Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko hyväksynyt sen ettei lastenlapsia tule?

Vierailija
02.09.2025 |

Esim. minulla on 3 sisarusta. Me kaikki olemme miehiä ja olemme myös enemmän tai vähemmän autismin kirjolla.

Meistä yksi on epävirallisesti työkyvytön, kaksi meistä pärjää asiantuntijatöissä koska meidän kirjomme on sitä klassista matikkaneroutta.

Minä varmasti vähiten kirjolla,mutta sen verran kuitenkin että naisia en osaa enkä ole kykeneväinen lähestymään.

Ikää meillä on 35-40 vuotta, lapsia ei kenelläkään.

Omat vanhemmat ovat varmasti hiljaa hyväksyneet asian, monet sukulaiset eivät ymmärrä.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko se on hyväksyä, kun asia ei ole minun päätettävissäni. Olen 63v ja lapsia on kolme, muttei yhtään lapsenlasta, ei suunnitelmissakaan.

Vierailija
2/73 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoja isovanhempia edes kiinnostaa. Kunhan utelevat törpösti. Hyvä esimerkki äitini. Uteli ja jankkasi, että eikö niitä lapsia nyt tule ja mikäs siinä sitten on jne. Ja kun lopulta niitä sitten tuli 2 kpl (ei todellakaan hänen painostuksesta), niin eipä kiinnosta mummoilu kuin puhelimen kuvien välityksellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Toinen lapsistani kuoli nuorena aikuisena ja toinen on vela.

Vierailija
4/73 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Ihan jo siitä asti kun oma lapseni syntyi hyväksyin sen että sitten kun hän on täysi-ikäinen niin hänellä ei ole mikään velvollisuus tehdä lapsia että saan lapsenlapsia. Nyt hän on 39 eikä lapsia ole eikä kuulemma edes tule eikä se minua haittaa yhtään.

Vierailija
5/73 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoja isovanhempia edes kiinnostaa. Kunhan utelevat törpösti. Hyvä esimerkki äitini. Uteli ja jankkasi, että eikö niitä lapsia nyt tule ja mikäs siinä sitten on jne. Ja kun lopulta niitä sitten tuli 2 kpl (ei todellakaan hänen painostuksesta), niin eipä kiinnosta mummoilu kuin puhelimen kuvien välityksellä. 

Tämä. Kun menin naimisiin, äitini sanoi että älä tee lapsia, hän ei niitä hoida. Hän piti lupauksensa. Valitettavasti hänestä tuli isoäiti 50-vuotiaana. Nyt hän on vanha ja valittaa kun aikuiset lastenlapset eivät koskaan soita tai käy mummolassa.

Vierailija
6/73 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, ainakin kaksi neljästä ei ikinä tee lapsia, yhdestä en tiedä muuta kuin että eilen oli vielä hengissä, yksi mene naimisiin kesällä mutten ole varma haluavatko lapsia edes. No onhan heillä minulle "lapsenlapsia" kissoja 

Vierailija
7/73 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan ensin ne tavalliset lapset ja sitten vasta mietitään lapsenlapsia.

M45

Vierailija
8/73 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, ainakin kaksi neljästä ei ikinä tee lapsia, yhdestä en tiedä muuta kuin että eilen oli vielä hengissä, yksi mene naimisiin kesällä mutten ole varma haluavatko lapsia edes. No onhan heillä minulle "lapsenlapsia" kissoja 

Oletko sinä siis kissojesi isoäiti? Sairasta.

Vierailija
9/73 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyin kerran mielenkiinnosta, en udellakseni. Sain vastaukseksi melko tulikivenkatkuisen ja vihaisenkin kommentin, ettei ole, ja ettei toisen yksityisasioita voi udella. Tämän jälkeen olen todennut kaikkiin uutisiin vain asiallisesti, en esim. onnitellut kun lapsi meni naimisiin. 

Vierailija
10/73 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan minäkin autistinen, kun en ole kykeneväinen lähestymään naisia tai miehiäkään?

