Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakastan miestä ja hän minua. Hän ei kuitenkaan halua suhdetta mutta ei osaa selittää miksi. Ehdottakaa mahdollisia syitä!

Vierailija
02.09.2025 |

Vastaan sitten miksi syy ei voi olla se. Kokeillaan löytyykö jokin mahdollinen syy mitä en ole tullut ajatelleeksi!

Esimerkkisyy: Miehellä on salaa toinen kumppani.

Olen useasti käynyt kylässä hänen luonaan ja viettänyt siellä useita päiviä putkeen (samoin hän minun luonani). Mikään ei viittaa siihen että siellä asuisi tai edes kyläilisi ketään muuta. Lisäksi olen sanonut että oletan hänen etsivän muuta seuraa kun kerran hän ei halua minun kanssani suhdetta, ja kannustanut kertomaan deittailukokemuksistaan. Hän kertookin joskus käyneensä treffeillä mutta niistä ei ole tullut mitään sen kummempaa.

Muita ehdotuksia?

Kommentit (263)

Vierailija
241/263 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aikoinani saman kaltaisessa tilanteessa. Mies sanoi, että emme seurustele, koska hänellä on sitoutumiskammo. Kuitenkin meillä oli tosi ihanaa yhdessä ja kaikki suhteessamme oli aivan kuin olisimme seurustelleet. Muutkin pitivät meitä selvästi pariskuntana. Halusin tämän miehen poikaystäväkseni ja tein sen hänelle selväksi. Mies vastaili tyyliin hmm, mmm.

Lopuksi vaadin häntä sanomaan suoraan, haluaako hän olla kanssani ja onko hän sitoutunut minuun. Hän vastasi myöntävästi. Pian tämän jälkeen hän ghostasi minut.

No miten tarina jatkui? Yrititkö saada häneen yhteyttä esim. kavereiden kautta tai tekemällä uuden profiilin? Menemällä kylään? Asuitteko kaukana toisistanne? Törmäsitkö häneen vahngossa kaupungilla? Vai menikö niin, että hän ghostasi, etkä enää ikinä kuullut hänestä siis mitään??

Vierailija
242/263 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin aikoinani saman kaltaisessa tilanteessa. Mies sanoi, että emme seurustele, koska hänellä on sitoutumiskammo. Kuitenkin meillä oli tosi ihanaa yhdessä ja kaikki suhteessamme oli aivan kuin olisimme seurustelleet. Muutkin pitivät meitä selvästi pariskuntana. Halusin tämän miehen poikaystäväkseni ja tein sen hänelle selväksi. Mies vastaili tyyliin hmm, mmm.

Lopuksi vaadin häntä sanomaan suoraan, haluaako hän olla kanssani ja onko hän sitoutunut minuun. Hän vastasi myöntävästi. Pian tämän jälkeen hän ghostasi minut.

No miten tarina jatkui? Yrititkö saada häneen yhteyttä esim. kavereiden kautta tai tekemällä uuden profiilin? Menemällä kylään? Asuitteko kaukana toisistanne? Törmäsitkö häneen vahngossa kaupungilla? Vai menikö niin, että hän ghostasi, etkä enää ikinä kuullut hänestä siis mitään??

Emme koskaan enää olleet yhteydessä, mutta kuulin puoli vuotta myöhemmin yhteiseltä tutulta, että hän oli alkanut seurustella jonkun naisen kanssa. Ei ollutkaan sitoutumiskammoa enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/263 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

upup

Vierailija
244/263 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies ei usko, että sinä rakastat häntä, eikä sen vuoksi halua suhdetta.

Vierailija
245/263 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vakavampi suhde olisi tälle miehelle yksinkertaisesti vain liikaa ja hän tietää sen itse.

Hän tajuaa ehkä, että jos sopisitte sitoutumisesta, niin silloin pitäisi järjestää elämät yhteensopiviksi ja alkaa rakentaa yhteistä tulevaa. Sinulla varmaankin on jotain odotuksia siitä, mitä se kaikki olisi.

