Tässä taloustilanteessa hallitus päättää nostaa eduskuntapalkkioita
Onko tämän jonkun mielestä mitenkään ok?
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Ei, hallitus ei päätä kansanedustajien palkoista.
Sen päätöksen tekee eduskunnan palkkiotoimikunta, jossa on mukana kaikki puolueet, myös oppositio.
Onko tosiaan kaikki? Nimettynä on kolme henkilöä, ei muita toimikunnan jäseniä. Kysyin tuolla aiemmin heidän puoluetaustastaan, mutta kukaan ei ole siihen tiennyt vastausta tai ainakaan kommentoinut asiaa. Kerrohan sinä, kun tiedät asiasta.
Olen aina ollut sitä mieltä, että kansanedustajien palkkiot tulisi kolminkertaistaa. Avustajilleen tulisi säätää vähimmäiskoulutusvaatimukset ja vähintään tuplata palkat. Edustajiksi pyrkisi mitä oletettavimmin enemmän ihmisiä, joilla olisi aitoa asiantuntemusta tehtävään eikä tarvitsisi tyytyä näihin nykyisiin napinpainajiin, jotka tekevät kuten puoluetoimisto ja ryhmyri määräävät.
Näin toimimalla saataisiin todennäköisesti paljon laadukkaampaa lainsäädäntöä kuin nykyään eikä menonlisäys olisi budjetissa edes kovin kummoinen pyöristysvirhe. Kaikki voittaisivat, paitsi nykyiset turhimukset.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut sitä mieltä, että kansanedustajien palkkiot tulisi kolminkertaistaa. Avustajilleen tulisi säätää vähimmäiskoulutusvaatimukset ja vähintään tuplata palkat. Edustajiksi pyrkisi mitä oletettavimmin enemmän ihmisiä, joilla olisi aitoa asiantuntemusta tehtävään eikä tarvitsisi tyytyä näihin nykyisiin napinpainajiin, jotka tekevät kuten puoluetoimisto ja ryhmyri määräävät.
Näin toimimalla saataisiin todennäköisesti paljon laadukkaampaa lainsäädäntöä kuin nykyään eikä menonlisäys olisi budjetissa edes kovin kummoinen pyöristysvirhe. Kaikki voittaisivat, paitsi nykyiset turhimukset.
Lapsellista kuvitella että tuollainen toimisi käytännössä.
Yksikään ministeri tai kansanedustaja ei tee 7000-18000 € edestä töitä!! aMiksi heille maksetaan noin älyttömiä palkkoja ja miten edes on mahdollista että itse päättävät palkoistaan???
Yritysmaailmassa tuohon palkkaan päästäkseen joutuu oikeasti tekemään 11kk vuodessa töitä, näyttämään joka kuukausi että on saavuttanut tavoitteen ja tavoite nousee joka vuosi! Tyhjästä ei kukaan saa palkkaa
Miten AP ei edes sitä tiedä, että hallitus ei päätä eduskunnan palkkioista?
Edes tämän päätöksen järjettömyyttä ei urpo Orpo osannut ajatella. Mokomakin saapas.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä.
Kyllä minä haluan, että minun kansanedustajalle maksetaan kunnon palkkaa.
Halvalla harvoin saa hyvää.
Sinne tulee sellainen edustaja kuin itse äänestät
Hyvä.
Kyllä minä haluan, että minun kansanedustajalle maksetaan kunnon palkkaa.
Halvalla harvoin saa hyvää.