinen lesbo.

Vierailija
35/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella naisella on työtön mies piereskelemässä sohvalla. 

Vierailija
36/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannehan riippuu siitä ihmisyksilöstä, ei suinkaan sukupuolesta. On sekä miehiä että naisia jotka haluaa elää toisten rahoilla ja sitten niitä, jotka eivät halua.

Vierailija
37/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille ei tee tiukkaakaan loisia naisten ajalla.

Tää on niin totta. Kun mies mursi nilkkansa ja jäi pitkälle saikulle niin minä hoidin ruoat, kaupassakäynnit, lapset, kotityöt, miehen avustamisen jne oman työni ohessa. Kun minä olin leikkauksen jälkeen saikulla niin hoidin ruoat, lapset, kotityöt ja voi luoja sitä kitinää ja valitusta, kun miehen olis pitänyt käyttää minua kaupassa/apteekissa/lääkärissä. Soitin lopulta äitini apuun, että pääsen asioille.

Vierailija
38/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, omat ostoksenne maksatte. Lasten tullessa kuvioihin sinun kaltaisesi mies ei halua maksaa penniäkään lasten tarvikkeista tai kotona "loisivan" (lue lapsiasi hoitavan) naisen tarpeista.

Niinhän sinä luulet. Kuitenkin kaikki lasten kalliit harrastusvälineet, kodin elektroniikka kuten lasten puhelimet, polkupyörät jne. Jäävät kaikki minun ostettaviksi. Nytkin kun alkoivat koulut meni niihin yli 1000€ eikä äiti ollenkaan ehdottanut että ostettais puoliksi. Jäi tilille 20€ ja sillä elin 2 viikkoa. Piti ostaa vielä sisäpelikengät ja silloin sanoin että on ollut tuossa niin isoja ostoksia että on 20€ rahaa tilillä, osti ne vaimo. Kannattaisi miettiä ennenkuin puhuu etteivät kaikki miehet ole kuten se oma baarilöytö 4 promillen humalassa isketty. Iskäx4

Vierailija
39/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monella naisella on työtön mies piereskelemässä sohvalla. 

En katselisi moista. 

En ala miestä elättämään ja passaamaan. 50-50 eletään ja hoidetaan kaikki asiat tai elellään omillamme omissa osoitteissa. 

Vierailija
40/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut suhteellisen pienituloinen, mutta useampi mies on maksattanut tai yrittänyt maksattaa ulkona syömisensä ja juomisensa, taksit, bed & breakfastit @mine ym. minulla. Ehkä luulivat minun olevan "rikkaasta suvusta", kun asuin vanhempieni omistamassa yksiössä, eikä "joutunut maksamaan asumisestani mitään". Tällä perusteella olin ilmeisesti heidän mielestään velvollinen kustantamaan heille elämän pieniä iloja. Mielelläni tarjoan bisset ja muut - myös hyvätuloisille kavereille - mutta kaiken pitää olla vastavuoroista.