Vierailija
11/73 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tunnustaa, että ei kiinnosta pätkääkään tuleeko vaiko ei. En itseasiassa ymmärrä yhtään ihmisiä, jotka on niin innostuneita siitä, että tulisi nyt niitä lastenlapsia jne. Oma tyttäreni on vasta 25 v ja toivon, että ei ainakaan vielä tule, vaan hoitaa opiskelunsa loppuun, ja on työpaikka yms. kunnossa ennekuin alkaa edes miettimään lapsia. Eikä hän tosiaan mietikään sellaista vielä yhtään, nauttii nuoruudesta ja vapaudesta.

Vierailija
12/73 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyin kerran mielenkiinnosta, en udellakseni. Sain vastaukseksi melko tulikivenkatkuisen ja vihaisenkin kommentin, ettei ole, ja ettei toisen yksityisasioita voi udella. Tämän jälkeen olen todennut kaikkiin uutisiin vain asiallisesti, en esim. onnitellut kun lapsi meni naimisiin. 

Kyselit siis lapseltasi harjoittaako hän suojaamatonta yhdyntää. Lapsesi suuttui, koska ehkäisyasiat ovat yksityisasioita (potilastietoja) eivätkä ne todellakaan kuulu sinulle.

Sitten suutuit ja esität yllättynyttä uhria. Etkä onnittele toista juhlapäivänä, kostaaksesi lapselle.

Miksi kohtelet lastasi näin kurjasti? Älä ihmettele jos sinua ei tulla katsomaan vanhainkotiin.

Vierailija
13/73 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kammottava äippäliini. Tuskin saat olla tekemisissä lastenlasten kanssa jos niitä vaikka tulisikin.

Vierailija
14/73 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihan oma päätös, kun ei ole lapsiakaan.

Vierailija
15/73 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin siinä mun hyväksyntää tarvitaan? 

En ikinä ole elänyt muiden kautta vaan elän itse. Ja oletan ja toivon, että lapseni tekevät niin myös. On täysin heidän oma asiansa, hankkivatko koskaan lapsia vai eivät. 

Pidän merkkinä älyn tai mielenterveyden puutteesta, että ylipäätään mietitte muiden lapsentekoa.

Vierailija
16/73 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muitakin jotka on viimein jätetty rauhaan, kun hedelmällinen ikä päättyi? Suurilla ikäluokilla tuntuu olevan kova ryhmäpaine isoäitiyteen. Jossain lehdessä oli isoäiti, joka kärsi lapsenlapsettomuudesta 😂

Vierailija
17/73 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsotaan ensin ne tavalliset lapset ja sitten vasta mietitään lapsenlapsia.

M45

Sinun kannattaa hyvissä ajoin lopettaa lasten katseleminen, ettet joudu syytteeseen.

Vierailija
18/73 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyselit siis lapseltasi harjoittaako hän suojaamatonta yhdyntää. Lapsesi suuttui, koska ehkäisyasiat ovat yksityisasioita (potilastietoja) eivätkä ne todellakaan kuulu sinulle.

Sitten suutuit ja esität yllättynyttä uhria. Etkä onnittele toista juhlapäivänä, kostaaksesi lapselle.

Miksi kohtelet lastasi näin kurjasti? Älä ihmettele jos sinua ei tulla katsomaan vanhainkotiin.

Kun yleensä puhutaan, että udellaan jatkuvasti niin kysyin vain kerran, että onko ajatuksissa tai toiveissa. En muuta, ja tähän vastaus oli kitkerä. En maininnut edes, että olisi kiva, tai milloinkas saa onnitella, tai en malta odottaa... päätin sitten, että onnittelut menevät varmasti hänellä tähän samaan kategoriaan, etten ala tungettelemaan tai ilakoimaan. Sen verran selkärankaisen lapsen olen kuitenkin toivottavasti kasvattanut, että hän joko osaa reagoida ja vastata asiallisesti, eikä oleta vaan tietyissä asioissa onnitteluja tai kyselyitä. 

Vierailija
19/73 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko se on hyväksyä, ettei omista geeneistä ole selviytymään kovassa maailmassa. Näin se menee, luonto tappaa huonot geenit.

Vierailija
20/73 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marttyyriksi heittäytyminen on lapsellista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan