Kuinka paljon sinusta saa tienata kuussa että saa edelleen ostaa punalaputettuja tuotteita?
Onko kolmen tonnin tuloilla vielä OK ostaa niitä?
Kommentit (167)
Minä tienaan bruttona n. 8000 €. Ostan aina punalappuisia jos niitä sattuu olemaan niissä tuotteissa mitä muutenkin olisin ostanut. Muutenhan ne saattaa mennä vaikka roskiin. Sillä ei ole minulle merkitystä säästänkö rahaa vai en. Ei ole tarvinnut viimeiseen 30 vuoteen ruokakaupassa miettiä onko varaa vai ei. Suomessa on verorahoilla kustannettu koulutus kaikille joten sairaita lukuun ottamatta ei ole mitään varsinaista syytä olla köyhä joten ei niitä punalappuisia varsinaisesti kukaan tarvitse ja ne sairaat ovat oletettavasti käyneet kaupassa silloin kun minä olen töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne? Kauppiallekko?
Kauppiaille ja muille asiakkaille.
Mistä ne muut asiakkaat tietää muiden tulot että voi käräyttää?
Eivät ne tiedäkään. Siksi jotkut käyttävät systeemiä härskisti hyväkseen. Käräyttäjän pitäisi olla joku hänen tuttunsa tai jonkun tarvitsisi nähdä esim. kun hän tulee uudenkarhealla autollaan kaupan pihaan.
Joku pässi luulee että ne on tarkoitettu vähävaraisille🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta punalaputettuja ollenkaan. Jätän niille, jotka sitä oikeasti tarvitsevat elääkseen. Ei, en hyväksy sitä että hyvätuloinen hamstraa punalaputettuja vain siksi että voi.
Olet hyvä ihminen, toisin kuin nämä jotkut itsekkäät paskiaiset!
Itsekkäitä paskiaisia näyttäisi olevan joka paikassa. Erityisesti tällä palstalla.
Perheen brutto on 18500 € ja tietenkin ostamme myös punalaputettuja tuotteita. Emme niitä kyttää, mutta ostan taatusti jos siinä on jotain sopivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienaan bruttona 4800 ja kyllä meilläkin punalappuisia ostetaan.
Toivottavasti joku käräyttää sinut!
Oletko sairas?
Olen sairas ja työkyvyttömyyseläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Punalaputettujen tuotteiden tarkoitus on estää hävikkiä. Se ei ole köyhäinapua.
Mutta on kauhistus, jos sattuu tekemään molempia?
Punalaputettu ruoka ei ole mitään köyhäinapua, vaan sen tarkoituksena on vähentää hävikkiä.
Kaikki saavat osallistua ilmastotalkoisiin tulotasosta riippumatta, ja se on suositeltavaakin.
Minä ainakin käyn nimenomaan noiden -60%-alennusten takia iltaisin Ass-marketissa. Jos sattuu hyviä tuotteita olemaan alennuksessa, sillä saa vähän enemmän bonusta kauppareissulle. Monesti ei ole. Tuloilla ei ole ollut vaikutusta ostokäyttäytymiseeni.
Vierailija kirjoitti:
Joku pässi luulee että ne on tarkoitettu vähävaraisille🤣😂
Samainen pässi joka luulee että ne kelpaavat edes kaikille vähävaraisille kun totuus on ihan toista. Noita tuollaisia pässejä riittää joiden täytyy vaan päästä louskuttamaan leukojaan jostain ja ihan silkasta leukojen louskuttamisen ilosta. Kai sekin jotain sisältöä tuo elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne? Kauppiallekko?
Eivät ne tiedäkään. Siksi jotkut käyttävät systeemiä härskisti hyväkseen. Käräyttäjän pitäisi olla joku hänen tuttunsa tai jonkun tarvitsisi nähdä esim. kun hän tulee uudenkarhealla autollaan kaupan pihaan.
Yhö edelleen. Kelle käräyttää ja mitä sitten tapahtuis?
Kauppiaalle jos sanoo niin se on mielissään kun menee punalaput kaupaksi. Toisille asiakkaille jos sanoo niin voivat sääliä tätä joka tienaa vain 4800 bruttona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne? Kauppiallekko?
Ja käytännössä miten toimii? Tulisko joku lista kassoille ihmisten tulotasosta mutta entäpä jos maksaakin käteisellä?
Brutto 7800€, mutta ostan usein punalaputettuja, tosin en koskaan lihatuotteita, mutta esim. samalle päivälle syötävän eineksen tai jogurttituotteita. Vaikka tuloni ihan kohtuulliset, on menoakin paljon ja en koe olevani mitenkään varakas.
Typerä kysymys. Ap siis miettii että minkä tulotason ylittävät eivät saa suojella luontoa. Tietysti myös hyvätuloiset saavat suojella luontoa! Ja pitääkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne? Kauppiallekko?
Ja mitä sitten luulet tapahtuvan?
Kauppiaat voisivat mennä vähän juttelemaan hänen kanssaan, että tarvitseeko hänen todella ostaa punalaputettuja tuotteita. Muut asiakkaat voisivat myös antaa painetta kyyläämällä, huutelemalla ja ehkä jopa vähän törmäilemällä kärryillä. Leipäjonossa olen pari kertaa todistanut kun näin saatiin rikas poistumaan paikalta.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi aivan vapaasti ostaa niitä punalaputettuja ilman tulorajaa jos sieltä jotain edullisemmin omaan ostoskoriinsa ja ruokapöytäänsä löytää. Kauppiaalle ne on hävikkiä joka täytyy saada kaupaksi. Useimmiten ne jotka täälläkin ruikkaa näistä vähän väliä kuinka epäreilua ym. kun jotkut saa ja jotkut eivät jne. ovat niitä jotka eivät jaksa/viitsi itse vaivautua liikkeelle ja tarpeeksi ajoissa jotta voisivat itselleen jotain niiden punalaputettujen tuotteiden joukosta löytää tai jos vaivautuvat, eivät sieltä kuitenkaan mitään osta. Eli kita kiinni ihan suosiolla.
Kita kiinni ihan itseltä kun et asioista mitään tiedä. Miten voit tietää, etteivät sieltä kuitenkaan mitään osta? No ihan varmaan ostavat. Nykyään ei kauppiaalle tule yhtään hävikkiä vaikka varakkaat jättäisivät punalappuiset ostamatta. Ne ostetaan jo päivällä. Jos on silloinkaan oikein mitään. Vaikka menee ajoissa ilta-aleen niin usein ei ole kuin Muu- tuotteita tai jotain kalliita erikoisia, joita ei osteta normaalituotteita on hyvin harvoin iltaa saakka hyllyissä.
Sama ruokajonoissa jaettavat loppuvat kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienaan bruttona 4800 ja kyllä meilläkin punalappuisia ostetaan.
Toivottavasti joku käräyttää sinut!
Minne? Kauppiallekko?
Kauppias on tyytyväinen kun hävikkiruokaa joku ostaa, ja muut asiakkaat myös pitävät siitä että joku suojelee luontoa vähentämällä hävikkiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne? Kauppiallekko?
Ja mitä sitten luulet tapahtuvan?
Kauppiaat voisivat mennä vähän juttelemaan hänen kanssaan, että tarvitseeko hänen todella ostaa punalaputettuja tuotteita. Muut asiakkaat voisivat myös antaa painetta kyyläämällä, huutelemalla ja ehkä jopa vähän törmäilemällä kärryillä. Leipäjonossa olen pari kertaa todistanut kun näin saatiin rikas poistumaan paikalta.
Meillä taitaa kaupassa olla se 4800 tienaava köyhin asiakas
Hyvätuloisena otan punalaputettuja jos kukaan ei huomaa, sujautan nopeasti koriin
Säälivät tuota joka tienaa vain 4800€ bruttona ja maksavat tämän ostokset.