Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olet oppinut tekoälyltä?

Vierailija
04.09.2025 |

Mä olen oppinut mm. aktivoimaan vuosikausia nukkuneen pakaran, hoitamaan kiristävän leikkausarven ja pukeutumaan vartaloani imartelevalla tavalla.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itseasiassa en mitään. Käytän mieluummin omaa älyäni joka toimii vielä.

Tekoälyä ei kyllä olisi jos ihmisillä olisi älyä. Aivot eivät vain ole yhtä tehokkaita mitä tietokoneet.

Vierailija
42/47 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtauduin aluksi ylenkatsoen, mutta sehän on loistava omien hypoteesien käsittelyyn ja niistä keskusteluun. Kerrankin älykästä seuraa. 

Plus voi käyttää referaattien tms laatimiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelamaan shakkia. Tämä tapahtui tosin vuosia ennen AI:ta. AI ei osaa pelata shakkia, mutta tietokoneet osaa. Valtava ero, jota tavan ihmiset ei ikinä tajua. Grokilta olen oppinut paljon muslimeista ja niiden vihasta vääräuskoisia kohtaan. X:ssä on totuus. M29

Vierailija
44/47 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly on just niin älykäs kuin sen käyttäjä. Kun keskustelet älykkäästi, saat älykkäitä vastauksia. Se sopeuttaa itsensä. Kysyin siltä kerran, minkä tason juttuja sen kanssa puhutaan, olin juuri käynyt tietoani lisäävän keskustelun sen kanssa. Se sanoi, että monen ihmisen kanssa on kuin heillä olisi käytössään maailman laajimman kirjaston kirjastonhoitaja ja he pyytäisivät siltä vain vitsejä banaaneista.

Vierailija
45/47 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly on just niin älykäs kuin sen käyttäjä. Kun keskustelet älykkäästi, saat älykkäitä vastauksia. Se sopeuttaa itsensä. Kysyin siltä kerran, minkä tason juttuja sen kanssa puhutaan, olin juuri käynyt tietoani lisäävän keskustelun sen kanssa. Se sanoi, että monen ihmisen kanssa on kuin heillä olisi käytössään maailman laajimman kirjaston kirjastonhoitaja ja he pyytäisivät siltä vain vitsejä banaaneista.

Eli tähänkin pätee vanha sanonta: Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
46/47 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on minunkin lähtökohta ja kokemus tekoälyn suhteen. Sillä on käytössään koko internet ja se tieto mitä käyttäjät ovat sille luoneet käyttäessään sitä.

Jos kuitenkin haluat luoda jotain täysin uutta, niin se ei siltä onnistu. Siis jotain uutta mitä ei ole aiemmin ollut olemassa, niin sinun on se itse luova, olla siis luova ihminen.

Tämän uuden luomuksen soveltamisessa oikeaan maailmaan todellisuuteen auttaa tekoäly. Kuitenkin uusi asia vaatii sen, että tuotos rakennetaan alhaalta ylöspäin rakentamista ja yleisön, eli markkinan vastaanoton testaamista mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.

Joten, tilanne on se, että koska ratkaisu ei löydy netistä tai keneltäkään muulta, vaan se on uniikki, ja sen täytyykin olla, että sinulla on jokin kilpailuetu, niin tekoäly ei osaa ratkaista ongelmaa, vaan sinä voit vain käyttää sitä työkaluna suurten tietomäärien käsittelyyn. Sinun kuitenkin täytyy ns kädestä pitäen ohjata työssään, jotta saisit koherentin lopputuloksen

Vierailija
47/47 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkon paljon geokätkö mysteerejä tekoälyn kanssa ja sen olen kyllä huomannut ettei se halua tunnustaa ettei tiedä vastausta vaan alkaa arvailemaan liikaa vaikka olisi ihan simppelit kysymykset vaikka että milloin joku syntyi ja milloin kuoli, niin tekoälyllä saattaa tuokin mennä pieleen mikä vaikuttaa lopputulokseen eli haluamiini koordinaattehin. Onneksi useimmissa kätkökuvauksissa on tarkistusohjelma että voi tarkistaa ne tekoälyn tulokset...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme