Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä sanoin heti, että se oli se kortisoni

Vierailija
04.09.2025 |

Ja nyt hänen puolisonsa kertoo lehdessä, että syy oli kortisoni.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisoni on vaarallista. Puolisoni, joka on maailman lempein ja ystävällisin mies, muuttui luonteeltaan sen kuurin aikana aivan toiseksi ihmiseksi. En häntä suoraan pelännyt, mutta kyllä mietitytti, mihin tämä johtaa. Onneksi on toipunut eli lääke sinänsä auttoi.

Vierailija
22/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä niin sensitiivisiä ettei voi repostella kenenkään oletettua sairautta tai sen syytä ympäriinsä, mt-häiriöt normaalia ihmiseloon kuuluvaa, eikä eduskuntaan pyrkiville mitään terveystestejä tehdä. 

Mitä ihmettä oikein selität? Kyse oli munuaissairaudesta ja kortisonista. Mielialalääke aloitettiin kortisonin aiheuttaman tuskaisuuden takia. Lue koko ketju.

Kuuntelepa sinäkin se keväällä pitämänsä puheen. Sanoisin että oli liian nuori liian suurissa saappaissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edes kansanedustaja ei saa Suomessa asiallista hoitoa niin miettikääpä miten "tavan tallaajia" täällä kohdellaan. Itse pitäisin muuten hoitovirheenä mielialalääkityksen aloittamista tuossa tilanteessa, mutta varmaan se on ihan käypähoitoraamatun mukaista hoitoa joten virallisesti mitään ei ole tehty väärin. Sama meno jatkuu, mikään ei muutu.

Vierailija
24/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä niin sensitiivisiä ettei voi repostella kenenkään oletettua sairautta tai sen syytä ympäriinsä, mt-häiriöt normaalia ihmiseloon kuuluvaa, eikä eduskuntaan pyrkiville mitään terveystestejä tehdä. 

Mitä ihmettä oikein selität? Kyse oli munuaissairaudesta ja kortisonista. Mielialalääke aloitettiin kortisonin aiheuttaman tuskaisuuden takia. Lue koko ketju.

Kuuntelepa sinäkin se keväällä pitämänsä puheen. Sanoisin että oli liian nuori liian suurissa saappaissa. 

En ole noin käsittämättömän typerä että vetäisin tuollaisia päätelmiä yhdestä pahasti sairaana pidetystä puheesta. 

Vierailija
25/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaksi kertaa syönyt Prednisolonia migreenikierteen katkaisuun parin viikon kuureina 80mg aloittaen laskevasti. Mulla meni parin yön unet ohi energisen olon vuoksi, mutta auttoi itse ongelmaan. 

Pyysin kolmannen kerran kuuria, mutta olivat sitä mieltä, että haurastuttaa luita ym joten eivät enää reseptiä kirjoittaneet. Mulla myös pitkään ollut mielialalääkitys. Hullua miten vaikuttaa eri tavoin eri ihmisille tuo kortisoni. 

Voikohan olla, että pidempään lääkettä syöneet saavat sitten noita ikäviä sivuoireita? 2 viikkoa aika lyhyt, kuten mulla.

Vierailija
26/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä minä minä

Vierailija
27/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää, mistä hän haki apua. Jos terveyskeskuksesta, niin surullista.

Vierailija
28/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut pariin kertaan perussairauteeni jättimäisen annoksen kortisonia suoraan suoneen tiputettuna. Mulle tulee siitä aivan euforinen ja superenerginen olo - ajattelin, että jollain amfetamiinilla on ehkä samanlaisia vaikutuksia tai maanisdepressiivisessä siinä maanisessa vaiheessa. Tuntuu, että koko maailma rakastaa sua ja sä rakastat koko maailmaa, olin valtavan puhelias ja sosiaalinen, koko maailma vain upeita mahdollisuuksia täynnä... Just tällaisessa mielentilassa ihmiset varmaan karkaa Las Vegasiin naimisiin tai ostaa vahingossa viisi ravihevosta.

Parin päivän jälkeen tuli sitten hirveä väsymys. Olin niin väsynyt, että nukahtelin pöydän ääressä istuessani kuin joku narkolepsiapotilas. 

Vierailija
29/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hoito aiheutti Eemelin kuoleman, ei sairaus, Nevalainen sanoo MTV Uutisten mukaan.

Peltonen aloitti lääkkeen käytön keväällä. Sofia Nevalainen kertoo, että ahdistus tuli kuvioihin kesän mittaan ja muuttui lopulta itsetuhoisuudeksi. Nevalainen sanoo että Peltonen haki terveydenhuollosta apua, mutta ei saanut sitä riittävissä määrin.

