Mitä lajia antaisit lapsesi mieluiten harrastaa?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kannustaisi minkään urheilulajin pariin, vaan veisin esim. kuvataidekouluun, soittotunnille, teatterikerhoon, kirjoittajakerhoon tai shakkikerhoon. Suosin enemmän sivistystä, taidetta ja kulttuuria kuin urheiluharrastuksia.
Ja siinä ei ole mitään että kyse on lapsen eikä sinun harrastuksesta ja ajanvietosta?
Olen eri, mutta eikös tässä juuri ollut kysymys siitä, että mitä itse toivoisi lapsensa valitsevan.
Mä toivoisin lapseni rakentavan liikunnallisen elämäntyylin, joka perustuisi kaveriporukan itsenäiselle toiminnalle, ei millekään valmentajan vetämälle touhulle.
Kendoa. Ei ole pakko kilpailla, voi harrastaa lajia niin kauan kun miekka kädessä pysyy ja loukkaantumisen riski on hyvin pieni.
Vierailija kirjoitti:
Meillä arvostetaan enemmän kulttuuriharrastuksia kuin hyppimistä ja pomppimista.
Mutta kannattaa silti harrastaa liikuntaa! Jaksaa sitä kulttuuriakin harrastaa paremmin, kun on kunnossa. Viimeistään kun alkaa neljäkymppiä lähestyä huomaa, että liikunta on lääke.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina tyrkytetään harrastukseksi urheilua? Miksei esimerkiksi musiikkia tai maalausta tai käsitöitä?
Jos kysytään että mitä lajia, niin se viittaa liikuntaan. Jos kysymys olisi muotoiltu että mitä antaisit lapsen harrastaa niin siihen kysymykseen voisi vastata laajemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä arvostetaan enemmän kulttuuriharrastuksia kuin hyppimistä ja pomppimista.
Mutta kannattaa silti harrastaa liikuntaa! Jaksaa sitä kulttuuriakin harrastaa paremmin, kun on kunnossa. Viimeistään kun alkaa neljäkymppiä lähestyä huomaa, että liikunta on lääke.
Mutta liikkuakseen ei tarvitse harrastaa yhtä ainoaa lajia siinä mielessä, missä aloittaja kysymyksen esitteli. Voi uida, retkeillä, hiihdellä ja luistella, potkia palloa kavereiden kanssa, tanssia radion tahtiin. Ihan tavallista lasten ja nuorten elämää.
Kaikki käy missä vanhempien ei tarvitse osallistua talkoisiin ja harkkoja ei ole viikonloppuisin
Jokin kamppailulaji olisi monipuolisin ja hyödyllisin, esim. savate tai kickboxing. Hoituu kestävyys, lihaskunto, rauhallisuus ja olisi hyötyäkin mahdollisesti harrastuksen ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki käy missä vanhempien ei tarvitse osallistua talkoisiin ja harkkoja ei ole viikonloppuisin
Eikö lapsen harrastus kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kannustaisi minkään urheilulajin pariin, vaan veisin esim. kuvataidekouluun, soittotunnille, teatterikerhoon, kirjoittajakerhoon tai shakkikerhoon. Suosin enemmän sivistystä, taidetta ja kulttuuria kuin urheiluharrastuksia.
Ja siinä ei ole mitään että kyse on lapsen eikä sinun harrastuksesta ja ajanvietosta?
Olen eri, mutta eikös tässä juuri ollut kysymys siitä, että mitä itse toivoisi lapsensa valitsevan.
Jaa no jos tuolta kantilta katotaan: omat lapset ovat harrastaneet jääkiekko, futista, telinevoimistelua ja korista. Koris oli niistä eniten mun mieleen: kaikki pelit kuivassa ja lämpimässä hallissa, hyvääs valaistuksessa. Joku Laaksolahden peltijäähalli marraskuussa... yöh. Tai futispeli lokakuussa ulkokentällä.. yöh yöh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa no jos tuolta kantilta katotaan: omat lapset ovat harrastaneet jääkiekko, futista, telinevoimistelua ja korista. Koris oli niistä eniten mun mieleen: kaikki pelit kuivassa ja lämpimässä hallissa, hyvääs valaistuksessa. Joku Laaksolahden peltijäähalli marraskuussa... yöh. Tai futispeli lokakuussa ulkokentällä.. yö
Tuosta näkökulmasta kyllä musiikkiopisto on kaikkein mukavin. Siellä ei hiki haise.
Miksi kysyt, antaisit ? Lapset voivat harrastaa monia asioita, kokeilla mielenkiinnosta. Musiikki, soittaminen omin instrumentein ja musiikin opiskelu antavat sisältöä elämään.
Kun mä olin lapsi 90 luvulla, kouluun mentiin fillarilla (15km) ihan vaan siksi kun se oli kivaa, huonolla kelillä bussilla, pysäkillekin oli 4km matkaa aamuin illoin.
Siinä sai ihan riittävästi liikuntaa, kun vielä iltaisin hakkasit halkoja ja teit muita maatilan töitä.
M42
Meillä ekaluokkalainen kävi kesällä yleisurheilukoulussa. Jatkuisi kohta sisätreeneillä, mutta eipä tuo ole vielä sanonut juuta eikä jaata. Noista 3-v kaksosista tulee varmaan painijoita, sen verran paljon ne on toistensa kimpussa.
Itse itseäni lainaten, tässä maailmantilanteessa joku itsepuolustuslaji olisi myös hyvä.