Hän ehkä miettii ja pelkää, ettei pysty vastaamaan odotuksiasi. Varsinkin, jos teidän seksuaalinen puolikaan suhdetta, ei ilmeisesti mene ihan toivotusti.

Paineet voi olla hänelle liian kovat. Ehkä hän on järkevä ihminen ja ymmärtää ettei tuo tule toimimaan pidemmän päälle. Ehkä hän oikeasti rakastaa sinua, eikä osaa luopuakaan sinusta. Voit olla hänelle unelmien täyttymys.

Sinun pitäisi kuitenkin miettiä itseäsi. Mitä haluat elämältäsi? Hän ei mitään lupaile, et siis kauheasti voi varata mitään suhteessa häneen. 

Joku jossain voisi haluta kanssasi niitä asioita, joita sinäkin. Hän voisi olla myös ihan hyvä tyyppi, jonka voisit haluta, kunhan ensin löydät.

Vierailija
246/263 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kohdannut sen perinteisen syyn, miksi ennen muinoin neuvottiin pihtaamaan alkuun ja katsomaan mikä mies on miehiään. 

Sinä olet rakastunut epämääräisen tapailun seurauksena ja mies ei olekaan oikeasti valmis sitoutumaan pelkästään sinuun, vaikka jopa väittää että rakastaa. Hän joko deittailee samalla muitakin tai hänellä on kuin onkin vakituinen kumppani, vaikket sellaisesta olekaan nähnyt merkkejä.

Vierailija
247/263 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei oikeasti rakasta sua. Pitää sua vain panona siihen asti, että löytää sen oikean. Unohda tuollainen hyypiö.

Meillä oli ollut seksiä jo vuoden ajan siinä vaiheessa kun hän kertoi rakastavansa. Ei sitä siis tarvinnut seksin takia sanoa.

ap

Niin sanoo noin, että voi pitää sut panona kunnes löytää sen oikean. Älä ole noin sinisilmäinen. Jos oikeasti toista rakastaa, niin kyllä tämän kanssa haluaa olla kunnon parisuhteessa. Kylmä tosiasia.

Tämä nainen on ihan käsittämättömän naivi tai rakkauden sokaisema että kuvittelee jotain ihan muuta. Olen mies ja olen lähes satavarma että olet oikeassa, koska olen itsekin käyttäytynyt samalla tavalla kun kyseinen mies, ikävä kyllä.

Vierailija
248/263 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot persaukinen. Mies ei halua elättää sua.

Tässäpä voi olla jotain totuuden siementä. Pystyn kyllä elättämään itseni ja hoidan talouttani vastuullisesti, mutta taloustilanteeni on kuitenkin tavallista epävarmempi eikä ole jatkossakaan luultavasti vakautumassa. Mies on turvallisuushakuinen. Hän voi hyvinkin pitää tätä asiaa vakavana puutteena. Tämä voisi myös olla sellainen asia josta hänen on vaikea minulle puhua suoraan.

Kiitos ehdotuksesta!

ap

Tässä näkee että haluat sellaisia vastauksia mihin pystyt vaikuttamaan ja että kyse ei olisi juuri SINUSTA

Vierailija
249/263 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot persaukinen. Mies ei halua elättää sua.

Tässäpä voi olla jotain totuuden siementä. Pystyn kyllä elättämään itseni ja hoidan talouttani vastuullisesti, mutta taloustilanteeni on kuitenkin tavallista epävarmempi eikä ole jatkossakaan luultavasti vakautumassa. Mies on turvallisuushakuinen. Hän voi hyvinkin pitää tätä asiaa vakavana puutteena. Tämä voisi myös olla sellainen asia josta hänen on vaikea minulle puhua suoraan.

Kiitos ehdotuksesta!

ap

Tässä näkee että haluat sellaisia vastauksia mihin pystyt vaikuttamaan ja että kyse ei olisi juuri SINUSTA

No jos oletetaan, että mies rakastaa, niin silloinhan kyse ei mitenkään voi olla ap:sta.

