Kysymys niille, jotka vilpittömästi uskovat "väestönvaihtoon":
Miksette tee mitään konkreettisia toimenpiteitä sen eteen, että tänne sitten syntyisi ihan kantasuomalaisten toimesta lisää lapsia?
Netissä asian manailu ei fyysistä todellisuutta muuta miksikään.
Kommentit (146)
Tulkaahan tutustumaan tänne Vantaalle. Täällä on niin " monikulttuurista" että oksat pois. Wolt-kuskit kaahailee sähkömopoilla pitkin jalkakäytäviä ja muuta en jaksa ja uskalla edes kirjoitellakaan. Tämä ollut kehityssuunta noin 15 vuotta ja vauhti vaan kiihtyy, niinkuin yhdessä laulussa.
Sitä olen ihmetellyt, että keille täällä rakennetaan hienoja puitteita, kävelykatuja, puistoje jne. Sitten kun ratikka aloittaa, siitöä se vasta riemu repeää. Pääsee Mellunmäestä rennosti kiskoja pitkin vaikka minne....
Me olemme muuttamassa toiseen kaupunkiin heti kun eläkeikä noin 1 vuoden kuluttua koittaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt sekoitetaan suloisesti kaksi aivan eri asiaa. Toinen on tämä teoria, jossa kai uskotaan että joku taho tarkoituksella pyrkii vaihtamaan väestön. En ole tähän perehtynyt, mutta jos tällaiseen tarkoituksellisuuteen haluaa uskoa, niin itse ajattelisin että siinä olisi silloin takana muslimien ajatus vallata Eurooppa. Toki en pysty ymmärtämään mikä heillä olisi end game, koska eiväthän he itse pysty tekemään niitä kaikkia töitä, mitä nykyaikaisen yhteiskunnan pyörittäminen vaatii. Enkä myöskään jaksa uskoa, että he haaveilisivat paluusta sellaiseen elämään, mitä ovat kotimaassaan eläneet, muutenhan he olisivat jääneet sinne.
Toinen asia on se, mikä nähdään tilastoista. Tilastoista on nähtävissä, että suomalaisten syntyvyys on paljon pienempi kuin muualta tulleiden. Ja helposti voidaan laskea, että jos tämä homma jatkuu samaan malliin, niin ennen pitkää suomalaiset ovat vähemmistö omassa maassaan. Tämä on se keh
Väestönvaihto terminä/ilmaisuna tarkoittaa nimenomaan ensimmäistä vaihtoehtoa, sitä, että joku taho tai jotkin tahot tarkoituksellisesti pyrkivät muuttamaan väestön rakennetta toisenlaiseksi.
Luonnolliset muutokset liittyen muuttoliikkeeseen ja syntyvyteen eivät ole väestönvaihtoa, vaan muutoksia väestörakenteessa, väestön demografiassa.
Eli jos tarkoittaa jälkimmäistä, ei pitäisi puhua ensimmäisestä. Puhuisi edes väestön vaihtumisesta, sekin olisi jo parempi ilmaisu kuin väestönvaihto, joka ihan selvästi viittaa aktiiviseen toimijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maan valtaa ne, jotka eivät itse saa päättää lisääntymisestään. Koska luuletko, että suomalaiset haluaisivat +5 lasta, jos saavat valita?
Itse käytän päätäntävaltaani ja olen lisääntymättä. Siskoni lapsia autan ja tuen, mutta eipä hän tai minä pärjätä lisääntymisen kilpajuoksussa naiselle, jolla ei ole vaihtoehtona muuta kuin pukata lapsea lapsen perään osana isin "pikkuhaaremia". Toki surullista tietää, että lapsien koululuokasta/eskarissa tulee olemaan 30-50 prosenttia muu maalaisia, jotka noudattavat ensisijaisesti jotain muuta lakia kuin Suomen lakia.
Minkä maan laista puhut? Valtaosa 71232 muuttajasta viime vuonna oli Ukrainan, Viron ja Venäjän kansalaisia.
Viime vuonna esim. Irakista tuli alle 1200 muuttajaa.
Mikä oli tulleiden irakilaisten määrä pari vuotta sitten? Entä kolme vuotta sitten? Te vassarit aina jaatte ajankulun vuoden lohkoihin. Heti kun vuosi on ohi, tilanne nollautuu ja kaikki alkaa alusta. Sitten todistelette, että viime vuonna tuli näin ja näin vähän ihmisiä, ettekä muista niitä kolmeakymmentä aikaisempaa vuotta.
Tottakai teen oman osani eli perustin perheen ja äänestän puolueita, jotka eivät kannata holtitonta maahanmuuttoa.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei haluta puhua itse asiasta ja sen ongelmista niin tarraudutaan kiinni termeihin ja sanoihin.
Eihän suomessa ole enää sananvapautta vaikka totta puhuttaisiinkin.
