Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää!! Miehen sisko soitti ja pyysi/vaati mun reseptilääkettä "lainaan" ja nyt mieskin on mun kimpussa, kun en suostunut

Vierailija
04.09.2025 |

Kohta on kuitenkin koko suku kimpussa jäkättämässä, miten kusipää ihminen muka olen kun en auta toista.

Mä olen yleensä muutenkin sellainen luonne, joka pyrkii miellyttämään kaikkia, niin tämmöinen tilanne on raskas. En kuitenkaan uskalla alkaa lääkkeitä jakamaan.

Miten olet kieltäytynyt antamasta reseptilääkkeitäsi niitä mankuville?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tietenkään anna omiasi, menköön lääkärille mankumaan lääkkeitä, jos tarve. Ja kaikki reseptilääkkeet on apteekkien syynissä muutenkin, niiden käyttö lasketaan ja et saa uusia lääkkeitä ennen kuin ohjeistus lääkemäärästä on kohdillaan, miten paljon olet käyttänyt ja onko lääke  loppunut ennen aikojaan.

Tämä. Olen tuo joka kirjoitti lääkeriippuvaisesta työkaverista. Se kiukutteli aina töissä säännöllisesti miten lääkäri pihtaa niitä pillereitä. Että taas oli turha käynti terkkarilla kun lääkkeitä ei heru vaikka ne on loppu. Kysyin kerran että millä perusteella lääkäri ei niitä määrännyt, ja työkaveri vastasi että kun se sanoi että jo määrätyn annoksen olisi pitänyt riittää kolme viikkoa pidemmälle. Mutta ei riittänyt ja nyt on pakko saada lisää, törkeä lääkäri.

Vierailija
22/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitti, että "lainaan". Jos oikeasti lainaan, niin en näkisi asialle estettä, olen itsekin lainannut ystävältäni reseptilääkettä (meillä molemmilla samaa), kun omasta olikin resepti tyhjentynyt enkä saanut sitä siihen hätään uusittua, joten sain kaverilta, ja palautin ne sitten, kun olin saanut lääkettä taas itselleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoitti, että "lainaan". Jos oikeasti lainaan, niin en näkisi asialle estettä, olen itsekin lainannut ystävältäni reseptilääkettä (meillä molemmilla samaa), kun omasta olikin resepti tyhjentynyt enkä saanut sitä siihen hätään uusittua, joten sain kaverilta, ja palautin ne sitten, kun olin saanut lääkettä taas itselleni.

Miksi sisko ei hae itse omia lääkkeitään? Sen ymmärtäisin, että ei ole rahaa ja pyytäisi rahaa niiden ostamiseen.

Joku muu syy siihen on, että sisko ei itse saa sitä lääkettä apteekista itselleen. Ja sen saman syyn vuoksi ap ei missään tapauksessa saa "lainata" niitä. Eri  asia, jos kyse on jostakin ilman reseptiä saatavasta lääkkeestä.

Vierailija
24/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sisko ei hae itse omia lääkkeitään? Sen ymmärtäisin, että ei ole rahaa ja pyytäisi rahaa niiden ostamiseen.

Joku muu syy siihen on, että sisko ei itse saa sitä lääkettä apteekista itselleen. Ja sen saman syyn vuoksi ap ei missään tapauksessa saa "lainata" niitä. Eri  asia, jos kyse on jostakin ilman reseptiä saatavasta lääkkeestä.

Samasta syystä ap ei saisi koskaan lainaamiaan lääkkeitä takaisin.

Vierailija
25/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, selvisikö asia? Mikä lääke? Pidä puolesi.

Vierailija
26/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadulta saa huokeaan hintaan nykyään, nuorisokin on vaihtanut viinan niihin. Asia selvenee perehtymättömällekin kun katselee tyhjien lääkelistojen määrää maassa.

Vierailija
27/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että toki, kunhan hinnasta sovitaan.

Vierailija
28/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri antoi hölmöyksissään yhden Panacodin kaverilleen ja tämä oli myynyt sen jollekin hörhölle. Kohta tämä hörhö oli ilmestynyt tämän lääkkeen lahjoittaneen kaverin ovelle ja kysynyt, olisiko lisää myydä. Eli kannattaa pitää lääkkeet ihan itsellä ja viedä lääkejätteeseen, kun tarve loppuu.

Vierailija
29/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia henkilökohtaisia lääkkeitään ei saa lainata muille. Jos ei suosiolla mene jakeluun niin yhteys viranomaisiin. 