Vierailija
250/263 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on oikeasti lesbo, mutta ei ole vielä uskaltanut myöntää sitä edes itselleen. Mies vaistoaa alitajuisesti, että ap tulisi myöhemmin hylkäämään hänet naisen vuoksi, eikä sen takia halua suhdetta. Koska mieskään ei järjellä ole asiaa hahmottanut, hän ei osaa sitä myöskään ap:lle selittää.

Tässä on sellaista luovuutta, jota arvostan! Voin myöntää, että olen hiukan bi-utelias. En kuitenkaan usko että enää tässä iässä löytäisin itsestäni kokonaan tällaista uutta puolta.

Ap

Vierailija
251/263 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on huono itsetunto ja hän pitää itseään liian huonona miehenä ap:lle.

Vierailija
252/263 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on homo kaapissa, bi kaapissa, vakkarisuhde - mieheen - ON JO. Ollut vuosia vuosia.

Sinä olet ajankulua, ystävänainen ja kulissi.

Vierailija
253/263 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet se kakkosvaihtoehto. Miehellä on kiikarissa joku toinen, jonka kanssa haluaisi suhteeseen. 

Miksi pitäisi olla aina se toinen kiikarissa? On ihmisiä, jotka eivät vaan halua minkäänlaista vakavaa ihmissuhdetta kenenkään kanssa vaikka jonkun seurasta nauttivatkin ja välittävät, jopa rakastavat. Silti se perinteinen pariskuntana eläminen ei kiinnosta pätkääkään, johtuen ehkä menneisyydestä tai mistä liekään. Onko aina pakko kehitellä isompaa draamaa kuin välttämättä kyseessä onkaan?

Vierailija
254/263 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaisi oikeasti seurustella miljoonia tekevän yrittäjänaisen kanssa, joka on sinua kauniimpi ja älykkäämpi raha-asioissa. Nyt tämä nainen on vain varattu ja miehesi odottaa häntä. 

Vierailija
255/263 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet se kakkosvaihtoehto. Miehellä on kiikarissa joku toinen, jonka kanssa haluaisi suhteeseen. 

Miksi pitäisi olla aina se toinen kiikarissa? On ihmisiä, jotka eivät vaan halua minkäänlaista vakavaa ihmissuhdetta kenenkään kanssa vaikka jonkun seurasta nauttivatkin ja välittävät, jopa rakastavat. Silti se perinteinen pariskuntana eläminen ei kiinnosta pätkääkään, johtuen ehkä menneisyydestä tai mistä liekään. Onko aina pakko kehitellä isompaa draamaa kuin välttämättä kyseessä onkaan?

Kyllä miehillä on 99,9 % kiikarissa joku rakas, tai oma kulta. Aseksuaaleja on vain promillen verran miehissä. 

Vierailija
256/263 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummon neuvoilla olisit selvinnyt oivallisesti tästä tilanteesta, mutta sinä onneton menit poistattamaan ne.

Vierailija
257/263 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se mies ajattelee, että suurinkaan rakkaus ei koskaan voi olla kestävää, vaan se loppuu kuitenkin joskus, ja siksi on turhaa aloittaa parisuhdetta kenenkään kanssa.

Vierailija
258/263 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on oikeasti lesbo, mutta ei ole vielä uskaltanut myöntää sitä edes itselleen. Mies vaistoaa alitajuisesti, että ap tulisi myöhemmin hylkäämään hänet naisen vuoksi, eikä sen takia halua suhdetta. Koska mieskään ei järjellä ole asiaa hahmottanut, hän ei osaa sitä myöskään ap:lle selittää.

Tässä on sellaista luovuutta, jota arvostan! Voin myöntää, että olen hiukan bi-utelias. En kuitenkaan usko että enää tässä iässä löytäisin itsestäni kokonaan tällaista uutta puolta.

Ap

Tämä ei ole minun kirjoittamani. Sain jo ensimmäisenä päivänä monta hyvää vastausta enkä ole sen jälkeen lukenut keskustelua. 

t. Oikea aloittaja

Vierailija
259/263 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies rakastaa, mutta ei kuitenkaan niin paljon että haluaisi alkaa seurustelemaan.

Vierailija
260/263 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies rakastaa sinua, mutta rakastaa jotain toista vielä enemmän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä