Miksi ihmisten ilkeys tuntuu vain lisäänytvän?
Nykyään haukutaan ja ilkeillään somessa, selän takana ja kasvotusten. Miksi? Eikö ihmiset ymmärrä että tällaisella käytöksellä on negatiivisia vaikutuksia yksilöön, yhteisöön ja lopulta koko yhteiskuntaan? :(
Kommentit (38)
siis oletteko te todella noin tyhmiä? Aina on muita kiusattu varsinkin korpikylissä, taidatte itse olla niitä kiusaajia, maalaisjuntit.
Sananvapaus. Ja se, että rehellisyys on nykyisin parempi kuin käytöstavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kun eilen luin tuon huutamisketjun niin kyllä oli jopa sairasta jeesustelua koko ketju täynnä. Leijonakin karjuu, aiheuttaako se kriisiterapiaa jollekin?
Varmaan vaikeaa elää ihmisten maailmassa, kun uskoo olevansa villieläin, joka ei voi tekemisilleen mitään.
Ota koppi pointista.
No kerro, mikä se pointti oli. Kuulosti siltä, että olisit verrannut ihmisen karjumista leijonan karjumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kun eilen luin tuon huutamisketjun niin kyllä oli jopa sairasta jeesustelua koko ketju täynnä. Leijonakin karjuu, aiheuttaako se kriisiterapiaa jollekin?
Varmaan vaikeaa elää ihmisten maailmassa, kun uskoo olevansa villieläin, joka ei voi tekemisilleen mitään.
Ota koppi pointista.
No kerro, mikä se pointti oli. Kuulosti siltä, että olisit verrannut ihmisen karjumista leijonan karjumiseen.
Nisäkkäitä molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota koppi pointista.
Nisäkkäitä molemmat.
No silloinhan minä otin kopin pointistasi.
Vierailija kirjoitti:
siis oletteko te todella noin tyhmiä? Aina on muita kiusattu varsinkin korpikylissä, taidatte itse olla niitä kiusaajia, maalaisjuntit.
Minusta ennen työpaikoissa oli sellainen yhteenkuuluvuuden tunne. Enää ei ole. Nykyisin ilmapiiri on kuin jostain tosi-tv selviytyjät -sarjasta. Ihan pk-seudulla olen asunut.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Ammatinvapaus. Kaikilla on oikeus valita ammattinsa. Ei ole mikään pakko eikä velvollisuus olla ammatiltaan poliitikko tai valtion virkamies.
Kaikilla on oikeus myös kotirauhaan ja tietynlaiseen yksityisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ennen työpaikoissa oli sellainen yhteenkuuluvuuden tunne. Enää ei ole. Nykyisin ilmapiiri on kuin jostain tosi-tv selviytyjät -sarjasta. Ihan pk-seudulla olen asunut.
Olen havainnut saman. Kilpaillaan työtehtävistä, palkoista, suosiosta ja esihenkilöiden arvostuksesta. Ei ole samanlaista ryhmähenkeä kuin aiemmin on ollut. Tietty olen aiemminkin havainnut kiusaamista etenkin vanhojen vs uusien työntekijöiden kesken. Usein vanhempi nokittelee nuorempaansa kaikessa. Onneksi kaikissa työpaikoissa ei ole ollut vastaavaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se ei ole varsinaisesti lisääntynyt, vaan some tekee sen näkyväksi ja tekee siitä raadollisempaa. Kyllä ennenkin juoruttiin ja maaseudullakin tiedettiin jokaisen elämän käänne koko kylän voimin. Ihmisiä arvosteltiin niin rajusti, että moni vähemmistöön kuuluva pysyi koko ikänsä kaapissa ja rasismi oli yleisesti jopa hyväksyttyä.
Hyvä näkökulma. On totta ettei ilkeily ollut niin näkyvää aikaa ennen sosiaalista mediaa eikä sitä samalla tavalla nostettu tapetille. On hienoa, että ihminen saa nykyään olla entistä enemmän oma itsensä. Ihmettelen kuitenkin, miksi edelleen ilkeillään ja kohdellaan muita ihmisiä niin rumasti. Eikö historia ole opettanut mitään?