Vierailija
30/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän outoa kyllä, että koko suku on jahtaamassa yhden lääkkeitä. Kaipa se riippuu kuinka läheisiä olette...

Tällä viikolla tapahtunutta. Unohdin, että mun metforemin on loppu ja kysäsin mieheltä, että olisko sillä tabletti tai kaksi. Hänellä oli ja antoi. Näin mun ei tarvinnut lähteä jahtaamaan 24h apteekkia ja sain yö ja aamulääkkeet.

Ostin eilen satsin ja "maksoin" miehelle takas. Eli samasta lääkkeestä on kyse ja tehdään tuollaista puolin toisin. Tiedetään, että on laitonta, mutta hätäkeinot keksii.

Vierailija
31/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen työkaverini haali kaikilta mahdollisilta tahoilta Panacod-kuurin loppuja lapselleen, jolle lääkärit eivät niitä suostuneet määräämään enää.  Minultakin yritti ostaa, kun sain niitä kipuun mutta jätin ottamatta kun eivät oikein auttaneet.  En myynyt.  

Et todellakaan anna niitä lääkkeitäsi.  Sanot vaikka, että ne on ihan syystä sinulle määrätty ja käytät ne itse.

Vierailija
32/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadulta saa huokeaan hintaan nykyään, nuorisokin on vaihtanut viinan niihin. Asia selvenee perehtymättömällekin kun katselee tyhjien lääkelistojen määrää maassa.

Muuten totta mutta ei todellakaan saa huokeaan hintaan. Varsinkin rauhoittavat ovat todella kalliita kadulla.

Vierailija
33/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan lääkkeestä ja tilanteesta. Jos ei vaikka ole muistanut reseptiä uusia ja lääkkeet loppu, niin lainaisin vaikkapa omaa sydänlääkettä jos hänellä sama merkki ja vahvuus ja saisin sitten takaisin kun on saanut uusittua reseptinsä. Jotain vahvaa kipulääkettä jollekulle ilman syytä, en todellakaan.

Vierailija
34/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nistit harvemmin haluaa luopua lääkkeistään, ymmärrän sinua.

Vierailija
35/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen työkaverini haali kaikilta mahdollisilta tahoilta Panacod-kuurin loppuja lapselleen, jolle lääkärit eivät niitä suostuneet määräämään enää.  Minultakin yritti ostaa, kun sain niitä kipuun mutta jätin ottamatta kun eivät oikein auttaneet.  En myynyt.  

Et todellakaan anna niitä lääkkeitäsi.  Sanot vaikka, että ne on ihan syystä sinulle määrätty ja käytät ne itse.

Tuli tästä mieleen, että mulla oli duunikaveri joka kyseli särkylääkettä. Juu on, mikä vaiva, että kuinka vahvaa tarviit? Kysyin ja vasta myöhemmin tajusin, että se oli virhe. Olin aivan liian sinisilmäinen. Olin kolarissa ollut ja kipuja oli pitkään jälkeenpäinkin. Mulla oli aika isokin arsenaali vahvoja särkylääkkeitä. Käsilaukussa kutakin yksi levy. Itse pyrin olemaan ilman lääkeitä pitkiäki aikoja, mutta toisinaan rasitus oli rankkaa ja kipuja tuli päivän mittaan. - siksi oli paljon mukana, kun yhteisvaikutuksella oli parempi teho.

Tuo kun pääsi jyvälle mun särkylääkkeistä, niin lähes päivittäin pummimassa milloin milläkin verukkeella. Meikä vaan, että voivoi, ota kuule tästä! Jonkin aikaa meni ja tajusin työkaverin olevan melkoinen pilleristi. Nyt meni hanat kiinni. Sitten alkoi se parkuminen lääkkeiden perään ja päivittäinen anelu. Kunnes huomasin, että mulla oli hävinnyt se pussukka, jossa niitä foliolevyjä pidin. Syyttelemään en voinut lähteä, kun varmasti en tiennyt, että kuka ne vei.

Kerroin esimiehelle ja tämä sitten puuttuikin asiaan tiukalla otteella. Sovittiin, että tuon lääkkeitä pienessä pussissa hänen taakseen, että käyn siellä sitten tarvittaessa ottamassa. Homma toimi. Nistin ohjasi hoitoon. Vihan pitoa ja kiukkuahan siitä mulle seuras, mutta vovioi Onneksi sai apua.

Vierailija
36/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomalla: EN anna.

Vierailija
37/37 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanomalla: EN anna.

Niin, vastaat vain aivan samoin kuin jos miehesi kysyisi sinulta: annatko pillua tänään?