Kun sinua luullaan oikeasti ikäistäsi nuoremmaksi.
Olen siis pienikokoinen ja nuoren näköinen. Minua on aina luultu poikkeuksetta vähintään 5v nuoremmaksi kuin olenkaan. Ei kivalla tavalla, vaan niin että se on aiheuttanut noloja hetkiä ja ihmettelyä. Ihmiset pyytelevät aina hädissään anteeksi kun oikea ikäni tulee ilmi.
Nyt kun alan olla melkein 30v tämä tilanne on onneksi korjaantunut. Tuntuu etten elänyt parikymppisen elämää ollenkaan, kun en ollut ikinä se 20-jotain-vuotias, vaan aina se "siis et ookkaan lukiossa?". Ärsyttävää.
Kommentit (75)
On ollut sama ongelma. Ei minusta kivaa.
Olen itsekin nuoremman näköinen. Siitä oli harmia nuorempana. Nyt ei niinkään.
Naiset eivät lähestyneet, koska näytin liian nuorelta. Vanhemapana +40v. en ole enää nuorukaisen näköinen, mutta nuoren näköinen kuitenkin ja se viehättää naisia.
On se nuorilla vähän sääli kun näyttää koululaiselta vaikka olis jo täysikäinen.
Alkossa kysyttiin vikan kerran papereita, kun olin 43. Nyt ei enää kysytä!
Vierailija kirjoitti:
On se nuorilla vähän sääli kun näyttää koululaiselta vaikka olis jo täysikäinen.
Se on ärsyttävää. Ja kun on maksanut jo ties kuinka paljon veroja tähän maahan ja elänyt aikuisen elämää, niin ei paljon mielialaa nostata, että joku luulee sinua koulupojaksi/tytöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ärsyttävää. Ja kun on maksanut jo ties kuinka paljon veroja tähän maahan ja elänyt aikuisen elämää, niin ei paljon mielialaa nostata, että joku luulee sinua koulupojaksi/tytöksi.
Jotkut miehet pitävät tuollaisista naisista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo verot tähän liittyy? Sitä paitsi olet ollut saajapuolella, ellei sulla ole todella iso palkka.
Meillä on töissä näitä "lapsia" onhan se vähän hassua kun näyttävät nuoremmilta jopa kuin omat lapset (nuoret aikuiset). Ei varmaan oo kivaa ymmärrän, koska heille puhuu vähän niin kuin he olisivat lapsia.
Nuorena se oli inhottavaa. Monesti kohdeltiin huonosti kun luultiin nuoremmaksi. Papereita kysyttiin viimeisen kerran kun olin 42v. Nyt viiskymppisenä näytän ikäiseltäni.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena se oli inhottavaa. Monesti kohdeltiin huonosti kun luultiin nuoremmaksi. Papereita kysyttiin viimeisen kerran kun olin 42v. Nyt viiskymppisenä näytän ikäiseltäni.
Vanhenitko kerralla vai pikkuhiljaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhenitko kerralla vai pikkuhiljaa?
Vaihdevuodet tais nopeuttaa rupsahdusta. Iho ei ole enää kiinteä. En voi käyttää hormonikorvaushoitoa.
Näytin kolmekymppisenä parikymppiseltä. Oli vaikea päästä esim. yökerhoihin sisään, jos mukana ei sattunut olemaan henkkareita.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä näitä "lapsia" onhan se vähän hassua kun näyttävät nuoremmilta jopa kuin omat lapset (nuoret aikuiset). Ei varmaan oo kivaa ymmärrän, koska heille puhuu vähän niin kuin he olisivat lapsia.
No tämä just. Tuntuu, ettei oikein oteta tosissaan.
Ollut samaa ilmiötä, mutta olen ottanut tämän aina huumorilla. Ikä korjaa kyllä tämänkin pulman 100%:lla varmuudella.
Mä olen 48-vuotias. Tuntematon ihminen luuli mua kolmekymppiseksi, kolmevitoseksi korkeintaan. Ihan silmin nähden hämmästyi ja meni suorastaan vaikeaksi, kun korjasin nauraen ikäni. Uskon, että ihan oikeasti arvioi väärin ikäni, ei ollut sellainen tilanne, että hänellä olisi ollut syytä imarrella tms.
Mulla ei ole nuorelta näyttämiseen muita konsteja kuin se, että en tupakoi. Rööki vanhentaa ihan älyttömästi keski-ikäisiä, näkee harmaasta ja veltosta naamasta kuka polttaa. Olen myös kurvikas ja se rasvahan näkyy myös pyöreissä, ihan näteissä kasvoissani. Hoikilla ihmisillä rypyt ja juonteet näkyvät helpommin.
Kun olin 15 - 16 ei papereita kysytty kun ostin kaljaa tai tupakkaa mutta viimeksi kysyttiin paperit yhden oluen takia kun olin 43. Oliskoha pitäny ostaa korillinen
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 48-vuotias. Tuntematon ihminen luuli mua kolmekymppiseksi, kolmevitoseksi korkeintaan. Ihan silmin nähden hämmästyi ja meni suorastaan vaikeaksi, kun korjasin nauraen ikäni. Uskon, että ihan oikeasti arvioi väärin ikäni, ei ollut sellainen tilanne, että hänellä olisi ollut syytä imarrella tms.
Mulla ei ole nuorelta näyttämiseen muita konsteja kuin se, että en tupakoi. Rööki vanhentaa ihan älyttömästi keski-ikäisiä, näkee harmaasta ja veltosta naamasta kuka polttaa. Olen myös kurvikas ja se rasvahan näkyy myös pyöreissä, ihan näteissä kasvoissani. Hoikilla ihmisillä rypyt ja juonteet näkyvät helpommin.
Mies 48v ja luullaan usein 10 vuotta nuoremmaksi. Olen hoikka mutta ollut aina ikäistäni nuoremman näköinen. En elä terveellisesti enkä liiku tarpeeksi mutta geenit ja kasvonpiirteet ovat auttaneet. Ehkä myös olemukseni. En ajattele koskaan ikääni vaan elän kuten haluan.
Mitä keskustelua nyt haluat tästä.