Ei löydy nauhallisia kävelykenkiä tytölle!
Uskomatonta, olen kiertänyt lähes kaikki kaupat, mutta ei löydy nauhallisia kävelykenkiä tytölle koossa 29. Vauvakenkiä löytyisi tai sitten koosta 30 ylöspäin. Ja lenkkareita olisi nauhallisina, mutta meillä on jo tarralenkkarit.
Rupesin nimittäin muistelemaan, kuinka itse eskarilaisena harjoittelin kengännauhojen solmimista, ja ajattelin, että nythän olisi hyvä oman tytönkin sitä treenata, kun syksyllä alkaa eskari. Mutta kaikki sopivankokoiset kävelykengät, joita löysin (ja niitä oli muutenkin vähän, kun tarjonnasta 80% tuntuu olevan lenkkaria tai kumitossua) olivat tarroilla.
Jos jollakulla on hyviä vinkkejä, otan ilolla vastaan...
Kommentit (7)
Oli tytöille tosi nätti punainen kenkä, pienin koko 29 oli harmi vaan meidän tytölle liian iso.
Fuille sen verran, että joo, ymmärrän tuon tuskan, meilläkin pojan jalka on kapea, niin siinä varmaan hölskyisi ihan naistenkin kenkä, puhumattakaan nyt sitten aikuisten miesten kenkä, jos sellaisia olisi pienemmissä koissa. No nyt kun ei ole niin ei ole oikein vaihtoehtoakaan, paitsi tietty ekaluokkalaiselle pojalle ostaa naisten kävelykengät, jos jostain kapeaa lestiä löytyis... hoh hoijaa sanon minä.
Jossain muuten näin isohkoja tyttöjen kenkiä, tais olla vielä goret ja ne oli sellaiset vähän lenkkarin oloiset, mut täysnahkaiset. Oli muuten varmaan Tapiolan Stockalla ja ne tais olla Superfitin goret jollen väärin muista.
Tuolla Sellossa oli muuten ihan kivoja kenkiä pojallekin, koot vaan loppu 35:een, joten se siitä meille.
Tästä nettikaupasta löytyy Naturinon kenkiä isojakin kokoja, www.mytoys.de. Toimittavat Suomeen ja toimituskulut muistaakseni noin 15e. Noi yhdet tarralliset tummansiniset kengät, Lederschuh mit Klettverschluss, vaikuttaa samanlaisilta kuin yhdet naturinon kengät jotka myynnissä pompiissa ja ne pompiin kengät oli ainakin mun mielestä laadukkaat, tukeva kantakappi, hyvä kiertojäykkyys ja taipui päkiän paikkeilta, mutta ei liikaa. Itse en ole tuolta vielä tilannut, houkutus on suuri :)
Uusiäiti, kiitos kovasti vinkistä. Poika on kapeajalkainen joten nuo Naturinot voisivat hyvinkin sopia, niitä nilkkurimallisia meillä onkin. Pitää miettiä, jos uskaltaisinkin tilata, hivenen arka olen kyllä asian suhteen, kun ei pääse edes hypistelemään kenkää. Jotain Kavateja uskaltaisin tilata, kun niitä meillä on ollut ja mallit ei juuri muutu. Ne epämääräiset kävelykengät Pompiissa tais olla Primigin. Pitää nyt vielä katsoa, että jos jonnekin tulisi ja jos ei tule, niin sitten on varmasti tilattava Saksasta.
Mies toi muuten eilen ne meillä olevat Melanian kävelykengät kakkosasunnolta kotiin ja ai kun oli ihana yllätys, sillä ne olikin kokoa 36 eli eivät yhtään niin isot kuin muistin.
No valitetaan täällä vielä enemmän...
Mitäs sitten jos et löydä kävelykenkiä nauhoilla - löydät varmaan vaikka lenkkarit nauhoilla ja kävelykengät tarroilla.
Itse olen etsinyt pojalle kävelykenkiä ylipäätään ja koossa 36-37 pitäisi olla. Ei löydy mistään. Nyt on katsottu Stocka, Sokos, pari Andiamoa, pari K-kenkää, soitettu muutama K-kenkä, käyty Kenkä-Tapio jne. Mies kun eilen viimeiksi soitti pojan kengistä K-kenkään että olisiko yli koon 35 kenkiä, niin sanoivat, että ei ole ja sitten seuraavat koot on miesten kenkiä. Pari vuottakohan 1-2-3-luokkalaisen pitäisi nyt sitten kulkea avojaloin?
Lenkkareita tietty löytyy, mutta arvata saattaa mitä mieltä olen jokapäiväisestä lenkkarien käytöstä. Juhlakenkiä löytyy kans, mutta myönnettävä on että hivenen mannemainen olo tulee, jos mustat nahkaiset nauhakengät kouluun laittaa. Vielä jotenkin löytyy vuorettomia nilkkaan asti tulevia kenkiä näissä isoissa koissa, mutta kävelykenkätyyppisiä olen tainnut nähdä viimeiksi Pompiissa ja ne eivät olleet kunnolliset vaan taipuivat liian takaa ja sitten viime kesänä näin yhdessä Euromarketissa, josta onneksi nappasin kokoa 37 yhdet mukaan. Ovat vain aika reilua mitoitusta, joten eivät vielä ihan mene.
Suurkiitos jos joku näkee hyvän kengän kriteerit täyttävät poikien kävelykengät koossa 36-37 jossain ja vinkkaa täällä. Ihan sama onko tarrat tai nauhat tai mitä hintalapussa lukee.
mutta valitan minäkin.
Ensiaskelkenkiä, jotka ovat kunnollisia pienelle, on yleensä korkeintaan kokoon 26. vain paria mallia tehdään kokoon 29 asti.
Samoin tytölle 36 kenkiä ei löydy mistään. Aikuisen kengät eivät kuitenkaan ole kauhean sopivia lapsille. Kaikki joutuvat ostamaan lapselle ilmeisesti lenkkarit olosuhteiden pakosta kun niitä kävelykenkiä ei vain Suomen markkinoilla näy.
Aika ihmeellistä kyllä kun ei muita löydy kuin lenkkareita. Kenenkään, ei lapsen eikä aikuisen, jalalle tee hyvää kävellä pelkissä lenkkareissa.
Minä hiukan nieleskelin sanojani kun näin erään tuttavaperheen pitkästä aikaa, ja he esittelivät kuinka olivat ostaneet himpun päälle 1v pojalleen pelkät lenkkarit (ja vielä hyvin halvat). Onko se niin iskostunut jo vanhempien päähän että lenkkarit ovat lasten " työkengät" , kun oikeasti nahkakengilläkin voi siellä hiekkalaatikolla touhuta? Varsinkin kun on kyse noin pienestä lapsesta, jonka jalka muovautuu vielä täysin kenkien mukaan.
Oma 3,5v tyttöni saa kyllä lenkkarit kesäksi, mutta niitä käytettäneen aika vähän nahkakenkien rinnalla. 1v9kk tytölle en lenkkareita vielä jalkaan laita.