Miksi jotkut ei pidä kameraa päällä Teamsissa työpalavereissa?
Ja on haamuna. Tulee mieleen että nukkuuko siellä koneen ääressä...
Kommentit (191)
Koska en halua pitää kameraa päällä. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko etätyösopimuksessa velvoite näyttää yksityiskotiaan?
Saahan sen oman pärstänsä taustalle laitettua jonkun taustakuvan tai häivytettyä taustan. Itse teen tuon aina, jos on pakko laittaa kamera päälle.
Kyllähän ihminen kaipaa toisen ihmisen kasvoja. Ihminen kaipaa toisen viereen.
Vierailija kirjoitti:
No jos haluat "yksityiskodissasi" työskennellä, etkä mennä sinne toimistolle palaveriin, niin välillä saatta olla velvoite. Eiköhän se etätyö kuitenkin yleensä ole vapaaehtoista..
Vierailija kirjoitti:
Mä inhoan ulkonäköäni niin paljon, että en halua nähdä edes sitä pikkukuvaa. Ennen Teamsia en tajunnut miten epäsymmetrinen mun naama on.
Tämä on jotenkin tosi sympaattinen kommentti :D Lohdukkeeksi voin sanoa että kaikki ihmiset on epäsymmetrisiä. Katso joskus googlesta artikkeleita missä on muokattu ihmisten kasvoja täysin symmetrisiksi ja huomaan että ne ovat todella häiritsevän näköisiä.
Oikeasti *kukaan* ei pystyisi meidän firmassa tekemään oikeaa tuottavaa työtä ellei sitä voisi tehdä kaikessa rauhassa kamera ja mikrofoni kiinni kalenterit täyttävien teams-palaverien aikana.
Johto ei ole vielä herännyt siihen tosiasiaan että joka kerta kun palaverissa kysytään tietyltä henkilöltä nimeltä mainiten jotain, sen saa toistaa kolme kertaa kunnes tämä havahtuu ja pyytää toistaamaan kysymyksen. Firman johtajat ovat pahimpia koska ne eivät vastaa kolmannellakaan kerralla kun ovat samaan aikaan kännykällä toisessa teams-palaverissa tai puhelussa. Tai sekä että.
Pidän aina kameran päällä ellei ole tilaisuus, jossa järjestäjä sulkee kaikkien kamerat tai pyytää pitämään kiinni.
Suhtaudun Teams-tapaamisiin, palavereihin yms samalla tavalla jos tapaisin ihmisiä kasvotusten.
Olen teipannut umpeen enkä viitisi repiä auki
Yhteydet toimii paremmin, kun kamerat on kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos haluat "yksityiskodissasi" työskennellä, etkä mennä sinne toimistolle palaveriin, niin välillä saatta olla velvoite. Eiköhän se etätyö kuitenkin yleensä ole vapaaehtoista..
Sellaista työpaikkaa ei Suomessa ole jossa laki mahdollistaisi työnantajalle sopimuksen jossa velvoitetaan työntekijää näyttämään kotiaan etätöissä ollessa. Kameravelvoite toki voi olla mutta siinä voi pitää taustakuvia tai vaikka sumennusta.
Vierailija kirjoitti:
Mä inhoan ulkonäköäni niin paljon, että en halua nähdä edes sitä pikkukuvaa. Ennen Teamsia en tajunnut miten epäsymmetrinen mun naama on.
Mulla on suoraan sanottuna sama. Olen varmaan maailman epävalokuvauksellisin ihminen, aniharvoin onnistun näyttämään edes siedettävältä missään kuvissa, enkä todellakaan halua nähdä omaa naamaani siellä näytön pikkukuvassa..
Vierailija kirjoitti:
Pidän aina kameran päällä ellei ole tilaisuus, jossa järjestäjä sulkee kaikkien kamerat tai pyytää pitämään kiinni.
Suhtaudun Teams-tapaamisiin, palavereihin yms samalla tavalla jos tapaisin ihmisiä kasvotusten.
Meilläkin on firman teams-palavereissa aina yksi tuollainen. Jotenkin hupaisaa kun palaverissa on kymmenen henkeä jotka ovat paikalla tekemässä työtä kamera kiinni ja sitten se yksi joka kuvittelee että kaikki tulivat palaveriin katsomaan sen meikkejä, helmiä ja uutta kampausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetelkaa sen palaverisovelluksen käyttö. Ei siinä ole pakko näyttää oman naamansa taustalla paikkaa, jossa on.
Teen krapulassa etätöitä. En halua, että kaikki näkee punaisen naamani ja sen, että makaan sängyssä työaikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista työpaikkaa ei Suomessa ole jossa laki mahdollistaisi työnantajalle sopimuksen jossa velvoitetaan työntekijää näyttämään kotiaan etätöissä ollessa. Kameravelvoite toki voi olla mutta siinä voi pitää taustakuvia tai vaikka sumennusta.
Anteeksi tyhmyyteni, tottakai voit taustakuvan laittaa T.edellinen
Kamerat päälle ja ei selityksiä!
Naamani ei ole ympäristöystävällinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetelkaa sen palaverisovelluksen käyttö. Ei siinä ole pakko näyttää oman naamansa taustalla paikkaa, jossa on.
Pro tip. Ota toimistolla valokuva esim neukkariin lasiseinästä jonka takanan näkyy avokonttorin pahvikarsinoita tms. (tai mikä ikinä soveltuukaan työpaikkaasi)
Käytä tätä taustakuvana teams-palavereissa.
Sama meillä. Avataan jos tarvii.