Onko muita, joita häiritsee entinen puoliso samalla paikkakunnalla?
Mies jätti minut todella tylysti viime kesänä. Ei edes tavaroitaan ole hakenut (emme asuneet yhdessä) Emme ole missään puheväleissä, eli sanaakaan ei ole vaihdettu sen jälkeen kun tämä löi oven takanaan kiinni. Tämä on kohtuu pieni paikkakunta ja miehen työpaikka on turhan lähellä asuinaluettani. Minua todella ahdistaa ajatus törmätä häneen. En tiedä miten reakoisin, ja kaupassa vaikka ei viitsisi alkaa huutamaankaan. Vai alkaisinko itkemään, en tiedä koska en ole nähnyt häntä viime kesäkuun alun jälkeen. Muuttamaankaan en ala, minulla on ihana työpaikka tällä paikkakunnalla. Olen joutunut rajoittamaan liikkumisiani tiettyinä kelloaikoina ja tiettyyn osaa kaupunkia en mene enää ollenkaan. Tuntuu tod.ahdistavalta elää näin.
Kommentit (15)
Mikä entinen puoliso se on jos ette asuneet yhdessäkään? Vähän liian suuri painoarvo? Heitä kamat mäkeen, nosta pääsi ja jatka elämääsi!
Voisin sulle kertoa juttuja, mutta enpä kerro. Kyllä minua kerran tympäsi, kun ex mies käveli tahallaan päin niin, että jos ei olisi väistänyt, olisi törmätty. Toinen ex mies näkyi joskus samassa kaupassa, niin menin hyllyjen taakse piiloon, kun en halunnut nähdä sitä.
Taitaa olla vähän pienemmän paikkakunnan murheita 🤔
Ei häiritse ollenkaan. Ex aviomieheni ja ex avomieheni asuu muutaman kilometrin päässä
Minua ahdistaa exät kouluissa joissa haluaisin opiskella. Kaksi alaa kiinnostaa ja molemmissa kouluissa henkilöstöön kuuluu exä sellaisessa roolissa että törmääminen olisi väistämätöntä. En ole hakenut tästä syystä, odotan että jompikumpi kumpi siirtyy muualle ja voin sitten hakea siihen toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Minua ahdistaa exät kouluissa joissa haluaisin opiskella. Kaksi alaa kiinnostaa ja molemmissa kouluissa henkilöstöön kuuluu exä sellaisessa roolissa että törmääminen olisi väistämätöntä. En ole hakenut tästä syystä, odotan että jompikumpi kumpi siirtyy muualle ja voin sitten hakea siihen toiseen.
Mun ex opiskeli samassa koulussa ja meidän yhteinen kaveri oli siellä henkilökuntaa... erotilanteessa se ahdisti kyllä. Exän kaverit kyllä moikkasi ja olivat aina todella ystävällisiä.
Asuu samassa kaupungissa kuin minä, mutta tässä kaupungissa asuu noin 9 miljoonaa muutakin ihmistä, joten en pidä kovin todennäköisenä, että usein törmätään.
Mitäpä noista. Ei vois enää oikeastaan vähempää kiinnostaa.
Tuossahan tuo entinen asustaa parinsadan metrin päässä uuden(nykyisen) kumppaninsa kanssa. Ei haittaa yhtään. Löysi jonkun kenen kanssa tenavan pyöräyttää, hyvä jos on onnellinen, ei ole minulta pois. Viihdyn paremmin itsekseni kuin perhearjessa.
Tiedän tunteen. Exän kanssa asuttiin naapureina ja hän jätti minut myös todella tylysti. Vastaan tullessa ahdisti, katsoin toiseen suuntaan. Toinen exä asuu myös samassa kaupungissa mutta toisella puolella kylää. Häneen olen törmännyt vain kerran, kuusi vuotta eron jälkeen. Toi mieleen vanhat traumat väkivallasta, nöyryyttämisestä, alkoholismista ja alistamisesta. Velloin muistoissa useamman päivän ja olin ahdistunut. Eipä noille mitään mahda, menneisyytensä kanssa on pakko elää. Mitään kontaktia ei kannata ottaa jos törmäätte, älä edes katso häntä. Kotona sitten käsittele pahaa mieltä jollakin terveellä tavalla.
Joillakin paikkakunnilla asuu kyllä ihmisiä kiusallisista yhteyksistä. Suomi on kovin pieni maa. Miten lie tästä selviää. Yhdessä paikassa on yhtä ja toisessa toista. Vaikeaa miettiä vaikkapa muuttoa, jos on pakko muuttaa.
Eipä ole häirinnyt. 20 vuoden aikana törmännyt sattumalta kerran. Ei exään törmään sen useammin kuin muihinkaan, eli ei juuri koskaan.
Mulla oli seksisuhde yhden varatun miehen kanssa, naapuritalosta. Lopetin sen varoittamatta yksipuolisella päätöksellä. Törmätään silloin tällöin ja tunnelma on jäätävä. Nyt seurustelen naapurin kanssa ja uusi ja edellinen tuntevat toisensa. Sarjassamme kiusallisia tilanteita. Nyksä tietää kyllä suhteestani.
Eli melkein 8 kuukauteen et ole nähnyt, ja silti vieläkin ahdistaa mahdollinen näkeminen? Et taida olla ihan kunnossa.