Nainen tuli raskaaksi, enkä usko että jaksan vauva-arkea yms...Nainen on luvannut hoitaa lapsen eikä edes halua elareita, voiko luottaa?
Olemme molemmat 30+ ikäisiä, ja tapailleet 6 kuukautta. Viime viikolla saimme tietää että naisen pillerit ovat pettäneet, eli ns. vahinko on nyt kyseessä. Minun elämäntilanteeni on tosi hankala lapsen hankintaa ajatellen, enkä ollut suunnittellut sellaista vielä ainakaan pariin vuoteen. Nainen ymmärtää ja sanoo että minulla ei olisi mitään velvoitteita lasta kohtaan, mutta voiko tuohon sanaan luottaa? Nainen siis haluaa selvästi pitää lapsen.
Voisin kyllä sitten tavata lasta myöhemmin kun se pahin ja intensiivisin hoiva-aika on ohi, ja lapsi jo itse kävelee sekä käy vessassa...Varmaan noin 2-3-vuotiaana?
Voinko luottaa naisen sanaan, vai pitäisikö minun alkaa puhua raskauden keskeyttämisestä?
Kommentit (26)
Saa ne elarit kelasta ja kela perii sulta. Tietty lapsi pitää tunnustaa. Tee johtopäätökset.
Vierailija kirjoitti:
Jos peniksellinen ei halua lasta, on peniksellinen hyvä ja käyttää kondomia. Peniksellisen päätäntävalta siihen "tuleeko lasta vai ei" päättyy sillä hetkellä kun mälli lentää pilluun. Sitten se on arpapeliä ja naisen päätös.
Turha elareista itkeskellä jos ejakuloi vastuuttomasti.
Jos mies valehtelee käyttävänsä ehkäisyä yhdynnässä - ja nainen on antanut suostumuksen nimenomaan yhdyntään ehkäisyn kanssa - on kyseessä rikos.
Mutta toisinpäin...
30-vuotias on jo riittävän aikuinen vanhemmaksi. Koskee myös sinua, ap.
Et sitten tiennyt, että naisilla tikittää kolmekymppisenä biologinen kello, eivätkä he halua odotella paria vuotta. Naisen hedelmällisyys on tuossa iässä jo laskusuunnassa, joten nainen haluaa alkaa yrittämään, jotta ehtii saada lapsen hoidoilla, jos ei luomuna saa.
Et todellakaan voi luottaa. Aborttiinkaan et voi painostaa. Elarit haetaan tarvittaessa vaikka käräjiltä, karkuun et niitä pääse.
Mikäs huono tilanne tuo nyt on? Ei kai mies voi suurempaa lahjaa tässä elämässä saada, kuin sen, että joku nainen vaivautuu kantamaan, kivulla synnyttämään ja yksin maksamaan ja hoitamaan miehen jälkikasvun???
Naisilla ei ikinä käy noin hyvä mäihä.