Peltonen sai kuitenkin myös mielialalääkityksen.

Peltosen lähipiiri aikoo MTV Uutisten mukaan tehdä potilasvahinkoilmoituksen kansanedustajan saamasta hoidosta."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6ede47a8-3dd4-4557-a4b3-8e5389561…

ARVASIN myös että se oli se kortisoni!! 🤯 Aloitettu tietenkin vielä mielialalääke mikä altistaa itsarille tutkitusti, jäänyt heitteille, eikä tietenkään rauhoittavia määrätty. J u m a l a u t a että olisin halunnut olla tavallaan väärässä, tää on aivan karmea keissi! Olen itsekin siis joutunut kortisonille ja todella, todella sie

Ei rauhoittavia pidä määrätä missään tilanteessa, niihin voi jäädä koukkuun

Vierailija
30/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole noin käsittämättömän typerä että vetäisin tuollaisia päätelmiä yhdestä pahasti sairaana pidetystä puheesta. 

Semmoinen vaikutelma siitä minulle tuli että puhuja kärsii paniikkihäiriöstä, mutta se sinänsä ihan normaalia, varsinkin nuorella. 

Vierailija
31/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap sinulle yleensäkin todella tärkeää saada olla oikeassa?

Oletko koskaan miettinyt, miten kanssaihmiset mahtavat arvostaa, kun kiekaiset MINÄHÄN TIESIN, kun he kertovat jotain.

Vierailija
32/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ihmiset ymmärtää että mikään lääkehoito ei saa koskaan olla pakollista, varsinkaan muiden ihmisten takia _jos_ se on ottajalleen vaarallisempi kuin itse tauti? Kaikilla lääkkeillä on haittavaikutuksensa. 

no, harmi että osui kyseiseen kansanedustajaan. Tosin kohtalonsa on puolueelle aivan oikein ja somehihhulointi ja sympatian jakaminen siksi naurettavaa. Demarit kun on paholaisen puolue, lue ensimmäinen lauseeni ajatuksella ja mieti.

Vierailija
33/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap sinulle yleensäkin todella tärkeää saada olla oikeassa?

Oletko koskaan miettinyt, miten kanssaihmiset mahtavat arvostaa, kun kiekaiset MINÄHÄN TIESIN, kun he kertovat jotain.

En yleensä sano yhtään mitään. Ap 

Vierailija
34/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa nyt suomalaiset jo hiljaa, te teette itsemurhan kohta jo maidon sivuvaikutuksilla. Maailman mielenvikaisin kansa joka etsii siihen aina jotain muita tekosyitä.

Vierailija
35/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kortisoni korkeina annoksina tosiaan noin paha? Mä Söin voxraa kuukauden ja tulin niin itkuiseksi että lopetin. Ehkä olisi voinut laantua. 

Mun puoliso sai psykoosin isosta kortisoniannoksesta. Herkistyi sille niin että saa oireita jo pienemmästäkin nykyisin. Tätä tutkitaan aivan liian vähän. 

Vierailija
36/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se ei lopettanut sitä lääkettä jos siitä tulee noin paha olo? Kai muitakin hoitoja on..

Vierailija
37/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkaa nyt suomalaiset jo hiljaa, te teette itsemurhan kohta jo maidon sivuvaikutuksilla. Maailman mielenvikaisin kansa joka etsii siihen aina jotain muita tekosyitä.

Myös syyllinen on tärkeää löytää. Sekä olla itse oikeassa.

Vierailija
38/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenvikainen on mielenvikainen ja se kulkee suvussa, siihen ei tarvitse etsiä tekosyitä. Näkihän tuosta jo päältä ajat sitten, että on koko ajan väärässä haalarissa.

Vierailija
39/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putinillekin käyä nosta annosta tappiin, jos älyäis päättää päivänsä.

Vierailija
40/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kortisoni korkeina annoksina tosiaan noin paha? Mä Söin voxraa kuukauden ja tulin niin itkuiseksi että lopetin. Ehkä olisi voinut laantua. 

Mun puoliso sai psykoosin isosta kortisoniannoksesta. Herkistyi sille niin että saa oireita jo pienemmästäkin nykyisin. Tätä tutkitaan aivan liian vähän. 

Kas, kun ei aspiriinista. Puolisos oli dille jo valmiiksi, älä syytä kortisonia, maailman käytetyimpiä lääkkeitä.