Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkaton työkokeilu/ harjoitteli ei kuulu hyvinvointi valtioon

Vierailija
01.09.2025 |

Tästä on tehtävä loppu !

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei o pakko tulla. työkokeilijoista on yleensä ollut ainakin jotain harmia.

Niinpä. Aikuisten päivähoito pitäisi organisoida jotenkin muuten, eikä tuoda niitä törmäilemään muiden työpaikoille. 

Eilen jo pitkä keskustelu siitä, että työelämä voisi olla joustavampaa kaikille. Osatyökykyisten työllistämiseen pitäisi oikeasti panostaa, ja täten hoitaa erilaisia mielenterveyden ongelmia jo ihan ihmisten elämänlaadun vuoksi. Eli meidän suht normaalien ihmisten pitäisi joustaa. Ja millä rahalla näitä avohoitolaitoksia ylläpidettäisiin? Veroäyreihin tuntuvia korotuksia? Palkataan joku feikkihymy naamalla toimimaan hänen äitinään, halaa ja kannustaa vaikka tämä ei osaisikaan hommaa?

Vierailija
42/43 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöritän pientä, muutaman hengen asiantuntijayritystä. Nykyään ongelmana on se, ettei harjoittelijoiden osaamisesta ole mitään takeita. Korkeakouluharjoittelija voi olla huonompi kuin TETläinen. Minulla on ollut harjoittelussa ihmisiä, joille on voinut harjoittelun jälkeen antaa suoraan työsopimuksen käteen, sitten toisaalta on olllut ihmisiä, jotka eivät ole saaneet puolessa vuodessa aikaan mitään liiketoimintarelevanttia asiaa. Edes arvosanat eivät kerro nykyään korkeakoulussa mitään; minulla on ollut harjoittelussa kauppatieteilijä, jolla oli rivi parhaita arvosanoja, mutta käytännön hommissa hän oli ihan liian hidas, jotta hän sai mitään tuottavaa aikaiseksi. Sitten taasen yksi parhaista tyypeistä on ollut hyvinkin keskitasoa opinnoissaan, mutta käytäntö timanttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos palkattoman työharjoittelun sain kokemusta, josta oli hyötyä palkkatyön saamisessa.

Jos palkattomia harjoitteluja ei olisi olemassa monet, kuten esimerkiksi minä, eivät olisi koskaan saaneet kuitattua yliopiston pakollista harjoittelua.

Yliopistolla ei ole pakollista harjoittelua. Ammattikorkeessa on! Niin että et sinä missään yliopistossa ole ollut!