Toimin kuin palstan peruskäyttäjä ja kysyn täältä enkä googlaa. Miten tehdään munakas?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Ei kerrota, kvg.
Ehdit ensin...
Öööh ihmisjoukkio syö vielä munakasta. Röyh. Se on luolamiesten ruokaa.
Ööh
Odotan. Kohta saat varmasti pupan vasusta ja tekoälyhoopon vastauksen.
Rikot munat kulhoon, hämmennä rakenne rikki (älä vatkaa), lisää vettä tai maitoa ruokalusikallinen munaa kohti + mausteet (suolaa, valkopippuria, mahdollisesti yrtit), laita pannulle voita tai öljyä, lisää munat, kuumenna, käännä, siinä se. Jos haluat lisukkeita (perunaa, makkaraa, sipulia tms.), paista niitä ensin hetki ja lisää sitten munaseos.
En monestikaan viitsi sotkea astioita. Rikon munat suoraan pannulle. Maustan. Joskus laitan mukaan vettä ja sekoitan.
Ja ei kun paistan kypsäksi.
Ota muna käteen, oma tai kaverin, vispaa kunnes valkoinen neste tulee ulos. Muna käs!
Pannulle muna ja paista. Suolaa hieman. Tai vatkaa muna ja lisää ainesosia (mitä haluatkaan), mausteita. Valmista.
Laita muna pannulle, kypsennä, riko muna, syö
Vierailija kirjoitti:
En monestikaan viitsi sotkea astioita. Rikon munat suoraan pannulle. Maustan. Joskus laitan mukaan vettä ja sekoitan.
Minä kerran rikoin munat suoraan pannulle, keltuaisen sijaan oli mustuainen.
Vierailija kirjoitti:
Rikot munat kulhoon, hämmennä rakenne rikki (älä vatkaa), lisää vettä tai maitoa ruokalusikallinen munaa kohti + mausteet (suolaa, valkopippuria, mahdollisesti yrtit), laita pannulle voita tai öljyä, lisää munat, kuumenna, käännä, siinä se. Jos haluat lisukkeita (perunaa, makkaraa, sipulia tms.), paista niitä ensin hetki ja lisää sitten munaseos.
Hyvä ohje, ainoa minkä lisäisin, niin levy suht pienellä lämmöllä eli korkeintaan nelosella tai pienemmällä, eikä munakasta tule paistaa liian kuivaksi, eikä sekoitella sen paistuessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se oo munakas.
Vierailija kirjoitti:
Elä noin tee, saat palovamman. Tiedän kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kerran kanan alkio, selvästi erottui. En ole sen jälkeen pannuun rikkonut enkä leivonnassa suoraan kulhoon vaan ensin suomalaisiin. Kerran oli verinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kerran kanan alkio, selvästi erottui. En ole sen jälkeen pannuun rikkonut enkä leivonnassa suoraan kulhoon vaan ensin suomalaisiin. Kerran oli verinen.
Sunday, bloody Sunday
Ruskista ensin voissa nakin palat, sitten sekoitat kulhoon rikotut munat, tilkka maitoa ja suolaa. Pläjäytä ruskistuneiden nakinpalojen päälle. Kypsennä ja hotki menemään, mutta varo. On niin hyvää että voi viedä kielen mukanaan persijeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kerrota, kvg.
No en vk. Olen tasa-arvoinen muiden palstakyselijöiden kanssa. Kertokaa te minulle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kerrot tuolle idiootille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kerrota, kvg.
No en vk. Olen tasa-arvoinen muiden palstakyselijöiden kanssa. Kertokaa te minulle.
Suksi vit tuun aivoton imbesilli.
Ei voi rikkoa munia ellei tee munakasta