Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko bmi hyvä olla lähempänä normaalipainon alarajaa?

Vierailija
04.09.2025 |

Just laskin bmi:n ja se on 23,3. Taulukon mukaan 18-25 on normaalilukema. Aika lähellä siis ylärajaa. En ole kovin lihaksikas, liikuntaa harrastan kohtalaisesti; pyöräilen ja lenkkeilen. Vatsarasvaa kyllä on, kun olen omenavartaloinen ja kaikki kertyy yläkroppaan. Viiden kilon painonpudotuksella bmi olisi 21. 

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana mun bmi oli hieman alle 19, eli alarajoilla. Oli kaikenlaista terveysvaivaa koko ajan, nivelet, vatsa, migreenit yms. Nykyisin bmi n. 23 ja suurin osa vaivoista tiessään tai huomattavasti helpottunut. Mulle ainakin vaikuttaa sopivan tämä pikkaisen löysempi, muttei kuitenkaan ylipainoinen tila. Toki vaatii tarkempaa itsekuria, ettei tästä nyt enää nousisi sinne ylipainon puolelle.

Vierailija
42/42 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena voi olla lähempänä alarajaa. Mutta ikääntyneillä on tutkitusti todistettu, että paino voi olla yli 25 painoindeksin. Pieni ylipaino suojaa vanhemmiten sairauksilta esim. osteoporoosi ja säilyttää paremmin lihakset. Ikääntyneellä painoindeksi voi olla 24-28.

Aloitin lenkkeilyn sillä ajatuksella että sekin suojaa osteoporoosilta. En nyt ihan ikääntynyt vielä ole mutta tukevasti keski-iässä kumminkin

Raskas painoharjoittelu suojaa luita lenkkiä paremmin. Ja HKH.  

Nautin ulkonaolosta ja sellaisesta että maisema vaihtuu, eli just lenkkeily ja pyöräily, metsässä kävely yms. Kaikki sisäliikuntalajit on aina olleet minulle jotenkin tosi luotaantyöntäviä (ja ryhmäliikunta). En tiedä mikä on HKH. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi