Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tukiverkostoton yh pystyy käymään töissä?

Vierailija
02.09.2025 |

Olen nyt työtön, koska jouduin yt:ssä ulos. Etsin aktiivisesti töitä koko ajan. On hyvä koulutus ja pitkä työkokemus. Eli ne asiat kunnossa. Olen kuitenkin yksinhuoltaja eikä sellaisia tukiverkostoja ole, jotka osallistuisi lapsen hoitamiseen. Lapsi aloitti juuri ekalla, on nyt 6 mutta täyttää pian 7. Hän ei kuitenkaan voi vielä aikoihin olla yhtään yksin kotona. On koulussa ja koulun iltapäiväkerhossa. Kuitenkin kaikissa avoimissa työpaikoissa mitä tulee vastaan on aina maininta, että työhön kuuluu välillä matkustamista Suomessa. Tai työhön kuuluu ajoittain iltatyötä (kokouksia ym.). Miten ihmeessä yh:n on tarkoitus voida olla tällaisissa töissä? Palkka alallani ei ole suuren suuri, niin mitään säännöllistä lapsenvahtia en pysty palkkaamaan työni ajaksi. Jo koulun iltapäiväkerho on niin kallis, että se nielee kuukaudessa useamman satasen. Lapsen isä ei viitsi osallistua mihinkään, tapaa lasta joskus lyhyesti, mutta koskaan ei voi luottaa, että tapaisi silloin kun on sovittu, käytännössä melkein aina peruu puoli tuntia ennen.

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI tällä hetkellä muutenkaan saa töitä.

Vierailija
102/103 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta tuollaisella kk-palkalla itkusi siitä, ettei ole rahaa palkata lastenhoitajaa jos satunnaisesti tarvii, on pikkuisen outo. Mulla brutto kaksi tonnia vähemmän, elareita ei tuu ja kaksi lasta ruokin. 

T. toinen nelikymppinen, joka vaihtoi alaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuullinen keskustelu lapsen isän kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän