Meillä on hankalan mallinen huone jota vaikea sisustaa järkevästi. Ikkunaa, ovea ja porraskuilu
Eli on sellainen yläaula, sisäportaikon päässä oleva tila jonka läpi kuljetaan makkareihin ja wc:hen. Suorakaiteen muotoinen, toisella pitkällä sivulla ikkunat ja keskellä parvekkeen ovi, toisella se portaikko + wc ovi. Lyhyiltä sivuilta makkarin ovet. Molemmilla lyhyillä sivuilla on reilu pari metriä ehjää seinäpinta-alaa. Toista vasten on sohva ja sen edessä sohvapöytä. Toiselle seinälle laitoin virattomaksi jääneen tv-tason ja sen viereen nojatuolin. Otuo oli sellainen hätäratkaisu kun oli niin tyhjä se toinen pää . Keskelle jää sellainen hassu tyhjä tila. Toisaalta sohvaryhmää ei oikein voi keskelle huonettakaan laittaa kun on kulkuväylien edessä.
Heitelkää mulle jotain ideoita!
Kommentit (19)
Minkä takia se pitäs sisustaa? Mulla on yläkerran eteisessä vaan taulu seinällä ja matto lattialla. Laitatko niin täyteen kalusteita, et hätä tapauksessa sieltä ei edes juosta ulos vaan kompastutaan? Mikä tarve sulla täyttää suorakaiteen muotoinen eteinen kalusteilla?
Ja mitä siis on tuo "järkevästi" jota haet takaa? Ja mitä sinä siihen tilaan haluat kun kerta sohva, nojatuoli ja sohvapöytä ei käy?
Vierailija kirjoitti:
unohda sisustus säännöt ja tee kuten on hyvä. vai someenko meinasit kuvia huoneesta jakaa tai hävettääkö sinua jos se on jotenkin "väärin" sisustettu?
Mä en ole eläissäni laittanut kuvia someen itsestäni tai kodistani, en siis käytä eikä mulla ole tiliä instassa/facessa/tiktokissa tai missään muussakaan vastaavassa. Että nyt haukut väärää puuta, sori. Ihan itseäni varten laitan.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä siis on tuo "järkevästi" jota haet takaa? Ja mitä sinä siihen tilaan haluat kun kerta sohva, nojatuoli ja sohvapöytä ei käy?
Järkevä = näyttää että huonekalut on valittu tuohon tilaan eikä siltä että sinne on vaan työnnetty jotain ylimääräisiä mööpeleitä ja jätetty koko homma kesken (niin kuin se nyt on)
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia se pitäs sisustaa? Mulla on yläkerran eteisessä vaan taulu seinällä ja matto lattialla. Laitatko niin täyteen kalusteita, et hätä tapauksessa sieltä ei edes juosta ulos vaan kompastutaan? Mikä tarve sulla täyttää suorakaiteen muotoinen eteinen kalusteilla?
No se on ihan kunnon huoneen kokoinen tila n. 3,5m x 5m. Vähän hassu se olisi pelkällä taululla ja matolla sisustaa. Nytkin on vähän aution näköinen.
On mullakin yläkerran eteinen iso,mut sit se olis hassu jos siihen kalusteita tunkisin. Siinä on viis ovea ja portaat. Siksi siinä on vaan matto ja taulu seinällä. Ei siihen tuoleja tartte, siihen ei jää kukaan istumaan. Se on vaan läpikulku reitti makkareihin ja sieltä pois.
Vierailija kirjoitti:
On mullakin yläkerran eteinen iso,mut sit se olis hassu jos siihen kalusteita tunkisin. Siinä on viis ovea ja portaat. Siksi siinä on vaan matto ja taulu seinällä. Ei siihen tuoleja tartte, siihen ei jää kukaan istumaan. Se on vaan läpikulku reitti makkareihin ja sieltä pois.
Just mietinkin, että istuuko kukaan ikinä tuossa ap:n tilassa sillä sohvalla tai nojatuolissa? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkevä = näyttää että huonekalut on valittu tuohon tilaan eikä siltä että sinne on vaan työnnetty jotain ylimääräisiä mööpeleitä ja jätetty koko homma kesken (niin kuin se nyt on)
Välittääkö kukaan muu teidän perheestä siitä, että tilan pitää näyttää siltä kun huonekalut olisi valittu tuohon tilaan?
Vierailija kirjoitti:
Ok, kiitos kommentista. Itse tykkään että omassa yläaulassa saisi olla vähän enemmän kalustetta, ettei kaiu ja on muutenkin kodikkaampaa niin. Joskus siellä oli puolison tv-katselutila mutta kummatkin katsellaan ohjelmat nykyisin tabletilta ja telkkaria ei siellä enää ole. Kirjahyllylle ja työpöydällekin on oma huoneensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just mietinkin, että istuuko kukaan ikinä tuossa ap:n tilassa sillä sohvalla tai nojatuolissa? :D
Koira nukkuu joka yö sohvalla. Se riittää mulle :)
Jotkut porrastasanteet on isoja ja niille mahtuu olonurkkausta, työpistettä yms. Toiset taas on oikea taan hukkatilaa eikä niillä ole oikein muuta käyttöä kuin että niiltä pääsee kerroksen huoneisiin. Jos teillä tila on hukkatilaa niin unohda kaikenlainen sisustaminen. Jos sinne mahtuu sohva tai tuoli, pari niin kiva. Aina ei mahdu edes niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välittääkö kukaan muu teidän perheestä siitä, että tilan pitää näyttää siltä kun huonekalut olisi valittu tuohon tilaan?
Onko sillä sitten merkitystä? Eikö minun välittämiseni ole tarpeeksi?
No eikö sun kannattais siltä puolisolta kysyä mitä sinne tyhjiin koloihin laittaa kalusteita?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut porrastasanteet on isoja ja niille mahtuu olonurkkausta, työpistettä yms. Toiset taas on oikea taan hukkatilaa eikä niillä ole oikein muuta käyttöä kuin että niiltä pääsee kerroksen huoneisiin. Jos teillä tila on hukkatilaa niin unohda kaikenlainen sisustaminen. Jos sinne mahtuu sohva tai tuoli, pari niin kiva. Aina ei mahdu edes niitä.
No tuo on ihan hyvän kokoinen tila.
Vierailija kirjoitti:
No eikö sun kannattais siltä puolisolta kysyä mitä sinne tyhjiin koloihin laittaa kalusteita?
Kysytty on, se jättää nämä minun mietittäväksi.
Se riippuu ihan, mille on tarvetta. Itse laittaisin kirjaston siihen (kirjat, levyt yms). Kausivaatesäilytyksen, askartelupisteen, jumppasoppi tai etätyöpiste. Tuskin tuollaisessa mitään oleillaan, kun porukka ravaa edestakaisin. Jos ei ole mitään toiminnallista tarvetta, pitäisin tyhjänä. Helpompi siivota kun ei ole sitä sun tätä tiellä. Korkeintaan jukkapalmu tai ruukku pampaheinää.
Kirjahyllyjä mittojen mukaan, nojatuoli ja lukulamppu.
unohda sisustus säännöt ja tee kuten on hyvä. vai someenko meinasit kuvia huoneesta jakaa tai hävettääkö sinua jos se on jotenkin "väärin" sisustettu?