PanaCod ummetuksesta
Olen käyttänyt viikon Panacodia lääkärin määräyksestä pahaan ihosairauteen. No nyt on sitten se tilanne, että kakka ei tule. Ei ole tullut kuin eilen aamulla vähän. Tiesin tämän, että vaikuttaa lääke kakkaamiseen niin fiksuna otin jo eilen illalla 14tippaa Laxoberon vatsalääkettä, mutta ei ole tapahtunut mitään. Se oli alkuannos. 

onko kellään kokemusta miten saan vatsan taas toimimaan? Uskon, että kohta ihosairaus on voitettu ja en tarvitse Panacodia. Tavallisesti minun vatsa toimii moitteettomasti. Liikun, nukun ja syön monipuolisesti ja juon vettä. En nyt kun olen sairaudessa. Tänäänkin olen juonut paljon vettä. Mutta ei, ei tule ei! 

Montako tippaa otan? Entäs jos aamullakaan ei toimi? Otanko sittenkin tippoja?
Kommentit (25)
Ei mitään käryä. Kysy lääkäriltäsi tai apteekista neuvoa?
Kuivattuja luumuja. Juo paljon vettä. Liiku, urheile. Toilax-tabletti illalla nukkumaan mennessä.
Kyllä suoli alkaa taas toimia, kunhan lopetat ne panacodit. Mulle neljäsosa-tablettikin aiheutti ummetuksen, joten en halunnut käyttää.
Laxoberon ei oikein auta laiskaan suoleen kun kysymys on lääkkeen suolta lamaavasta lääkkeestä. Mulla auttaa ViSiblin rakeet ja toisinaan jos suoli ei toimi ollenkaan, niin otan sitten Toilaxia, mutta onneksi sitä tarvitsee tosi harvoin. Mulla käytössä neuroleptejä ja sen takia laiska suoli.
Mulla tulee opiaateista niin paha ummetus ettei mikään auta. Ei edes monta peräruisketta. Kerran meni tilanne niin pahaksi että jouduin sormin kaivamaan tavaraa ulos. Hyvä jos et joudu pitkään käyttämään panacodia ja käytä vaan koko ajan runsaasti ummetuslääkkeitä.
Sen takia en kodeiinilääkkeitä ikinä otakaan vastaan. Olen 1x, alkuvuodesta, joutunut asioimaan lääkärillä trombosoituneen peräpukaman vuoksi ja se oli todella karmea kokemus, nöyryyttäväkin, vaikka ovat tottuneet kaikenlaiseen, mutta itselleni se oli kamalaa, kaikin puolin. Sen jälk en ole vatsaani edes hieman kovalle päästänyt.
Kokeile juoda luumumehua paljon. Psylliumia kans. Ruisleipää kasviksia, vettä.
Minulla on niin hirrmuset säryt että 6-8h välein koko tabletti. Buranaa päälle vielä.
Minulla on tuoreita luumuja. Auttaako ne?
Jos ei ole mahakipua niin anna olla, jos kuuri kerran loppui jo. Kyllä se sieltä ulos tulee. Syö kevyemmin kunnes tulee.
Vierailija kirjoitti:
Auttaahan ne. Luumujen sorbitolipitoisuus, yhdessä niiden sisältämän kuidun kanssa, tekee niistä tehokkaita ummetuksen helpottajia, sillä ne nopeuttavat suolen toimintaa. Suolessa sorbitoli toimii kuin sieni, sitomalla vettä ja pehmentäen ulostetta, mikä edistää suolen normaalia toimintaa. 100 grammaa luumuja sisältää noin 15 grammaa sorbitolia.
Laxoberon ei minulla auta tuppoina ollenkaan. Kapselit taas toimii hyvin. Joudun syömään panacodia välillä swlkärankareumaan ja aina samalla otan noita kapseleita. Itselläni ei auta myöskään pecorion eikä noi kuiturakeet. Syön paljon kuituja muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Laxoberon ei minulla auta tuppoina ollenkaan. Kapselit taas toimii hyvin. Joudun syömään panacodia välillä swlkärankareumaan ja aina samalla otan noita kapseleita. Itselläni ei auta myöskään pecorion eikä noi kuiturakeet. Syön paljon kuituja muutenkin.
Siis tippoina...
Makrogoli auttaa, sitä saa ilman reseptiä apteekista.
Kokeile kuivattuja taateleita. Ovat tehokkaampia kuin luumu missään muodossa.
Google auttaa, akuutin ummetuksen hoito.
Peräruiske apteekista, kyllä lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Peräruiske apteekista, kyllä lähtee.
Woltti tuo jos et itse apteekkiin pääse.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile. Syö kaikki. Laita kuivia luumuja kuumaan veteen puoleksi vuorokaudeksi ja syö. Toimii.
Onko muita ruusua sairastuneita?