Suomeen ei vaan mahdu enempää ihmisiä, ei satojatuhansia saati miljoonia. Suomen ja suomalaisuuden ominaispiirteenä on luonto, metsät, hiljaisuus ja rauhallisuus, kylät ja pikkukaupungit ja harvaan asutut sekä asumattomatkin seudut. Ei tätä maata voi täyttää ihmisillä, vaikka kuinka "hyvinvointi"yhteiskunta tai talouskasvu tarvitsisi aina vaan kasvavan väestön. Ikuisen kasvun tarve on pyramidihuijauksen merkki. Pitäisi pärjätä vähemmällä väkimäärällä. Jos suomalaisten määrä vähenee niin sen pitää antaa vähentyä, tai sitten pitää tehdä poliittisia kannustimia suomalaisten syntyvyyden lisäämiseksi. Ulkomaisten tänne tuleminen ei ratkaise niitä ongelmia, vaan jopa pahentaa koska se luo lisää turvattomuutta. Ja niitä oikeita "kansainvälisiä huippuosaajia" on tulijoista ehkä joku promille, ei mikään merkittävä osa, ja heillä ei pitäisi olla vaikeuksia kotoutua ja oppia kieli ja kulttuuri niin halutessaan. Suomalaiset työpaikat pitäisi kuitenkin ensin täyttää suomalaisilla työntekijöillä, joita on nyt työttömänä taas ennätysmäärä, myös korkeakoulutettuja kotimaisia osaajia. Muissa maissa yritykset perehdyttävät ja jatkokouluttavat niitä osaajia omiin tarpeisiinsa, ja maksavat osaajille siitä hyvästä hyvää palkkaakin. Suomessa yritykset haluavat kaiken valmiina, vaikka sitten ulkomsilta. Palkka ja sen ostovoima on kuitenkin surkea oikeille kv osaajille. Ja yhteiskunnan tarjoamat sosiaaliedut toistaiseksi hyvät. Miksei suomalainen kelpaa Suomelle?
Minulla ei ole kohtua.
T. Heikki
Suome voisi alkaa hallitusti ja suunnitellusti muuttaa 4-miljoonaiseksi kansaksi, siis kantasuomalaisia.
Ei kasvu ole itsetarkoitus.
Koko maailma menee ohi, koska sosialistenen politiikka ei kannusta mihinkään. Tai kannustaa se tekemään sen minimin. Tasa-arvo on hyvä asia, mutta kun samalla paperilla saa saman palkan, niin palkka maksetaan silloin paperista, ei työstä, siinä tasa-arvo meni ja tuhosi tämän yhteiskunnan.
"Suomeen ei vaan mahdu enempää ihmisiä"
Jos jonnekin mahtuu niin Suomeen.
Vain Islannissa on vähemmän populaa per km2.
Jos Suomen infraa halutaan pitää pystyssä nykypopulalla niin on turha kitistä korkeista veroista.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt 2 lasta. Enempää en voi saada. Enkä haluaisikaan että lastenlapseni kasvaisivat muslimimaassa. Jos katsoo Eurooppaa, pitää olla tyhmä jos ei näe mitään eroa 30 vuoden takaiseen. Siis todella tyhmä.
No tuolla asenteella, että "ei tehdä lapsia muslimimaahan" tästä nimenomaan TULEE muslimimaa.
Nyt suomalaisten täytyisi löytää tulevaisuuden ja itseluottamus siihen, että ME määräämme täällä.
En usko salaliittoteoriaan nimeltä väestönvaihto.
Väestön vaihtuminen ei kuitenkaan ole mikään uskon asia. Se on ihan tilastollinen fakta viimeisen parinkymmenen vuoden ajalta. Aivan samalla lailla mitä ilmastonmuutos.
Tietenkään nämä asiat eivät näy joka paikassa. Mutta mikäli asut esim. Itä-Helsingissä, niin asian on sinulle päivän selvä. Siellä väestön muutoksen näkee selvästi. Aivan samoin ilmastonmuutoksen kanssa, sillä mikäli asut esim. alpeilla, on muutos sinulle viimeisen 20 vuoden aikana ollut silmiinpistävä.
Ai niin, jäi vielä aikaisemmasta viestistä pois, että lapsia olen tehnyt Suomeen kolme.
Väestö vaihtuu vääjäämättä, koska missään vaiheessa tuskin sanotaan, että enää ei yhtään maahanmuuttajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt 2 lasta. Enempää en voi saada. Enkä haluaisikaan että lastenlapseni kasvaisivat muslimimaassa. Jos katsoo Eurooppaa, pitää olla tyhmä jos ei näe mitään eroa 30 vuoden takaiseen. Siis todella tyhmä.
No tuolla asenteella, että "ei tehdä lapsia muslimimaahan" tästä nimenomaan TULEE muslimimaa.
Nyt suomalaisten täytyisi löytää tulevaisuuden ja itseluottamus siihen, että ME määräämme täällä.
Ei meistä vaan ole tuohon..Mielummin lähdetään karkuun ja kauhistellaan palstoilla.
Suomalainen sisu on poissa.
Kulttuurissa pikku ero. Meidän vapaat Naiset menevät töihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomen infraa halutaan pitää pystyssä nykypopulalla niin on turha kitistä korkeista veroista.
Ei mahdu. Meillä on pitkät turvavälit.
Vierailija kirjoitti:
Tupaten täysi "Suomi" ei olisi enää Suomi.
Toki ehkä silloin suomalaisetkin saisivat alkuperäiskansan aseman kun olisivat "vihdoin" vähemmistöä. Paitsi silloin alkuperäiskansoista ja niiden oikeuksista tuskin enää piitattaisiin.