Ap
En minäkään tätä millään muotoa ymmärrä. En nimellä tai anonyyminä, netissä tai kasvotusten. En tiedä mitä ihmiset saavat siitä, kun loukkaavat muita. Jotain paremmuuden tunnetta tai draamaan omaan elämään? En myöskään ymmärrä miksi ilkeilyä tehdään sananvapauden turvin. Kyllä normaali ihminen osaa esittää eriävän mielipiteensä ilman solvauksia. Mutta kuten tässä on lähivuosina nähty muutenkin, historia tosiaan toistaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
tämä ja ihan samalla tavalla myös isoissa kaupungeissa
Kun paskaan käytökseen ei puututa, sille annetaan hiljainen hyväksyntä.
Mitä luulet, että tapahtuu kun toinen yrittää ja toinen ei, ja kuitenkin yrittämätön vaatii samaa kuin ihminen joka yrittää?
Olin sairaalassa ja viereinen potilas haukkui ruoan ja sitten hoidon. Ja sitten hän sanoi, että taksikuski saa kuulla kunniansa jos myöhästyy minuutinkaan.
Eli kun oli sairas, niin katsoi oikeudekseen purkaa huonoa oloaan ja tuultaan täysin syyttömiin ihmisiin!
Eli jos ei löydä muuta keinoa purkaa huonoa oloaan voikin sitten oksentaa kaikkea vaikkapa verkossa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän kaikella plumeruulilla yritetään peittää ja hallita ihmisten käytöstä sitä enemmän se luo vastareaktioita. Se on kuin pontikankeitto kieltolain aikana.
Osa ihmisistä ei ymmärrä täysin miten heitä kusetetaan ja vedätellään mm ohjailevalla mediapaskalla ja purkavat turhautumistaan diffuusilla aggressiivisuudella.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Raatorehellisyys voi tietyissä tilanteessa olla välttämätöntä viestin perillemenoon vrt jauhosuinen loputon sanojen polisointi. Jälkimmäinen palvelee ketkujen tarkoitusperiä.
Asiat voivat olla kuulijalle epämieluisia mutta juuri siksi niitä ei saa naamioida huonoksi käytökseksi tai muuksi sumuttamiseksi tyyliin sanansaattajan luonnemurha, johon meidän haluttaisiin turtuvan. Meidän haluttaisiin hyväksyvän ns väärinsanovien tai ajattelevien vaientamista milloin milläkin tekosyyllä. Pelottavia aikoja elämme.
Uskokaa tai älkää että k-piikki vaikuttaa aivoihin ja siten myös käytökseen. Oletteko huomanneet että ns koronapandemian ja rokotusten jälkeen nämä käytöshäiriöt lisääntyivät.
Jotkut ovat kiukkuisia koska tajusivat vedätyksen liian myöhään ja katuvat ottamiaan 💉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen havainnut saman. Kilpaillaan työtehtävistä, palkoista, suosiosta ja esihenkilöiden arvostuksesta. Ei ole samanlaista ryhmähenkeä kuin aiemmin on ollut. Tietty olen aiemminkin havainnut kiusaamista etenkin vanhojen vs uusien työntekijöiden kesken. Usein vanhempi nokittelee nuorempaansa kaikessa. Onneksi kaikissa työpaikoissa ei ole ollut vastaavaa.
Ap
Vanhat katkerat purkaa pahaa oloaan nuorempiin.
Hyvä näkökulma. On totta ettei ilkeily ollut niin näkyvää aikaa ennen sosiaalista mediaa eikä sitä samalla tavalla nostettu tapetille. On hienoa, että ihminen saa nykyään olla entistä enemmän oma itsensä. Ihmettelen kuitenkin, miksi edelleen ilkeillään ja kohdellaan muita ihmisiä niin rumasti. Eikö historia ole opettanut mitään?
Ap