Anoppi alkanut mulle laittaa mitä kuuluu -viestejä
..miehen sijaan. Ennen laittoi pojalleen mut ilmeisesti tämä vastaili hitaanlaisesti ja lyhyesti niin on siirtynyt muhun. Inhoon niin paljon ylipäänsä kaikenlaisia Mitä kuuluu? viestejä et tämäkin sitten vielä. En osaa vastata niihin. Tuntuu tyhmältä laittaa vaan et ihan hyvää tms mut taas ei kiinnosta/jaksa alkaa selittää kuitenkaan mitään sen tarkemminkaan. Hirvee vaiva jotenkin kun en osaa small takkia ylipäänsä niin tyhmiä tommoset viestit et pitää jotain keksiä vaikka kuuluu ihan samaa ku ennenkin.
Eilen laittoi, en ole vielä vastannut mut vaivaa kuitenkin ja ärsyttää se koko viesti. Anoppi on sinänsä ihan ok, mut mulle riittäisi kuulumisten vaihto silloin kun nähdään eli välillä useammin, välillä harvemmin. Tai kysyköön pojaltaan. Ihan kun yhtäkkiä mun pitäs hälle olla jotenkin läheisempi ja hän olettaa et saa multa udeltua kaikkea meidän perheen asioita enemmän kuin pojaltaan. En itse halua. Mies ja minäkin kerrotaan kyllä asioita/kuulumisia nähdessämme anoppia, mut ei oikein kummatkaan jaksa viestejä eikä puhelujakaan. Tosin jos soittais pojalleen niin varmasti vastaisi jos sopiva tilanne, viesteihin saattaa kestää ja unohtaa vastata. Itse en kyllä vastaisi puheluihinkaan jos siis ei oikeasti ole jotain asiaa et sovittelis mulle vaan et mitä kuuluu.
Kommentit (54)
Vastaa sille yksi kunnollinen viesti päivässä/viikossa, se on vain yksinäinen. Se jos mikä ilahduttais ja olisi lähimmäisenrakkautta,
Vastaat lyhyesti pari kertaa viikossa, ja totuta se siihen.
Enempää ei voi vaatia.
Puhelut nyt vasta onkin ihan saata...ta seuraavaa. Siis, näin olen nuorison puheista käsittänyt.
Mutta joo vuorovaikutteinen käytös tuottaa osalle ihmisistä vaikeuksia. Täällä usein syyllistetään, kun ei välitetä, ei olla yhteyksissä. Joopa joo ei saa viestitellä, ei saa soittaa.
Aika törkeältä ihmiseltä kuulostat kun noin pohdit. Kyllä perheestä pitää huolta pitää ja tosiaan toinen voi olla yksinäinen ja ei kyllä teille laita viestiä kuin vain siinä tapauksessa että kokee teidät tärkeänä.
Sulla on elämässä hirveesti ylimääräistä aikaa kun tällaisella palstalla ehdit olla. Kuulumisten vaihto kuitenkin paljon terveempää kuin täällä notkuminen
Älkää odottako minkäänlaista perintöä, jos et pidä välejä häneen. Ole ystävällinen ja ota hänet mukaan teidän elämään? Onko sinulla tapana sulkea ihmisiä ulos miehesi elämästä? Oletko itsekäs? Etkö näe sukulaisia tarpeellisina? Oletko liikaa puhelimella?
Vierailija kirjoitti:
Älkää odottako minkäänlaista perintöä, jos et pidä välejä häneen. Ole ystävällinen ja ota hänet mukaan teidän elämään? Onko sinulla tapana sulkea ihmisiä ulos miehesi elämästä? Oletko itsekäs? Etkö näe sukulaisia tarpeellisina? Oletko liikaa puhelimella?
Eihän tää aloittaja ole sulkenut pois äitiään miehensä elämästä. Mitä sekoilet?
Riittää, että vastaat anopin viesteihin sinulle sopivalla "vasteajalla" ja se voi tarkoittaa tunnista viikkoon. Sinun ei tarvitse vastata heti.
Jos teillä on lapsia otat kuvan lapsista ja tunget jonkun hymiön mukaan. Lisäksi kieltö, ettei jaa kuvia eteenpäin ja sydän siihen kiellon perään. Ymmärtää toivon mukaan.
Jos ei ole lapsia ota kuva vaikka teidän ikkunasta avautuvasta maisemasta ja mainitset, että niin se syksy saapuu meillekin. Kunhan jotakin selität. Tai kuvan miehestäsi, että hyvin täällä menee.
Minulla on niin kontroloiva anoppi, että hänen kanssaan pitää olla hyvin selkeä rajoissaan ja suhteet pysyvät niin kohteliaan ystävällisinä. Jos hiukankin annan löysää hän on kimpussa koko ajan, eikä kyse ole todellakaan yksinäisestä vanhuksesta unohtuneena kotiinsa. Hän vain roikkuu pojassaan ja haluaa kontroloida, hallita elämäämme sillä keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Lakiosuus on minkäänlainen perintö.
Vierailija kirjoitti:
Uhkailet perintöasioilla netissä? Kuulostat upealta ihmiseltä.
Mikä sellaiseen viestiin vastaamisessa on niin vaikeaa? Anoppisi haluaa pitää teihin yhteyttä, ajattelee varmaan että viesti häiritsee vähemmän kuin soitto.
Opettele vastaamaan muutamalla pikkukuulumisella, tyyliin hyvää tänne kuuluu, laitoin tänään ruoaksi sitä ja tätä, huomenna ajateltiin käydä siellä ja täällä. Semmosta ja tommostakin pitäis, saa nähdä nyt mitä ja tätä. Mites olet itse jaksellut?
Ei se sen vaikeampaa ole.
N47
Ihminen, joka kysyy, että mitä kuuluu, toivoisi, että häneltä kysytään samaa.
Miten olis: " Kiitos kysymästä. Eipä ihmeellistä täällä. Miten sinä voit?"
No eihän tuo mitään, mutta anoppi laittaa viestiä minulle eikä tyttärelleen.
Laita viesti: Pidä huolta vaan omista asioistasi, KYYLÄ!
Anoppia voi näköjään haukkua kaikin tavoin. Ei ne osaa tehdä mitään oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tää aloittaja ole sulkenut pois äitiään miehensä elämästä. Mitä sekoilet?
Aika kylmää kyytiä ap heittää miehensä äidistä. Tulee eittämättä mieleen oilisiko ihan rahan ja miehen tulevan perinnön vuoksi suhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Anoppia voi näköjään haukkua kaikin tavoin. Ei ne osaa tehdä mitään oikein.
Aaa, siis sinä olet anoppi ja otit tämän henkilökohtaisesti?
Voit vastata ihan yhtä lyhyesti, mitä mies on aiemmin tehnyt. Pidemmät kuulumiset vaihdetaan sitten kun tavataan. Jos anoppi on mielestäsi lopettanut mieheltä kyselemisen liian lyhyiden vastausten takia, miksei hän tekisi niin sinun kohdallasi?
Jos haluat että saatte osanne perinnöstä, vastaat.
Kirjoitat aloitukseen hehtaarikaupalla skeidaa, mutta et pysty vastaamaan, mitä kuuluu?