Jos mies korottaa ääntään pelottavasti
Niin tuleeko sinulle silloin mieleen, että hän saattaa tappaa?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miehestä. Huutava nainenkin on kyllä pelottava. En ymmärrä miksi pitää huutaa, paremmin sen pointin saa perille puhumalla... Ehkä ovat jotenkin jälkeenjääneitä?
Samaa olen ihmetellyt. Huutamallahan saa vain vastaanottajan sulkemaan korvansa varsinaiselta asialta ja pitämään mölyäjää imbesillinä.
Mitä tällaisella saavutetaan?
Nykyään? Paikka hallituksessa. Imbesillit ovat tuon nyt huomanneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mutta huutava mies on vastenmielinen. Eräänlaista väkivaltaa tuokin.
Ääniaallot fyysisesti kaatavat sinut kumoon? :D
Melkein. Kuten täällä on todettu, ne aiheuttavat välittömän stressireaktion. Tulee sellainen fight or flight -tilanne.
Ei se väkivaltaa ole. Jo se, että puhut siitä väkivaltana, tekee koko sanasta turhan. Ja loukkaat (sekä väheksyt) niitä, jotka ovat kokeneet oikeaa väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei. Hykertelen hiljaa mielessäni että olen jo voiton puolellea: mies on menettänyt malttinsa ja minulla se vain pokka pitää.
Mitä sinä siinä voitat, että miehesi on imbesilli?
Aikaisen haudan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itse huutaa miehelle pitää myös kestää mieheltä huuta itseä kohtaan. Ei naisilla ole mitään yksinoikeutta huutaa ja olla kauhea miestä kohtaan
En ole huutanut kenellekään miehelle enkä naiselle.
Mikä sinua oikein vaivaa?
Olet siis koko maailman ainoa ihminen, joka ei ole ikinä huutanut kenellekään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun harvoin suuttuva ihminen suuttuu, silloin on oksat pois ja osa latvaakin. Muistakaa tämä, te jotka pidätte puolisoanne vässykkänä joka sietää mitä tahansa. Kynnys on olemassa, ja kun se ylittyy - silloin herra varjele.
Ei tässä puhuta mistään harvoin suuttuvista ihmisistä, vaan ihmisistä, jotka luulevat, että voivat ristiriitatilanteissa ohittaa neuvottelut huutamalla. He yrittävät huutaa oman kantansa läpi. Ja niinhän se ei mene.
Ja todisteena tästä yrität ohittaa muut kommentit huutamalla kantasi läpi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin se on väkivaltaa. Kaikkihan tänä päivänä on, jos se aiheuttaa mitään muuta kuin positiivisen tunnereaktion.
Tämä ihmetyttää. Inistään jostakin huutamisesta. Entä jos huutaa jollekin kadulla kun se meinaa jäädä auton alle, joutuuko se henkilö siitäkin huutamisesta johonkin kriisiterapiaan?!
Ei, vaan saa pahoinpitelystä tuomion...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin se on väkivaltaa. Kaikkihan tänä päivänä on, jos se aiheuttaa mitään muuta kuin positiivisen tunnereaktion.
Tämä ihmetyttää. Inistään jostakin huutamisesta. Entä jos huutaa jollekin kadulla kun se meinaa jäädä auton alle, joutuuko se henkilö siitäkin huutamisesta johonkin kriisiterapiaan?!
Ihanko oikeasti?
Kuule nyt sinun kannattaa miettiä, että puhutaanko tässä sellaisista tilanteista vaiko ei?🤔
Voi hellanlettas, kun on herkkää porukkaa. Ei ihme, että jumitatte täällä. Parempi pysyä koko loppuelämä siellä omassa sängyssä, ettei vahingossakaan tule paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä nyky-aikaa. Jos kumppanini korottaa äänensä tai huutaa mulle kerran vuodessa niin ei kyllä haittaa yhtään. Ja varmaan pohdin onko sillä joku syy siihen ja menen katsomaan itseäni peilistä.
Niin varmasti. Mutta sinulla on sellainen elämä.
Ja sinulta se puuttuu kokonaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus näkee kun nainen raivoaa julkisella paikalla miehelleen. Eikö heitä hävetä yhtään? En muista ikinä nähneeni miehen huutavan naiselle julkisesti.
Kyllä sitä miestä varmaan hävettää. Ja näitä kyllä tapahtuu molemmin puolin.
No ei oikeastaan. En itsekään ole nähnyt yhdenkään miehen huutavan puolisolleen julkisesti. Toisin päin varsin usein. Kävisit joskus ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisistä on tullut aika herkkänahkaisia jos ei huutamistakaan kestä. Ennen oli tapana että lapset kasvatettiin huutamalla. Liekkö äänetön chattikulttuuri muuttanut suhtautumista äänen korottamiseen.
Huutamisen vaikutuksista lapsille on tutkimuksia. Aina on ollut hyviä perheitä ja kasvattajia, myös ennen oli paljon rauhallisia ja lempeitä vanhempia.
Sinä olet ehkä itse vain sellaisesta perheestä ja ympäristöstä.
Söpöä että yrität manipuloida ihmisiä noin räikeästi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei. Hykertelen hiljaa mielessäni että olen jo voiton puolellea: mies on menettänyt malttinsa ja minulla se vain pokka pitää.
Mitä sinä siinä voitat, että miehesi on imbesilli?
Väitinkö voittavani jotakin? En. Annan miehen vain olla idiootti ihan kaikessa rauhassa.
Aha. Eli kyse onkin vain valittamisesta. Valittamisen iloksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On taas kyllä niin härskiä jeesustelua ketju täynnä. Kukaan ei koskaan kiihdy mistään, eikä varsinkaan niin, että sitä voisi ulkopuolinen jotenkin havainnoida. Suhteet päättyy siltä seisomalta, jos desibelit nousee ja mitä kaikkea hölynpölyä täällä onkaan paasattu monta kymmentä viestiä jo :D
Joillakin on itsehillintää, joillakin selvästi ei.
Joillakin on tapoja, joillain ei. Esimerkiksi hyviin tapoihin ei kuulu jatkuva ulina tyhjästä. Tai se että väittää huutamista väkivallaksi
Joku nyt on herännyt äksypäällä selvästi. Menisit takaisin nukkumaan tai juo nyt edes kahvisi. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaan huutavista tulee mieleen hieman matalampi älykkyys ja kyvyttömyys ratkaista ongelmia. Samoin niistä, jotka ovat heti uhkaamassa väkivallalla.
Juuri tämä. Että normaalit elämän pikku vastamäet ovat heille jotenkin aivan ylitsekäymättömän haastavia tilanteita. Flipperi tilttaa.
Hienoa! Tuosta nimittäin tulee mieleen jokaikinen vastaan tullut naispuolinen ihminen...jatkuvasti huutaa jostain. Varmasti aika pieni äo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...sanoo vain aivoton pää punaisena mölyäjä...
Teille pitäisi olla joku oma maa jossa saisitte kiekua toisillenne.
Ohimennen, oma asenteeni oli aikoinaan samanlainen kuin sinulla. Sitten tulin teini-ikään ja se meni ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kuvittelee voittaneensa jotain jos saa vähä-älyisen huutamaan niin sitten ei kyllä itsekään mikään penaalin terävin ole.
Useimmat täällä ulisevista putosivat siitä penaalista jo kauan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Joku nyt on herännyt äksypäällä selvästi. Menisit takaisin nukkumaan tai juo nyt edes kahvisi. :D
Oletko töihin ajatellut mennä? Et? Ok. Jatka vaan ulinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutava aikuinen on jotenkin epävakaa tai hänellä pahat kivut.
Kaikki naiset huutavat
Liikut jossain wt-piireissä jos nuin kuvittelet. Sieltä löytyy mahdollista päästä pois jos on fiksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääniaallot fyysisesti kaatavat sinut kumoon? :D
Melkein. Kuten täällä on todettu, ne aiheuttavat välittömän stressireaktion. Tulee sellainen fight or flight -tilanne.
Ei se väkivaltaa ole. Jo se, että puhut siitä väkivaltana, tekee koko sanasta turhan. Ja loukkaat (sekä väheksyt) niitä, jotka ovat kokeneet oikeaa väkivaltaa.
Kyllä se on väkivaltaa. Henkistä sellaista, miksi väheksyt sitä? Se, että joku kokee fyysistä väkivaltaa ei ole lupa käyttää henkistä väkivaltaa. Yksi paha ei tee toisesta pahasta parempaa.
Huutaminen ei ole hyväksyttävää keneltäkään.
Opiskeluaikana oli tosi outoa, kun ryhmätöissä olin erimieltä jostakin ihan mitättömästä asiasta ja puhuin ihan normaalilla äänellä, niin naisopiskelijat kokivat sen hyökkäävänä käytöksenä ja huutamisena. tuntuu siltä, että monetkaan eivät kestä minkäänlaista kritiikkiä tai eriävää mielipidettä.